zoveel zenuwen,s'nachts wakker worden...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai ladies,

Ik dacht eerst dat de zenuwen kwamen omdat ik afgelopen maandag de 20-wekenecho had maar het houdt maar niet op! Heb de hele dag zenuwen in mijn buik en midden in de nacht word ik er wakker van, dan slaap ik 3 uur achter elkaar niet. Het begint nu een beetje op te breken! Stress en zenuwen zijn niet goed tijdens de zwangerschap en als ik daar aan denk word ik alleen maar zenuwachtiger! Ik weet ook echt niet waardoor het komt. Heb het nog niet eerder gehad tijdens de zwangerschap,zelfs niet voor de nekplooimeting en andere spannende tests... ik begrijp het gewoon niet!

Morgen ga ik met acupunctuur beginnen, hoop dat dat helpt want dit trek ik zo niet langer.

Wie heeft dit ook of heeft een goeie tip voor mij?

Groetjes van een vermoeide Guusje

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    helemaal niemand?

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je hebt echt geen enkele reden om nerveus, gespannen, gestresst te zijn?

Wat voel je dan? Hartkloppingen? Want ik weet dat je van ijzertekort hartkloppingen kunt krijgen, of een drukkend gevoel op je borst, en wellicht verwar je dat met zenuwen...

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    inderdaad een drukkend gevoel op de borst... maar als je ijzertekort hebt dan is je bloeddruk toch ook niet goed? Bij mij is ie laatst opgemeten en die was goed....

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij kan ijzertekort bloedarmoede en een lage bloeddruk veroorzaken. Bij mij is dat wel zo. Maar als jij verder geen reden hebt om nerveus te zijn, dan denk ik toch aan een fysieke oorzaak....
    Je zou het eens kunnen laten testen!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    een beetje zenuwen is gezond dat heeft iedere vrouw wel denk ik! maar als het echt zo erg is dat je iedere nacht er wakker van wordt lijkt het me niet goed...wat is het dat je zenuwachtig maakt dan? ik heb ook wel eens een beetje de bezorgdheid van ohhh hopelijk gaat het wel goed..maar das wel normaal denk ik..
    misschien moet je je is leren ontspannen/een bad nemen..voordat je naar bed gaat.. of als je je zo voelt...ontspanningsoefeningen doen..zou dan toch even contact opnemen met de dokter...
    ik heb vroeger paniekaanvallen gehad...waar ik nu gelukkig helemaal geen last van heb..maar toen heb ik me wel leren ontspannen...dmv bijvoorbeeld ontspannings/ademhalingsoefeningen te doen..en dat hielp meestal wel!

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    ik heb de vlos al gebeld en die heeft me aangeraden om naar v/d Pigge te gaan. Daar heb ik homeopatische pilletjes gekregen en ik ga morgen naar acupunctuur. Hopelijk helpt het!

Groetjes Guusje

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    veel succes hoop ook voor je dat het helpt!

9. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel een beetje. Heb er met vlagen ook een beetje last van en ook periodes dat ik dan heel slecht slaap. Als ik naar me zelf kijk heb ik het de laatste dagen heel erg omdat ik ons kindje veel voel en dat een soort van zo bijzonder vind dat ik daar ook wat zenuwachtig van wordt. Ik weet het het slaat nergens op, maar het is gewoon ook een beetje de spanning wat er allemaal komen gaat .

Als tip misschien, homeopatische dingen om rustiger te worden en ik probeer ook als ik dit snachts heb rustig via mijn buik te ademhalen met mijn handen op mijn buik en je gedachten te laten komen. dan wordt je ook wat rustiger. Misschien helpt het als je je zo onrustig voelt om je gevoel op te schrijven, soms lucht dat ook op en verdwijnt het weer.

veel sterkte in ieder geval!

liefs megan

10. misa

misa Niet meer actief

Wat akelig dat je je zo voelt! Ik zou ook zeggen: laat je eens onderzoeken (bloed) of alles wel oke is.

Hartkloppingen en 'stress'gevoel ken ik ook, maar juist nu ik zwanger ben heb ik er eigenlijk zo'n beetje geen last meer van..!

Misschien dat acapunctuur, haptonomie of (zwangerschaps)yoga wat voor je is?

Succes!

11. hoera

hoera Lid

14 jun 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ja heel herkenbaar, ik zat ook continu in de zenuwen en dan dacht ik ook nog steeds: ik moet nu juist veel slapen want straks kan het niet meer. Mijn verloskundige zei dat het een heel gezonde manier is om je op je kindje voor te bereiden je bedenkt daarvoor nu al de meest vreselijke scenarios e.d.
    Ik vond dat erg geruststellend!

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    nou,ben ik ook weer mooi klaar mee; ben net naar de acupunctuur geweest en heb daar ook gelijk een allergietest gehad. Blijk dus allergisch te zijn voor tarwe en koemelk...... geen brood,pasta,sultana,evergreen,crackers,etc,melk,kaas....dingen waar ik echt dol op ben! Daar kan dus heel goed de zenuwen vandan komen. Nou ja, 2 weken maar proberen, als het niet werkt dan duik ik gelijk weer op het brood hoor! boehoe!!:(

Deel Deze Pagina