Ik vind het altijd heel leuk om alle creaties te zien en ideetjes op te doen! Kom maar op met die foto's !
uhh ben blond he.. maar wat bedoel jij met doopsuiker? hahahaah moet al lachen want volgens mijn is dit een giga domme vraag van mij
doopsuiker zijn suikerbonen... In België geven ze als er een kindje geboren is een doosje,een zakje, een klein jampotje, een proefbuisje of iets dergelijks met suikerbonen in. Iedereen die het kindje komt bezoeken krijgt zo'n exemplaar
tegenwoordig heb je ze hoe mooier en in allerlei vormen. van glas, hout, leren schoentjes vroeger was het gewoon een zakje van tule met 3 suikers. maar ze zijn leuk om te verzamelen
ik sta op de markt en verkoop fournituren dus ons geschenkje wordt een roze of blauwe klos garen in tule met een kaartje eraan met gegevens dan ben ik meteen klaar voor de goede klanten en de visite thuis
Ik ben (nog) niet zwanger, maar zou dolgraag wat foto's willen plaatsen als het mag? Hier eentje die is zelf erg leuk vind.
Mooie foto's van het doopsuiker Swissa, mijn voorkeur gaat uit naar het eerste,vind ik echt heel mooi gedaan. Hoe zit het dan bij jullie? Geven jullie dan beschuit met een soort van hagelslag als de mensen op bezoek komen? Kan ik daar eens foto's van zien, want kan het mij niet zo goed voorstellen Bedankt al voor de leuke foto's!
http://www.aschwin-prein.nl/Images/Geboortekaartje/WEBgeboortekaartje1.jpg voor een jongen http://home.kole.info/ettje/images/lenci_018.jpg voor een meisje
Bedankt voor de foto's ! Had zoiets in gedachten, maar was het niet zeker Heb dat denk ik eens gezien op tv, 'de Bevalling', toen zat er een koppeltje tussen waarvan de mama Nederlandse was Ziet er lekker uit hoor, njamie, is dat dan een soort chocolade of eerder suiker?
swissa weet je toevallig ook wat marokkaans gebruik is? met die baby in die boerenkool ofzo die doet iedereen al bij ons. wil het deze keer echt marokkaans doen.(maar wil niks tegen de familie zeggen dus vragen gaat ook niet) ze verwachten bij mij gewoon weer beschuit met muisjes
Nee het is geloof ik een beetje soort van anijs suiker.... je kunt het ook gewoon halen in de supermarkt...sommige mensen eten het ook gewoon op brood hihi...maarre tis voor mij alweer een tijdje geleden...
Baby in de boerenkool? Bruidsuikers worden heel veel uitgedeeld maar is niet iets marokkaans. Wat wij heel veel doen in de familie is een grote taart met foto van de baby dat is een leuk idee. Of van die kleine aluminum schaaltjes gevult met marokkaans zoetigheid het lijkt op basterd suiker, met daar om heen doorzichtig folie en een strik afhankelijk van het geslacht van de baby. (Dit is een echt marokkaans iets). Het heet SELOE.
@swissa...jah dat is van dat plaatje dat je op de vorige pagina liet zien....daar zit een baby in de boeren kool