Dopen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tortura, Aug 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    De sint jan in den bosch is erg mooi. En verder zit de dom in utrecht en zo zijn er wel meer mooie kerken. succes met zoeken.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sommige kerken en parochies doen dat nog wel, maar dat worden er steeds minder.
    En zoals ik al aangaf: terecht ook. Als jij verder niets met geloof doet in je opvoeding, waarom zou je je kind dan willen laten dopen? Enkel om traditie? Daar is dopen nou net niet voor bedoeld, want het doel van dopen is het 'inlijven' van een kind in, zoals dat genoemd wordt, Gods kerkgezin. Dat je als ouder de keuze maakt om je kind op te voeden tot een kind van God en dat je dat -voor het aangezicht van God!!!- dus ook beloofd.
    Als je er dan vervolgens niets mee doet, kun je je afvragen of je zon belofte zou moeten doen..... (want stel dat God echt bestaat, dan zal Hij straks, als Jezus terugkomt, echt van je willen weten waarom je je niet aan die belofte hebt gehouden. Voor God is je ja een ja en je nee een nee).

Maar goed, dat even als extra info ;)
    Kerk zelf in een kerk waar uberhaupt geen kinderdoop is, maar enkel volwassendoop, dus hier zou je dat probleem nooit hebben ;)

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ook bij ons kun je je kind alleen laten dopen als je zelf in de kerk actief bent.
    (het is wel wat soepeler dan voorheen, maar 1 van de 2 ouders, of 1 van de 1 ouder, moet dan belijdenis hebben gedaan)

Het doel van dopen is toch dat je ten overstaan van God en de gemeente beloofd je kind op te voeden met de normen en waarden van je geloof.
    Dus als je dat in een andere kerk doet....?

4. Tortura

Tortura Actief lid

Jul 18, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ben hier zelf niet gedoopt zoals ik al eerder zei.. terwijl ik hier al jaren in de gemeente woon en ook na de kerk ga ..

5. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Als je daar naar de kerk gaat, waarom wil je je kind dan heel ergens anders laten dopen? Ik neem aan dat je naar de kerk gaat omdat je dat zelf wilt. Dus waarom wil je dan niet in je eigen kerk je kindje laten dopen? Je kan trouwens ook samen met je kindje je laten dopen. Ga je naar een Protestantse of katholieke kerk?

Share This Page