doorzetten met huilen....help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

pff ik zit me hier echt even te verbijten, ik plaats toch maar even een berichtje...

een kind kan er toch niet inblijven he? met doorhuilen bedoel ik dan.

ik heb elijah boven liggen, en ben nu aan het doorzetten om niet erbij te blijven tot hij slaapt.

hij huilt nu twintig minuten, ben tien minuten geleden even geweest, aai over zijn bolletje speentje en toen weer weg gegaan.

auw dit doet zo zeer...

ik kan toch niet steeds erbij blijven tot hij slaapt?

2. Niet meer actief

nee idd dat kan je niet blijven doen, het is idd even moeilijk maar uit eindelijk zal hij steeds sneller slapen ;)

3. sim

sim Niet meer actief

ben net even weer naar boven geweest, hij ligt drijfnat in bed van het zweet van het huilen, heb m wel even eruit gepakt (misschien door het huilen een boertje) ja ik weet het niet goed, maar hij was zo overstuur. toen heb ik m weer terug gelegd, weer huilen, over zijn bolletje geaaid, toen pakte hij mijn hand stijf vast en sliep direct (wel weer nu ik erbij ben, dus eigenlijk missie mislukt, maarja hij slaapt.....)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Oh wat moeilijk.

:(

Daar kijk ik ook niet naar uit.

Knap van je hoor ( bijna gelukt toch?)

5. sim

sim Niet meer actief

dat is zo, bijna gelukt, het glas is half vol :D

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad, ben ermee begonnen toen Tymen 7 wk was. daarvoor ging ik bij elk piepje naar hem toe, toen ben ik begonnen met laten huilen. Steeds tien min/ kwartier, dan even kijken, troosten (niet uit bed), speentje, evt. wat water en dan weer weg gaan. Heeft een week lang behoorlijk veel van mijn moedergevoel gevraagd, maar sindsdien heb ik een kindje dat maar heel even huilt, meestal niet eens als hij naar bed gaat. Het is idd even doorzetten, moeilijk, maar het komt goed.

Enneh, hij zal echt niet in het huilen blijven!

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik denk dat je met die 'tien minuten regel' wel goed bezig bent.

Heel moeilijk, maar ik denk dat even doorzetten wel het beste resultaat geeft.

Succes :thumup:

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ow pff heb het er ook moeilijk mee, nou is die van mij behoorlijk jong, maar wil wel snel regelmaar voor hem hebben! Kan dit kwaad om hem even 10 mn te laten huilen?
    want hij slaapt echt niet na een voeding..

hij is ook gewoon helemaal schor van het huilen (lees krijsen)

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    poeh nachtvlinder ik vind jouw beebje nog wat te jong om de 10 min. regel toe te passen. Ik zelf ben begonnen vanaf ongeveer 2 maanden.
    Devano is net geboren en heeft je echt nog wel nodig. Maar dat is mijn mening hoor. Laat hem lekker nog veel bij je en begin met 8 weken ofzo.

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @Sim, moeilijk hoor. Ik kan er helemaal niet tegen als Ruben zo over zijn toeren raakt dat hij ligt te zweten en zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 2x of zo heb laten gaan maar dat het voor mij niet werkte. Ik ben het 'zelf gaan slapen' gaan stimuleren door in het begin wel in de buurt te blijven. Dus bijvoorbeeld zijn kamertje opruimen, was vouwen, speentje terug geven ZONDER iets te zeggen. Soms zong ik een liedje op de achtergrond en bleef dit zingen terwijl ik wegliep.
    Eerst bleef ik in de buurt totdat hij echt sliep, op een gegeven moment liep ik steeds sneller weg. Nu leg ik hem neer, geef hem een kus en een aai en loop weg. Meestal pruttelt hij dan nog een tijdje, en soms moet ik ff terug om zijn speentje weer in zijn mond te doen maar dan gaat hij wel slapen.

Misschien gaat deze methode wat langzamer dan de 10 minuten regel maar voor mij werkte het en ik had geen haast. Ik heb zelf het gevoel dat mijn zoontje op deze manier in zijn eigen tempo heeft kunnen wennen.

Maar ieder zijn eigen ding hoor. Ik denk dat als je hem laat huilen dat ie dan op een gegeven moment ook wel in slaap valt, en hij zal er echt niet in blijven hoor! Doe wat bij je past!

@Nachtvlinder
    Ik ben het eens met Inky.

Je baby is 9 maanden lang een deel van jou geweest en moet het nu ineens zelf doen, dat is denk ik nog wat veel.
    En geniet er zelf ook van joh! Ik mis het nu ook wel eens hoor, dat hij lekker in mijn armen in slaap valt.... :cry: En nu het 'zelf in slaap vallen' heel goed gaat smokkel ik wel eens stiekum en wieg hem in slaap :oops:

Je zegt dat hij niet slaapt na een voeding, misschien is je kindje ook niet gelijk moe na een voeding?
    Ruben krijgt zijn voeding juist na het wakker worden en is daarna altijd een tijdje wakker. Speelt ff met mama/papa, speelt ff alleen en als hij zeurderig word stop ik hem in bed. Dat is nu na 1 tot 2 uur wakker zijn.

Toen hij nog zo klein was was dat ongeveer een half uur tot 1 uur.

Succes iig!

11. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Bij ons valt hij altijd in de armen in slaap. Hier zijn we in eerste instantie mee begonnen, omdat we hem niet wakker konden wegleggen ivm spugen (ook niet een paar uur na het eten) pas als hij helemaal slaapt, spuugt hij niet. Nu is het zo dat hij meestal aan het einde van zijn fles in slaap valt. Hij laat slapend een boer en dan leggen we hem in bed. Zo lang dit goed gaat doe ik het maar zo. Is dit slecht? Toch niet? Hij zal ooit wel wakker naar bed gaan en zelf in slaap vallen.

12. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Mijn kleine meid is ook telkens aan het huilen als ik haar in bed leg.

Ik geef eten, dan is ze meestal even wakker bij mij, dan wakker de box in en dan zodra ze begint te gapen naar bed (meestal totaal max 1 uur wakker). Dan is ze soms nog even stil in bed en dan begint het huilen.

Vorige week begonnen met deze Regelmaat en Eenduidigheid. Nou de eerste dag was een hel!
    Ze heeft tussen de voedingen door van 11.00 tot 23.00 gehuild, vreselijk! Maar ik heb doorgezet (met mentale hulp van mijn moeder) en de dag erna heeft ze alleen maar geslapen (tja ze had wat in te halen). Vanaf woensdag ging het super. Telkens 5 a 10 min huilen in bed en dan lekker slapen. Soms wel 4 uur achter elkaar.

Maar vanaf zaterdag is het over. Ze krijgt laatste voeding om 23.00 dan naar bed en dan slaapt ze tot 06.30 (ze is dan nog niet eens echt wakker) dan eten en weer meteen naar bed en dan slaapt ze tot ca. 10.30. Dan badje, eten en nog even wakker...

Dan naar bed en dan slaapt ze gewoon de hele dag weer niet....telkens huilen, even stil, dan weer huilen etc. Tot de volgende voeding aan toe en dat gaat dan zo de hele dag door! Om gek van te worden want ik hoor wel aan haar huiltjes dat ze moe is!

Kijk dat ze nu wat langer wakker is (na zo'n lange nacht heerlijk slapen) is natuurlijk prima maar ze moet natuurlijk wel iets slapen overdag, toch?! ze is nog te klein om de hele dag wakker te zijn!

Zaterdag en zondag heb ik wel soms gesmokkeld om haar dan toch maar uit bed te nemen als ze zo bleef door huilen maar vanaf nu ga ik toch maar weer streng doen. Wel af en toe even bij haar kijken natuurlijk even armpjes weer onder de deken leggen en aai over haar bol...

Hopelijk gaat het wel werken.....

Voor iedereen die met hetzelfde zit: succes!

13. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ze is trouwens klaar wakker als ik naar haar toe ga als ze aan het huilen is.....

hoeveel uur slaap heeft een kleintje van 5/6 weken nodig per 24 uur, weet iemand dat?

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik vind het ook moeilijk hoeveel uren ze nou moeten slapen volgens ria blom na elke voeding maar dat zou betekenen dat ze alleen maar slaapt dan. Ze krijgt gedurende de dag 7-8 voedingen. Ik doe haar ook naar bed als ze gaapt maar vaak slaat ze 1 slaapje over en blijft ze wakker tot de volgende voeding. En dan slaapt ze bijv. 2 dutjes van 3 uur.

15. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    De laatste paar dagen slaapt Mark 's avonds moeilijker. Ik doe het ook soms op de manier van Lilly: een beetje rommelen op de kamer van Mark. Maar, dat werkt nu niet meer. Mark wilt nu echt aandacht (en gedragen worden). Ik dacht ook aan langer laten opblijven (ook wat Lilly schreef). Ik ben dat nu aan het uitproberen. Ik laat Mark langer in zijn box spelen. Hij is nu ook wat ouder. Misschien kan hij wat langer wakker blijven, en verveelt hij zich in bed.
    Soms hoor ik aan Mark's huiltje dat het niet ernstig is, en dan laat ik hem wat langer pruttelen. Maar, soms hoor ik dat het wat serieuzer is, en dan laat ik hem niet te lang huilen. Ik vind het zo zielig als zijn gezichtje rood, en kletsnat is, en hij zit te snikken. Ik haal hem dan wel uit zijn wiegje, todat hij weer gekalmeerd is. Ik had gelezen dat zijn sprongetje eraan komt. Misschien is dat de reden, en zoekt hij geborgenheid. Ik weet het nog niet.

16. sim

sim Niet meer actief

ik denk dat ik dat nu ook ga doen, gewoon boven wat aanrommelen. het past gewoon niet bij me. vandaag nog even weer geprobeerd, maar hij houd vol, tot ik over zijn bolletje aai en als hij merkt dat ik blijf, slaapt ie binnen twee minuten. hij gaat ook zo vreemd door het ledikant heen, hij lag weer helemaal klem op zijn buik met zijn hoofd tegen de spijltjes omhoog, hij maakt zich helemaal druk.

ik heb bij de nanny wel eens gezien dat je dit kunt afbouwen, met in de kamer blijven zitten en bijvoorbeeld een boekje lezen zodat hij weet dat je er bent enzo...

17. chantie

chantie Lid

9 jul 2006
    21
    0
    0
    Overijssel
    nachtvlinder. onze baby is 15 dagen oud en huilt ook vaak na de voeding (lees ook vaak krijzen) Weet ook niet goed wat ik daar mee moet. Blijven troosten of toch soms maar ff laten huilen. Soms hoor je ook echt dat ze jengelig is. Maar vind het wel moeilijk. De 1 zegt je moet er al vroeg mee beginnen, anders moet je elke x er naar toe en een ander zegt gewoon dat je moet troosten... Misschien moeten wij ook gewoon pas als ze 6 weken oud zijn een beetje beginnen met laten huilen en niet nu al..... moeilijk moeilijk

18. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik vind al jullie kindjes veel te jong om alleen te laten huilen. Maar daar heb ik hier laatst al eens ergens een discussie over gevoed op dit forum. Dus die ga ik hier niet meer uiteen zetten.
    Mijn vraag aan jullie is waarom jullie je kindjes eigenlijk alleen laten huilen in hun bedjes? Wat denk je er mee te bereiken (of te voorkomen). En wat denk je dat de gevolgen zijn voor je kind?
    Ik ben oprecht heel nieuwsgierig naar de verschillende beweegredenen.

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Mijn dochtertje huilt altijd even als ik haar in bed leg. In het begin was dit wel 20 minuten, nu nog hooguit 5.
    Ik wou haar ook niet alleen laten huilen in haar bedje dus was ik aan het wiegen en wiegen tot ze in slaap viel. Meestal duurde dat erg lang. Tessa raakte oververmoeid en ik ook. Als ze dan eenmaal sliep deed ik haar in bed. Als ze daar na een poosje wakker werd dan begon alles weer opnieuw. gevolg korte slaapjes, Tessa oververmoeid en ik overstuur.

Uiteindelijk dus het "laten huilen" ingezet. Inmiddels huilt ze dus nog maar 5 minuten en soms niets. Als ze in bed eens wakker word kan
    ze daar een tijdje rustig liggen en valt soms weer in slaap. Ze begint dus niet meer steeds te huilen. De hazeslaapjes zijn daardoor veranderd in lange rustmomenten. Zij is stukken vrolijker en ik ook :)

Bumbaloe een reden was dus dat ze oververmoeid was. Daarbij moeten ze ooit zelf in slaap komen en voor mij was die tijd dus al bij 3 weken aangebroken.

Ik vind dat iedereen moet doen wat goed voelt. Dat kan ook per periode verschillen.

Deel Deze Pagina