Ik wou eigenlijk niks plaatsen maar ga het toch vragen... Vorige week Vrijdag ben ik voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest. Toen constateerde de Gyn dat mijn eitje op springens stond. Dus manlief en ik zijn meteen wezen klussen van het weekend. Nu had ik net tijdens het douchen doorzichtige afscheiding maar niet dat je er draden mee kan trekken (sorry voor de viezigheid haha). Zou ik mijn eisprong vorige week hebben gehad, of is ie later en zou ik nu vruchtbaar slijm hebben!? Ik snap er allemaal niks meer van! Neem aan dat de gyn het wel weet toch? Liefs Chantallie24
Hoi! Ik weet niet of je hier iets aan hebt.. Heb mijn eisprong de 17/18e gehad, opeens veel meer doorzichtig slijm.. 1,5 dag en toen was het over.. Nu een week later heb ik het weer heel af en toe. Laat ik het zo zeggen, normaal heb ik meer en andere afscheiding en nu heb ik het af en toe zoals ik het normaal heb als mijn eisprong is.. Dus of je ei is later idd.. of het kan een teken zijn dat het gelukt is? Pin me er niet op vast, haha maar dat is wat ik er van denk! Ik weet niet of je iets aan mijn reactie hebt, zou gewoon even naar de gyn bellen..
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en doorklussen om de dag tot je draadslijm weg is. Wat wel zo is is dat sperma ook draadslijm is he... dus als je in de avond voor je slijmcheck hebt geklust dan is het sperma wat je draden veroorzaakt he. De regel is dat als je in de avond hebt geklust dat je de volgende dag pas na 16u slijm kan checken dat het van jezelf is. Nu is de vraag... heb je de avond ervoor geklust? Zo ja... dan is het idd van je man... zo nee dan zeker doorklussen. En mijn ervaring met gyns... de meeste zitten er naast als ze eisprong dag zeggen.
Ik had dit toevallig afgelopen ronde. Eigenlijk elke dag had ik wel slijm afscheiding, echt wit en dat veranderde naar rekbaar. Maar ben helaas gewoon netjes na 28 cyclus van 28 dagen ongesteld geworden. Tja en of er iets gezeten heeft zullen we nooit kunnen weten, maar bij mij liep het dus gewoon uit op een menstruatie. Succes met wachten!!
Ik heb eigenlijk nooit last van rekbaar slijm als ik rond mijn eisprong zit. Dus ik zou niet weten hoe het eruit moet zien. Wel had ik vandaag (op dag 9, dus vlak na mijn ongi) een enorme lading doorzichtig slijm bij het afvegen. Heb een ovulatietest gedaan, maar die was amper zichtbaar nog. Dus ik heb het zelf ook (alleen op een ander moment in de cyclus) en ook ik kan het niet verklaren.
Dank voor de antwoorden en tips!! Heb vorige week donderdag een ovu test gedaan en die af al licht positief aan! Dus hopen maar dat het raak is en anders geduldig wachten. Jullie ook allemaal succes!!!
Ovu test geeft bijna altijd een 2de streepje he. maar hij is pas positief als de teststreep even donker is of donkerder dan de controle lijn. Dus licht positief is helaas negatief omdat die lichter is dan de controle streep. Ovus werken niet zoals zwangerschapstesten he.. streepje of niet dat is bij ovus altijd. Gaat om de dikte he