Algemene voorwaarden webwinkel

Discussion in 'De lounge' started by oleander1986, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoi!

Ik ben bezig een webwinkel op te zetten (sieraden) en loop nu tegen de "algemene voorwaarden" aan. Ik heb én geen idee én geen zin én geen tijd om daar uren mee bezig te zijn, wat ik absoluut zal zijn als ik het zelf ga doen, juist omdat ik geen idee heb van hoe en wat. Ik heb wel al veel algemene voorwaarden bekeken/gelezen bij andere (sieraden)webwinkels en snap de punten allemaal wel natuurlijk, maar weet gewoon dat als ik dat zelf ga doen ik er echt uuuuren mee bezig ben om het in dat officiële taaltje neer te schrijven.
    Het laten doen door een professioneel iemand kan ik niet betalen, (lees honderden euro's) ik zit dus een beetje met de handen in het haar want het ligt al weken stil hierdoor.
    Zijn er dames hier die ervaring hebben met algemene voorwaarden? Hebben jullie het zelf geschreven? Laten schrijven door een officiële instantie of weten jullie toevallig iemand die berijd is het voor een klein prijsje te doen?
    Alvast bedankt.

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    ik heb het zelf gedaan.. maar heb je wel een kvk inschrijving?
    want dan heeft de kvk wel voorbeelde, geloof ik

3. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, mijn "bedrijfje" staat geregistreerd bij de KVK. Heb jij het naderhand nog laten nakijken door een juridisch persoon? (kost ook weer geld)
    Ik weet dat de kvk voorbeelden heeft, maar dan nog moet je alles zelf uitschrijven, ze geven meer een gedetailleerde uitleg geloof ik.
    Ik zou dit rot klusje echt heel graag uit handen willen geven, maar niet voor €800,-. ;)
    Nou, ik zal nog wel even hard nadenken over mogelijkheden.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    met dit soort dingen ben ik altijd van de afdeling "beter goed gejat, dan slecht verzonnen". Ik zou gewoon een AV van een brachegenoot nemen, en aanpassen waar nodig voor jou specifieke situatie.

AV zijn belangrijk en hoewel ik begrijp dat je er geen zin in hebt, ze niet hebben is nog een veel groter probleem als je in problemen komt (retourzendingen, conflicten e.d.) Het hoeft niet moeilijk te zijn ...

5. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    ja Strijkkraal, daar heb ik ook aan gedacht, om gewoon en AV te zoeken die ik goed vind bij een andere webwinkel en daar alleen eén en ander aan te passen. Is zo iets dan alleen niet weer strafbaar? (Als het te letterlijk gekopieerd is zeg maar) Want om het helemaal te herschrijven ben ik weer terug bij af.
    En ja, ik weet dat het belangrijk is, maar van dit soort dingen schiet mijn brein echt op nul. :)
    Zijn van die lekkere "voor je uit schuif" klusjes

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Welnee, AV's zijn doorgaans 99% standaard teksten. Ik heb ook wel eens daarmee te maken gehad, gewoon kopieren en aanpassen ... klaar. Gewoon goed doorlezen, aanpassen waar jij vind dat het anders moet (denk aan betaaltermijnen, klachtenprocedure, retourprocedures, eventuele brancheverenigingen, vooral kijken (en aanpassen) onder welke rechtbank je valt (denk aan: geschillen worden via de rechtbank in xxx behandeld), bedrijfsnamen aanpassen (natuurlijk) e.d.)

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Algemene voorwaarden mag je inderdaad " jatten"

Iedereen doet het en volgens mij heeft daarom iedereen dezelfde ;)

9. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ok, hardstikke bedankt dames en Isademi: goede tip!

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Wij hebben het ook zelf gedaan gaat wel tijd inzitten in aanpasingen enzo maar goed je moet het wel hebben
    Overigens zijn het meestal standaard teksten en bij de meesten bijna allemaal hetzelfde

11. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Is het gelukt?
    Ik ben ook bezig met een website in dezelfde categorie.

12. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ben er nogsteeds niet aan toe gekomen. Zucht. :p
    Hopelijk de komende week. Life is busy met twee kleintjes en nog werken tussendoor. :)

Share This Page