Ik ben m.i.v oktober 2005 gestopt met de pil (Diane). Wegens enorme haaruitval en huidproblemen ben ik toch weer begonnen met de pil van 2 maart 2006 tot en met 18 mei 2006. Toen ben ik een week ongesteld geweest en op 25 mei ben ik geen nieuwe strip begonnen. Ik ben nu dus vanaf 25 mei van de pil af! Van 27 juni tot 4 juli ben ik ongesteld geweest. Juli was ronde 1... We hebben er in juli op los geklust, maar helaas. Moet ik me al zorgen maken? We gaan nu dus door naar de tweede ronde... Augustus wordt ronde 2... Ben trouwens veel minder heftig ongesteld. Ik verlies veel minder bloed. Hebben jullie dat ook? Wie is er ook nog maar net bezig? Ik ben zo ongeduldig. Nu mijn vriend het eindelijk aan durft... YES... ben ik liever gisteren dan vandaag zwanger...
hey velobabe. je hoeft je voorlopig nog geen zorgen te maken hoor... je bent eerst nog aan het ontpillen en dat kan soms wel een jaar duren... dus kop op meid, een hoop geduld hebben en gewoon regelmatig klussen (oefenen ken geen kwaad haha) xxx Kaatje
Je hoeft je eigen nog echt geen zorgen te maken hoor. Ikzelf zit nu in mijn 2e ronde en ik weet wat je bedoelt met ongeduldig maar geduld is een schone zaak als je zwanger wilt raken. Dit moet je niet verkeerd opvatten hoor Als je over een jaar nog niet zwanger bent dan kun je je eigen misschien zorgen gaan maken. Voorlopig zou ik gewoon lekker klussen en je eisprong in de gaten houden Gr Noesje
hai Ik ben ook nog maar net gestopt, begin mei, maar ik ben nog niet ongesteld geworden.. Kan wel een half jaar duren zegt de dokter en dan willen ze pas gaan kijken. Erg frustrerend.. Heb wel sinds gister er veel steken in mijn buik, dus denk (hoop) dat ik nu maar ongesteld wordt, of van het weekend positief test natuurlijk. Heb echt al zoveel testen gedaan om gek van te worden.
Rond 2 .....nog echt helemaal niets om je zorgen te maken. Sommige dames op dit forum zitten al in een tienvoud van ronde 2.....!!!! Als het na een jaar nog niets lukt kan je naar de HA. Je ben tnu nog aan het ontpillen, dat kan van 1 tot 12 maanden duren......geduld hebben dus!
hoi, mijn ervaring met diane pil is dat het ontzettend lang duurt voordat je ontpilt bent, heeft bij mij een jaar geduurt!!! eerste keer werd ik ook mooi op tijd ongi, dus ik dacht wow wat goed, maar daarna duurde het een half jaar voor dat de volgende ongie kwam! Heb het ook al vaker gehoord van de diane pil. Hoop natuurlijk dat jij dit nie krijgt, maar ben erop voorbereid! Suc6!
Ik ben ook net gestopt. 18 juli begon mijn cyclus. Ik heb bijna 12 jaar de pil geslikt. Niet een hele zware, maar toch. Ik had voor de pil een regelmatig cyclus, en nu weet ik het nog niet. Ik voelde wel mijn eisprong, en die was precies op tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al hoop op meteen zwanger te zijn de eerste maand, gelijk. Maar dat is niet realistisch. Ik heb voor mezelf 8 maanden in mijn hoofd. Daarna ga ik me zorgen maken. Maar ik denk dat ik me elke maand rot ga voelen als ik niet zwanger ben. Ik merk ook, nu we de beslissing hebben genomen dat het me nu niet snel genoeg kan gaan!!!!
@Bosi333 Dat heb ik dus ook. We geloofden echt dat het de eerste keer geliijk raak zou zijn. Het was zo'n teleurstelling toen ik een paar dagen overtijd toch ongesteld werd. Ik kon wel janken (...heb ik ook gedaan) en mijn vriend baalde ook als een stekker...
je kan het ook zo zien. Je hebt een goede cyclus en dat is ook al heel wat hoor, geloof mij.. En het komt echt wel.. Als je er iets langer op wacht ben je straks extra blij
Ik had zelf ook verwacht dat ik gelijk zwanger zou worden als ik zou stoppen met de pil. Soms huil ik 's nachts als het mij teveel word. Ik kan er echt niet meer tegen, wie weet hoe lang het nog gaat duren en misschien is een van ons tweetjes wel onvruchtbaar ofzo?? Hier ben ik zo bang voor...en ik wil niet naar de dokter gaan....dat durf ik niet
Dat kan ik me goed voorstellen, die terleurstelling. Ik denk dat we die deze maand ook krijgen. Tenminste ik dan, mijn vriend is misschien iets meer nuchter dan ik. MJ24, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. je hebt geluk als je regelmatig bent etc... Maar we gaan ervoor, en ik hoop voor je dat het deze maand raak mag zijn. voor mezelf ook, en iedereen die er mee bezig is!
Ik ben half juni gestopt met Diane. Dus ik zit nu ook in de tweede ronde =) Was wel balen dat de eerste ongi na 37 dagen pas kwam, maar we waren blij dat de spanning er voorlopig weer even af was. De eerste ronde hebben we alleen geklust rond de vermeende eisprong, maar die bleek dus nu een weekje later te zijn geweest. Nu nemen we het zekere voor het onzekere en klussen om de dag. We zien het wel half augustus
@mj24 Je hebt wel gelijk hoor. Ik hoop ook dat mijn cyclus regelmatig blijft, maar Heb nu zoiets van ben al 28,5 (...) Wij willen z.s.m. een kindje... @Alina Daar denk ik ook wel aan hoor. Van stel nou dat er bij 1 van ons (of bij allebei) iets niet goed zit... @Bosi333 Hoop dat jullie kindje er snel komt... @Assepoester Wij hebben in juli bijna elke dag geklust, ook op en rond de eisprong, maar helaas...Ik zal voor je duimen (net als voor de andere meiden)! Liefs van mij en iedereen heel veel succes!
Nog geen zorgen maken meid, zelf had ik de eerste paar keer zonder pil heel erg lichte menstruatie's maar nu wordt het steeds heftiger. Succes meid.
hoi, welkom! Ik snap precies hoe je je voelt!Ik heb het ook gehad, ik heb me drie maanden steeds zorgen gemaakt en t kon niet snel genoeg gaan! Maar toen ben ik rond de vruchtbare periode een paar dagies weg geweest, ik ben zelfs in die week nog ziek geweest en heb medicijnen van de dokter gehad dus ik dacht dat t niks zou worden die maand en toen was ik opeens 4 dagen overtijd! Dus maak je niet druk en denk er niet teveel aan zoek afleiding! (Het kan ook heel lang duren maar dan is er waarschijnlijk een andere oorzaak.)
@Eef25 Ben blij dat ik niet de enige ben die zo ongeduldig is. Ik probeer ook afleiding te zoeken, maar overal waar ik kom zijn zwangere mensen (grr). Welke medicijnen hadje van de dokter gehad, misschien moet ik die ook halen (grapje!, ha ha) Gaat alles goed met de kleine...
Ik ben ook erg ongeduldig, er gaat geen dag voorbij, eigenlijk geen uur voorbij, dat ik niet denk aan zwanger worden.
ik had codeine tabletten tegen de hoestkriebel, maar de assistente verzekerde mij dat als t echt kwaad kon het op de bijsluiter stond.Er stond alleen arts raadplegen. Niet dat het absoluut niet mocht.En het kon zoiezo geen kwaad omdat het in t begin was. Ik weet nog niks ben nog maar vijfenhalve week! Dus we kunnen er nog niks over zeggen. Ik hoop heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard dat ik bij de 90% van de vrouwen zit waarbij het goed gaat
Wij zijn nu 8 maanden bezig , en ik vind het zó ntzettend balen dat het elke maand zo lang duurt voordat we weer eens wat weten: wel of niet ongi.... Was er maar een methode dat je meteen na het klussen kan kijken of het raak is!!!