Pff had te horen gekregen dat bij me tante een knobbeltje was gevonden in haar borst tijdens de jaarlijkse onderzoek?? Omdat het nu toch wel erg dichtbij komt, had ik zoiets van nou moet ik mezelf toch maar eens gaan controleren. Dus ik rustig me borsten afvoelen, en ineens voelde ik daar iets vaags. Schiet meteen in de stress en haal me vanalles al in me hoofd. Het is een plat iets, net een schijfje (hij is beweegbaar) niet helemaal plat want er zit ook wat bobbeligs aan. Weet niet hoe ik het echt kan uitleggen het voeld apart iniedergeval. nu weet ik dus niet of het er altijd al zit, of dat het nieuw is omdat ik mezelf eigenlijk nooit bevoel. Zit nu al helemaal te stressen of ik maandag meteen na de huisarts moet of niet. Als ik verhalen lees via google dan kom ik de raarste dingen tegen en dan word ik al helemaal niet goed. Ben 24 jaar maar goed leeftijd zegt niks meer tegenwoordig. Weet iemand misschien of dit vaker voorkomt in de borsten? of moet ik me echt zorgen gaan maken? durf eigenlijk ook niet zo goed naar de HA ben veel te bang dat het echt wat is.....Pffffff
Het kan van alles zijn. Er zijn zoveel dingen die niet ernstig zijn maar je toch bang maken. Het beste kun je wel naar de HA gaan als je je er zo druk om maakt.
Tja denk dat een bezoekje aan de HA toch een goed idee is. Misschien is er niks aan de hand, maar stel je voor dat er wel wat aan de hand is kan je er het beste maar zo snel mogelijk bij zijn. Succes!
Ik zou inderdaad wel even langs de HA gaan, maar het kan net zo goed iets van een kliertje zijn... Maak je niet al te druk! En succes natuurlijk!
Denk dat het gewoon een kliertje is, als je ongerust bent kun je natuurlijk naar de huisarts gaan maar zelf zou ik t afwachten tot over n week ofzo wie weet trekt t wel gewoon weg. Aangezien je ook nog jong bent..maargoed ook dat zegt tegenwoordig idd niks meer.
Ik sluit me hier bij aan, zou ma. zeker even langs de HA gaan (als het niks is wordt je iig gerustgesteld!)
als het los zit zal ik me zeker niet zoveel zorgen maken, maandag gewoon ff je HA bellen en om info vragen. ik ben donderdag voor een borst echo geweest heb even een stukje van mijn hyves afgetrokken. wat een klotezooi vandaag naar het ZH geweest voor een echo van mijn borst, er zit een knobbeltje. zit er al 2a3 maand, volgens VK een melkklier. toch maar ff de HA gebeld en gisteren langs geweest, hij vertrouwde het niet helemaal en voor de zekerheid een echo. foto kan natuurlijk niet omdat ik zwanger ben. ze was heel lang bezig, toen ze kaar was wou ze toch even met de dokter overleggen. ik voelde de bui al hangen. ze zagen iets zitten wat ze niet vertrouwde en wilde graag wat weefsel afnemen, moest wel even op de arts wachten. eerst met een vrij dunne naald wat weg gehaald, de pijn viel mee. het bloede wel als een gek. en daarna een kleine verdoving van de huid.... nou daar kwam het ergste, een giga naald (zo dik als een spijker) mijn borst in om een stuk weefsel weg te halen. dammmmm wat deed dat pijn, lag te janken op de tafel en nu dus 5 werk dagen wacht op de uitslag. ben blij dat ik zo'n nuchter persoon ben, maar maakt me nu toch wel een btje zorgen. mocht ik dus niet zo vrolijk reageren dan weten jullie waar het van komt. duimen jullie mee? liep hier dus al 2a3 maand mee en krijg donderdag of vrijdag pas de uitslag.
Ik nou wel voor de zekerheid ff een afspraak maken, je kan beter voor niks komen, dan dat er wel wat zit en je er pas later achter komt! Mijn buurmeisje had een echt knobbeltje in haar borst (gelukkig goed aardig!!!) en zij is pas 16!! Leeftijd zegt dus niks!
bedankt voor al jullie reacties! vind het doodeng, en sta echt even in twijfel even afwachten wat het deze cyclus doet en het er nog zal zitten (las dat het ook weleens veranderd tijdens je cyclus of menstruatie), of meteen naar de ha gaan?
@Anica, sterkte voor jou, dat worden spannende dagen. @jongmoedertje, wat zul jij in de stress zitten. Je moet sowieso naar de huisarts, dat voorop, maar wat jij beschrijft, had ik in december ook. Een soort van strengetje, wat wegschiet als je het wilt pakken. Bij mij was het cysteuze mastopathie, ofwel, ik heb allemaal kleine ontstekingen in mijn borsten. Kan geen kwaad, maar wel even laten controleren! Heel veel sterkte! Liefs Kari
Ja, dat was het bij mij ook. Ik bleef er aan voelen, en soms dacht ik dat ie weg was, dat ik het niet goed had gevoeld, maar 10 minuten later zat ie er weer. Ik heb uiteindelijk een scan gehad, daarin zagen ze dat het in mijn beide borsten zat, maar daar had ik niks gemerkt. Sinds ik de mirena spiraal niet meer heb voel ik niks meer, ik reageer daar niet goed op.
ik zit aan de neppe variant van micriginon ik heb altijd al niet goed op de pil gereageerd misschien moet ik er eens vanaf om te zien of het ook wegtrekt?
Ja kun je doen, maar voordat je dit gaat doen, moet je wel eerst naar de huisarts om al het andere uit te sluiten. Als het straks wel iets anders is kun je er niet snel genoeg bij zijn!
Ik zou zowieso de HA bellen...Je zegt dat je nooit je borsten onderzoekt dus je weet ook niet wat je wel en niet hoort te voelen. De HA weet dat wel... Gewoon gaan voor een borstonderzoek.