Hallo allemaal, Ons meisje slaapt bij ons op de kamer (zuiden) en vooral nu met de zon wordt de kamer wel 25 graden. Ik twijfel constant of ze het wel niet warm/koud heeft, ik check haar nekje wel maar ook al voelt het warm aan ze slaapt toch wel zonder te klagen dus vind het lastig. Ze is sinds een week uit de puckababy en heeft nu een dun slaapzakje zonder mouwtjes, daarover een lakentje en dun dekentje. Wat ze aan heeft verschilt nogal maar meestal wel iets met lange mouwen omdat ze haar armen omhoog gooit en dan ben ik bang dat ze koud worden. Wie van jullie heeft ook zoon warme slaapkamer en hoe ziet jullie bedje/kleding kindje eruit?? Liefs!
zou nu nog niet teveel uitgooien, straks is t zomer en weet je niet meer wat je moet doen om t koeler te krijgen. Als ze stil liggen dan is t toch wat koeler. Denk dat een dunne slaapzak al lekker is en als ze niet nat van t zweten wakker wordt is t goed.
Hier ook een warme slaapkamer, gemiddeld altijd rond de 22 graden. Nu met de zon erop nog warmer. Ik heb een 4 seizoenen hypoallergeen deken (nog van mijn zoon). Daar heb ik vandaag met bed verschonen 1 laag afgehaald (bestaat uit 2 lagen, even dik). Daaromheen een sloop en een laken. Maar ze ligt of alleen in de pyjama of in een romper met slaapzak (dan wel lange mouwen). Vanaf het begin heb ik een mouwloze slaapzak gehad. Toen ik dacht dat is veel te koud en de slaapzak met mouwen ben gaan gebruiken werd ze snachts helemaal nat van het zweet wakker. Het is dus gewoon even uitproberen. Ik merk met de slaapzak (lange mouwen) en alleen een romper heeft ze het niet te warm en niet te koud. En alleen pyjama (wij gebruiken boxpakjes als pyjama's) dan hoeft er niks bij, want dan heeft ze het te warm.
Ivm met jaargetijde en kijkend naar mijn dochter toen die op 3 maanden leeftijd zat had ze romper en pyama met lange mouwen aan en een winterslaapzak zonder mouwen. Geen sokken. Maar met 25 graden toch een zomerslaapzak dan. Als het even kan gebruik ik geen dekens, liever een dikkere slaapzak. Ze igt namelijk altijd dwars en onderste boven in bed
Heb je het over de dagslaapjes, of 's nachts? Want 's nachts zal het toch wel minder warm zijn boven? En heb je overdag de gordijnen dicht voor de zon? Hier slaapt mn zoon 's nachts in een romper lange mouw of pyamapakje, zomerslaapzak zonder mouw en een wollen deken. Overdag in zijn dagkleertjes en een dekentje. Of in zn dagkleertjes en slaapzak zonder deken. Ik vind het ook nog wel fijn om 1 lang laagje over de armen te hebben, dus of lange mouwen, of een slaapzak met mouwen maar die zijn vaak wel erg warm.
Hier was het de afgelopen nachten 22 graden. Onze dochter heeft een romper met lange mouwen aan en een zomerslaapzakje zonder mouwen. Tegen de ochtend heeft ze het wel wat frisser en dan doe ik er nog een lakentje overheen. Nu was het ook wat frisser en had ik het lakentje er gelijk al opgedaan.
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb ik nu ook het lakentje en het dekentje uit bed gehaald omdat ze het hele bed doorgaat en laatst onder het dekentje lag met d'r hoofd. Ik heb nu een zomerslaapzak en een lange mouwen romper en een pyjamabroekje aan bij d'r. Vooralsnog is dit voldoende al twijfel ik wel of het niet toch te koud is Lastig is dat!
Ik vind alleen een slaapzak ook zo ''kaal'' en ze beweegt veel dus alleen een dekentje raakt ze zo kwijt. Idd lastig!