Dopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stef, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij willen kaye graag laten dopen in de kerk.
    Nou zou ik graag willen weten hoe jullie dat hebben gedaan en hoe de dag allemaal verliep vind zo moeilijk en ben er ook niet echt bekend mee.

Wie nodigde jullie allemaal uit enzo?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Hoi,

Wij gaan Jayden ook laten dopen, alleen pas volgend jaar. Dit omdat we nog gaan verhuizen enzenz.

Wij nodigen gewoon de familie uit, dat is bij ons gebruikelijk. Er worden meerdere kindjes gedoopt, en die komen dan om beurt. Verder vraagt de kerk altijd een vrijwillige bijdrage.... Enne, je kan de dag net zo invullen als je wilt. Je kunt na de doop iedereen uitnodigen voor een bakkie koffie, maar je kunt ook een spetterend feest geven, net wat je zelf wilt.

wat wil je nog meer weten?

groetjes Setje

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hadden eerst een doopgesprek, daar werd precies alles uitgelegd.
    De hele familie kwam, het was erg mooi.
    M'n man heeft Steven vastgehouden, m'n moeder heeft hem binnen gedragen.Na afloop was er koffie of thee, en voor de kinderen fris.

4. Niet meer actief

Zondag 11 feb wordt Nadine gedoopt. Na de doopdienst gaan wij met onze familie en ouders die dat willen koffie met een broodje en soep nuttigen bij mijn ouders.

Ik weet niet of je lid bent van een kerk. Wij wel en dan is het makkelijk te regelen. Het is natuurlijk wel zo dat je er wel achter moet staan en niet alleen om de ceremonie de doop moet doen. Bij onze kerk vragen ze waarom je je kind wilt dopen.

Succes

5. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira word ook volgende maand gedoopt. ten eerste omdat mijn man best gelovig is al gaat hij niet naar de kerk, en ten tweede omdat als je hier niet gedoopt bent er erg raar tegen aan word gekeken, alsof je geen goede ouders hebt gehad.. en dat wil ik niet voor haar.
    mijn familie komt over, en zijn familie woont hier. mijn broer word peetvader en zijn zus peetmoeder. het valt midden in de feestweken hier(las fallas, hele week vuurwerk en parades) dus vieren we het op die manier:)

Deel Deze Pagina