Hallo dames, Wie kan het ook voelen als de baby de hik heeft? Ik voel het namelijk ongeveer een maand nu. Het is een ritmische beweging (een tikje om de paar seconde), die wel meer dan een kwartier (!) kan aanhouden, en dan soms een paar keer per dag. Wie heef hier ook ervaring mee? Is dit normaal, zo lang de hik te voelen? Groetjes
Bij mijn laatste zwangerschap werd ik er he-le-maal gestoord van.... Als jezelf de hik hebt heb je het gevoel dat je er nog iets aan kunt doen. Bij je kleintje kun je helemaal niets doen.... En die van mij had echt 2 of meer keer de hik per dag... Pfffff echt heel irritant! Liefs
die van mij heeft nu 1 keer de hik gehad, en dat vond ik al zo sneu voor haar, laat staan dat ze het 2 keer per dag heeft maar het schijnt heel goed te zijn voor het sterk maken van de longetjes
Daan had heel vaak de hik, wel een paar keer per dag. Deze kleine veel minder. Ik vind het wel een grappig gevoel, die tikjes in mijn buik. Schijnt erbij te horen, omdat je kindje slokjes vruchtwater drinkt. Groetjes, Wendy
Vanaf ongeveer 25 weken heeft mijn kindje regelmatig de hik. Het duurde wel even voordat ik besefte dat het de hik was. Het is een heel ritmisch gevoel altijd onderin mijn buik dat om de paar seconde komt. De ene keer duurt het een kwartier maar heb het ook weleens een half uur geduurt. Naarmate de zwangerschap vorderde heeft hij ook vaker de hik (althans bij mij)! Tot 37 weken heeft hij het minstens twee keer per dag gehad en het gebeurde zelfs dat hij het vier keer per dag had! Nu ben ik bijna uitgerekend en merk ik dat hij het nog maar om de paar dagen heeft. Neemt dus duidelijk af. Volgens de gyn hoef ik mij hier geen zorgen om te maken. Elke keer als mijn kindje de hik heeft ervaar ik als prettig. Het is tenslotte een teken van leven en het schijnt heel goed voor de longetjes te zijn!
Bedankt dames, jullie antwoorden stellen me gerust! Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit namelijk helemaal niet, en nu wel.
Nou prettig? Ja het is een teken van leven, maar na een klein kwartier werd ik er toch echt helemaal gestoord van.. Je zag gewoon mijn hele buik op en neer gaan! Grappig dat anderen dat als prettig ervaren.. Maar goed, ik vind het al irritant als ik zelf de hik heb.. Liefs
Oh man, vanaf halverwege de zwangerschap had kleintje hier dagelijks een paar keer de hik. En in de eerste maanden na de geboorte ook nog. Ik vond het wel leuk om dat te herkennen, hij leek er zelf helemaal geen last van te hebben. Kleine gulzigaard...
Word er zelf ook inderdaad gestoord van, en onrustig moet ik zeggen! Wat goed dat velen het als prettig ervaren! Gelukkig is het normaal, dat is het belangrijkst natuurlijk.
Deze nu ook al een aantal weken toch wel dagelijks, meestal 1-2 keer per dag zo'n 5-10 minuten. Vind het maar irritant
die van mij heeft ook al een tijdje de hik. minimaal 1 keer per dag en houdt ook heel lang aan. ziet echt mn buik ritmisch trillen dan hihi ... ik vind het ook zo sneu. Maaaaaarrr ik zat te denken, wij krijgen het natuurlijk beetje benauwd van zoveel hikken.. maar ze ademen natuurlijk nog niet ... zou die er dan niet minder last van hebben? ik hoop het maar , ben m ook altijd aan het troosten als ik het voel hihi
Hier nog eentje met de hik! Soms vind ik t ook wel vervelend maar ben wel blij te weten dat ze oefent op ademen.
haha leuk is dat he! mijn hele buik ging altijd op en neer als ze de hik had! en vooral de laatste weken had ook zij dit geregeld soms wel n keer of 5 op n dag en je zal ook merken dat ze het na de geboorte ook vaak hebben tenminste mijn dochtertje wel die had toen ze net geboren was ook nog ontzettend vaak de hik
hoe weet je nu of het geen gewone bewegingen zijn ( van het spelen of draaien ) die je voelt maar de hik. dat vraag ik me weleens af?
Wat ik voel zijn tikjes die om de 3 a 4 seconde zich herhalen, en dan soms 5 minuten, andere keren wel 15 minuten (17 minuten het langst geteld!). En dit dan een paar keer per dag, om gek van te worden. Je ziet je buik dan ook om de paar seconde "trillen". Als het gewone bewegingen zouden zijn, zouden die neem ik aan niet steeds op dezelfde plek zijn...?
En als de kleine er eenmaal is, herken je het zeker met terugwerkende kracht. Dan hikt-ie namelijk net zo...
Ik voelde de hik al vanaf 18 weken, erg vroeg vond ik het. Nu vind ik het nog leuk maar ik kan me van mijn andere zwangerschappen herinneren dat ik er ook moe van werd, haha.