Zwanger worden na prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chiset81, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Na mijn scheiding heb ik nu een gelukkige nieuwe relatie en alles loopt op rolletjes.
    Ik heb een geweldige dochter van 3 uit mn vorige relatie en nu is het tijd voor een broertje of zusje vinden wij ;)
    Nu heb ik 1x de prikpil gehad en alleen maar ellende gehad.
    Daarna dus niet weer gedaan en samen besloten voor een kleine te gaan.
    Inmiddels 8 mnd verder en nog niks.
    Nu is mijn laatste periode net geweest en de eerste dag was 7 januari.
    Ik heb sinds donderdag flink last van mn onderbuik en mn buik is flink opgezet.
    Zou het kunnen dat ik toch al zwanger ben?
    Iemand ervaring met de prikpil of enig idee??

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb een jaar de prikpil gehad. daarna was mn cyclus eerst flink van slag maar na een jaar werd ie weer regelmatig.
    Als je cyclus verder gewoon regelmatig is, lijkt er mij iig geen probleem van de ene keer prikpil. Als je 7 jan je laatste menstruatie gehad hebt zou je nu ongeveer je eisprong moeten hebben, uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Mss is dat hetgeen wat je voelt in je buik. Spannend, veel succes met zwanger worden!!

3. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Dat zou idd goed kunnen maar heb dat nog nooit zo heftig gevoeld zeg..
    Nou dan zit er niks anders op dan flink klussen haha
    Hoop het zo! ben er ook zeker wel aan toe weer de tijd gaat ook zo snel.
    bedankt voor je antwoord :)

4. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Ik ben sinds augustus gestopt met de prikpil, heb nu een heel regelmatige cyclus, maar sinds vorige cyclus heb ik 5 dagen helse pijn van mijn eisprong terwijl ik die eerder nooit voelde, dus het kan goed zo zijn!

5. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Die pijn is niet om uit te houden soms hoor ik ken dit gevoel ook niet al moet ik zeggen dat het verrekte veel op persweeen lijkt als ik er een omschrijving aan moet geven. Dit is ook al de 5e dag dus hoop dat het afzakt en dat deze pijn voor een heel goed doel zal zijn :)

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heb je al eens een test gedaan? want al;s je ongi niet echt heel duidelijk was...kan het ook nog wel eens zijn dat je zwanger bent.
    Wel een lichte bloeding hoeft niks te zeggen...ik zou een test doen...zegt ie zwanger dan zou ik als de pijn erger word de dokterswacht even bellen.
    Stel je voor dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt.
    Niet dat ik je bang wil maken hoor, maar hou het wel even in de gaten dan.
    Hopelijk heb je gewoon je eisprong!!!

7. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Ik heb een test gedaan en gaf aan dat ik niet zwanger ben.
    Hoop dus ook dat dit een eisprong is en dat betekent dat we deze dagen hard aan de slag moeten ;)
    We hebben geen haast maar als het dit jaar nog geboren zou worden zou wel heel erg leuk zijn natuurlijk

8. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Hier even mn verhaal heb hem even van het forum afgehaald waarik het met andere meiden over heb gehad maar dit onderwerp past er beter bij maar is zon verhaal om opnieuw te tikken hihi..

Ik heb alleen maar ellende van de prikpil :mad:

Het is een heel lang verhaal zal mn best doen om het zo goed mogelijk te verwoorden

Al vanaf mn eerste menstruatie veel klachten veel bloedverlies veel pijnen.
    Toen jong begonnen aan de prikpil na een tijd (toen ik 19 was kreeg ik telkens door braak bloedingen dus uiteindelijk besloten te stoppen met die prikpil. toen allerlei anticonceptie geprobeerd er niks was de oplossing voor zover ik me kan herinneren.

toen op mn 20 toch weer de prikpil voorgeschreven gekregen van mn huisarts was volgens haar de beste oplossing.. nou na die laatste prikpil alleen maar problemen 50 dagen bloeden en dan ineens 4 maanden niet volgens mijn huiarts was dit normaal want mn lichaam moest wennen.
    toch weer terug gegaan en na lang zeuren weer doorverwezen naar de gyn waar ik toen ik 15 ook was en ze mij vertelde er niks aan de hand te zn.

Ik kreeg deze keer een andere gyn en die schrok wel van mn verhaal en heeft letterlijk gezegd of mn huisarts wel goed bij der hoofd was om de prikpil te geven word door hem zwaar afgeraden(maar volgens hem zag alles er goed uit) dus ik per direct gestopt weer met die prikpil maar mn menstruatie bleef maanden lang weg toen heb ik een medicatie gekregen om het op te wekken weer via mn huisarts volgens mij orgematril als ik het goed heb onthouden.

Maar ik bleef problemen hebben zoveel pijn tijden mn menstruatie en hevig bloeden niks hielp maar mn huisarts bleef volhouden dat het menstruatiepijn was en werd weer weg gestuurd met diclofinac.

Toch heb ik toen nog even de gyn gebeld en die stelde voor om een uitstrijkje te doen(oktober 2011) de uitslag bleek dus niet goed te zijn ik was zo bang want ben nog zo jong en had toch papi3b
    Mn gyn stelde me gerust en vertelde dat het niks ergs hoeft te zn en we over 6 maanden weer een uitstrijkje gingen doen die periode was zenuwslopend want hoopte dat er gewoon niks was na 6 maanden was gelukkig mn uitstijkje weer helemaal goed.
    Maar bleef last van mn buik hebben na vele onderzoeken bij de gyn kan hij niks vinden geen soas waar ik denk wel 10x herhaaldelijk voor ben getest en geen afwijkingen zo op het eerste gezicht. maar daar ging ik zelf ook niet vanuit want heb een vaste vriend maarja wilde gewoon weten wat er was met mij!

na een periode ging het weer wat beter (maart 2012) ineens weer veel pijn en bloedingen dus ik gelijk de gyn gebeld en die stelde voor om met mn huisarts te bespreken of het dan mis toch weer tijd was voor een pil dus ik naar mn ha en heb ik celeste gekregen wou het 3 maanden proberen maar liep al gelijk tegen problemen aan want als ik hem elke dag slikte kreeg ik bloedingen dus ben na de 2e strip gestopt en ineens geen bloedingen meer.

(augustus 2012) alles ging weer redelijk goed ik en mn vriend besloten om geen troep meer in mn lichaam te laten en we toch in 2013 voor een kindje wilde gaan.

Totdat ik zon buikpijn had ik (begin oktober 2012) ben ik met spoed naar ehbo gestuurd.
    Eenmaal daar alles laten onderzoeken de gyn er ook weer bij en cervixslijm afgenomen en de pijn die ik had was niet ten hoogte van mn baarmoeder en eierstokken dus ben doorverwezen naar de internist want er werd gedacht aan mn darmen.

Nou( eind oktober 2012 )kreeg ik mn menstruatie smorgens nergens geen last van voelde me gewoon goed het was wel een kortere cyc 26 dagen eenmaal smiddags had ik zoveel pijn ik kon niet meer lopen verloor zowat het bewustzijn dus ik heb mijn moeder opgebeld en die is met spoed naar mn huis gekomen en zelf zij schrok ik was helemaal gelig was helemaal van de kaart kon niet lopen wist nou niet of ik moest overgeven of plassen echt heel vaag dus wij naar de huiarstenpost en ook aangegeven dat ik vandaag mn MS had gekregen. Na onderzoeken weer vertelde ze dat ze dacht aan mn darmen toch maar dat ik al bij de internist liep dus hem moest opbellen.
    Dat heb ik gedaan na een maand lang wachten op uitslagen kwam ik eind december erachter dat ik teveel ecolibacterie in mn darmen had dus ik was eigelijk heel blij dat ze iets hadden gevonden en het niet mn baarmoeder was of iets.

Maar toen 7 januarie 2013 weer mn menstruatie weer een cyc van 26 dagen alles ging weer gewoon goed tot weer in de middag ik dacht ik naar de wc moest eenmaal op de wc kreeg ik me toch een steken in mn buik ik dacht ONEE he niet weer.
    Maar dus wel de pijn kwam erger terug als die bekende vorige keer ik riep gelijk mn vriend en zag aan hem dat die geschrokken was van hoe ik erbij zat ik zweten me kapot was aan het kokhalzen en voelde me in me hoofd dronken kon niet meer normaal nadenken en zei gelijk bel de huisarts nu dit is echt niet goed..

Na 4 uur wachten kon ik eindelijk terecht bij mn huisarts had thuis al paracetemol genomen maar de pijn zakte niet dus heb een kruik gepakt (achteraf mn buik ligt verbrand omdat ik zoveel pijn had de hitte niet voelde van de kruik) en vervolgens naar de dokter gegaan na weer te hebben uitgelegd hoe of wat heeft ze weer gekeken en dit maal zat er ook een studente bij van erasmus die mee keek en nu vertelde ze me dat de pijn wel degelijk van mn baarmoeder komt ik wel blij maar na een gesprekje vertelde ze weer dat het gewoon menstruatiepijn is en kreeg nu naproxen mee heb 2dagen lang naproxen geslikt en hoge dosis paracetemol maar niks hielp.
    Ik ben er niet gerust op dus heb gelijk een afspraak gemaakt bij mn gyn ik wil gewoon weten wat er is?! zoveel pijn is niet normaal en ik ben echt geen aansteller.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien moet je je "even" (dat is helaas niet zomaar klaar) laten testen op endometriose. dat kan zulke klachten geven....

10. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Ja heb ik zelf ook al aangegeven heb woensdag weer afspr bij de gyn maar ze zeggen telkens menstruatiepijn maar voor mn prikpil heb ik die pijnen nie zo gehad wel veel bloedingen :(

11. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Heftig verhaal!
    Ook hier tijdens de prikpil meer ongesteld dan niet en steeds misselijk en hoofdpijn ook en vooral heel duizelig.
    Daarna ook steeds misselijk en duizelig en alle zwangerschaps kwaaltjes.
    Naar de huisarts geweest en die wilde nog 2 mnd aankijken en anders naar de gyn.
    Ben dus net weer ongi geweest en de pijn is soms niet uit te houden.
    Ik ga afwachten of ik zwanger raak deze keer en zo niet laat ik me naar de gyn verwijzen voor onderzoek.
    Nog even afwachten dus.
    Hoop voor jullie dat het ook snel gaat gebeuren hoor! Zo iets moois <3

12. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Ja hoop het voor jou ook dat het snel mag gebeuren ik heb een deze dagen mn ei maar ik gebruik ovutesten sinds 3 maanden.

Maar zou ik ook doen hoor gewoon even laten onderzoeken

13. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes &#4326;
    Ronde 13 inmiddels na de prikpil.
    Voor mij nooit meer de prikpil!

14. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Voor mij ook geen prikpil meer.
    Heb het er met de huisarts over gehad,welke middelen er nog meer zijn dan de gewone pil en deze kreeg ik dan als advies maar er is geen woord gerept over de bijwerkingen.
    Tevens schijnt het dat de prikpil gezet moet worden tijdens je menstruatie en ook dat is niet gebeurd.
    Inmiddels dus al vanaf juni bezig en nog steeds niks.
    Bij de vorige zwangerschap ging het heel snel,meteen de 2 mnd al en was toen gestopt met de gewone pil na 14 jaar.
    Kun je nagaan wat een prikpil met je doet.

15. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes &#4326;
    Volgens mij, wat mij bekend is, is het vooral dat je 'm tijdens je menstruatie moet omdat je dan "meteen" beschermd bent, en anders pas bij de volgende keer als je ongesteld wordt..
    Bij mij is ie wel op de "juiste dag" tijdens menstruatie gezet, en inmiddels in ronde 14, dus wat betreft hoe lang het duurt maakt dat ook niet uit.. (blijkbaar)

16. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Ik vind het in ieder geval erg frustrerend maar heb besloten me eerst op andere dingen te focussen zoals dingen die ik nog graag klaar wil hebben in huis.
    Als dat klaar is heb ik ook meer rust in mezelf en misschien gaat het dan vanzelf ;)

17. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Lees nu dat ik vandaag mn eisprong heb terwijl ik volgens de berekening op internet die gister al zou hebben?? nou ja dan ga ik een leuke avond tegemoet denk ik ;)

18. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes &#4326;
    Wij hebben ook eerst alles gedaan wat we nog wilde doen. Dan heb je idd meer rust daarna.

Hoop voor je dat het vanzelf gaat haha.

Gebruik je ook iets van ovutesten of doe je tempen? De berekeningen op internet, welke dan ook, zijn zo algemeen. Kan best heel anders bij jou zijn..

19. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Nee verder gebruik ik eigenlijk niks, ben er dan teveel mee bezig en dat werkt dan eerder in m'n nadeel denk ik. Misschien bijgeloof hoor maar ik hou het gewoon op dagen tellen en extra klussen in die goeie periode ;)
    Inmiddels zijn we die periode voorbij en ben ik hard aan het duimen voor onszelf ;)

20. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    hier nog even een verhaal over de prikpil..!

April 2011 voor het laatst de prikpil gehad en werd pas in december 2011 voor het eerst ongesteld, geen normale cyclus er was nooit geen trouw aan vast te knopen.!
    Toch hoop je elke keer dat je zwanger bent als de ongesteldheid weer eens weg blijft.!
    Sins augustus 2012 een eerste cuclus van 28 dagen dus was super netjes november test gedaan en bleek zwanger.. voor mijn gevoel heeft het dus heel lang geduurd maar uit eindelijk had ik dus pas kans vanaf augustus 2012..
    ik had trouwens maar 3x de prikpil gehad!!
    Dus dames let eerst op wanneer je cyclus echt goed is..

Deel Deze Pagina