Jeetje, zo wordt het toch nog een zwaar onderwerp. Wij hebben er voor gekozen laura niet te dopen. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed (mijn vader is katholiek, mijn moeder heeft geen geloof) en mijn vriend is katholiek opgevoed. Maar ik ben vroeger wel naar zondag school geweest en heb ook een kinderbijbel die ik wel 10 keer gelezen heb. Dus het betekend niet dat je niets meekrijgt van het geloof als je niet gedoopt wordt. Nu wil mijn schoonmoeder wel dat we de kleine dopen, maar dat is voor mij geen goede reden. Als Laura ooit gedoopt wordt wordt dat gedaan door een van onze vrienden die pastoor is. Hij weet hoe wij tegen het geloof aankijken. Ik geloof trouwens wel in god!
Zowel mijn man als ik zijn van huis uit katholiek, maar onze ouders komen al jaren niet vaak meer in de kerk en wij dus ook niet. Sterker nog: Doordat onze ouders als kind zo ongeveer 'trauma's' hebben opgelopen in de kerk (waar de pastoors en nonnen vroeger al niet mee dreigden zeg... ), zijn zij als volwassenen min of meer op de kerk afgeknapt. Zelf geloof ik wel, maar absoluut niet in de katholieke kerk! Om die reden zijn wij niet voor de kerk getrouwd en is Jasmijn niet gedoopt. Wanneer ik haar laat dopen, moet ik namelijk beloven 'mijn kind op te voeden volgens de regels van de katholieke kerk' en dat lijkt me dan tamelijk hypocriet... Daarnaast ben ik ook van mening dat het geloof door alle eeuwen heen aanleiding nummer één is geweest van oorlogen en onverdraagzaamheid. Ik geloof daarom vooral in het goede van de mens en ik probeer Jasmijn tot een goed mens op te voeden. Wanneer zij later zelf een geloof wil kiezen, zal ik dat absoluut niet in de weg staan...