Hallo beste vaders en moeders, ik ben Johan van Gastel, een student Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Ik ben nu bezig met mijn bachelor eind project, een soort afstudeerproject wat de eerste 3 jaar van je studie afsluit. Hiervoor moet ik in opdracht van een bedrijf een product voor baby's ontwikkelen en heb daarin gekozen om iets te maken voor baby's (tot 1 jaar) die last hebben van reflux. Ik heb al literatuuronderzoek gedaan en heb ook al gezocht naar bestaande producten, maar ik wilde ook nog wat vragen stellen aan ouders, om te kijken wat die van reflux weten, wat ze van het idee vinden, etc. Ik zou het dus heel fijn vinden als jullie een paar vragen voor mij willen beantwoorden! Als je kindje geen reflux heeft kan je dus een aantal vragen overslaan, dat is niet erg. Dit zijn de vragen: Hoeveel kinderen heeft u? Hoe oud zijn deze kinderen? Heeft een van deze kinderen last (gehad) van reflux? Zo nee, heeft u wel eens van reflux gehoord? Zo ja, is dit na verloop van tijd vanzelf over gegaan? Op welke leeftijd dan? Wat voor dingen heeft u gedaan om het kindje te helpen toen deze last had van reflux? Had u al eerder gehoord dat het kan helpen om het kind schuin omhoog te leggen (30 graden)? Zou u reflux liever proberen te bestrijden met deze houding, of met medicijnen? Zou u een bedje/matras/ander product dat deze houding voor het kind kan realiseren aanschaffen ook al is het niet 100% zeker dat het zal helpen? Wat voor eigenschappen vindt u belangrijk in zo een product? Eventueel zijn de vragen ook te vinden in een word document op: http://cid-9f304e4af90979eb.skydrive.li ... 7C_web.doc Als je de vragen wilt beantwoorden kan je dat gewoon in dit forum doen, of eventueel de antwoorden invullen in het word document hierboven en dan mailen naar mij: j.j.vangastel@student.tudelft.nl Alvast heel erg bedankt! En wie weet komt het product over een jaartje ofzo op de markt!