Baby blijft onrustig..zo zielig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cocko, Aug 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Moet even van me afschrijven hoor... ons derde hummeltje is nu 9 weekjes en ze huilt ontzettend veel (vinden wij..). Ze heeft uitslag in haar gezichtje (rode vlekjes en bultjes), krijst heel hard, wordt rood, trekt beentjes op, overstrekt, drinkt momenteel onrustig aan de borst. Nu ben ik twee weken terug bij een dietiste geweest omdat het vermoeden rees dat ze kma had. Dus meegekregen wat ik moest laten staan aan eten/drinken maar het helpt niet. Als ik bv kaas at, kon ze de ene keer er wel tegen en de volgende keer niet. Ik weet niet of dat kan als je kma hebt. Heb je dan altijd een reactie op melkeiwit of hoeft dat niet perse?

Vandaag hebben we een gigantische huildag achter de rug. Ze drinkt, ze boert (3/4 x), begint even later te krijsen en te spugen, met alles wat er bij hoort. Niet te troosten, en dat duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur. Ik vind het zo ontzettend zielig. Maar ik ga twijfelen of het wel kma is omdat ik de melkeiwit achterwege laat en ze lijkt niet op te knappen. We zijn vandaag ook even weggeweest omdat we dachten: in de kinderwagen is ze stil en wordt ze misschien wat rustiger.. Inderdaad, het is even rustig maar ook in de kinderwagen begint ze toch telkens te huilen. Dus er zit iets dwars.. maar wat het toch is?!

We denken er over om naar een kinderarts te gaan. We hebben gehoord dat zij heel snel kunnen testen of een kindje kma heeft of niet. Weet niet of dat waar is hoor. Maar de huisarts (waarnemend ha) neemt me niet echt serieus, heeft nog niet 1x naar ons meisje gekeken als ik weer kwam met de klachten. Het cb verwijst me door naar een dietiste. Ik weet niet zo goed wat ik nog moet doen. Vind het zo ontzettend zielig voor ons meisje!

2. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Eczeem misschien? Van de jeuk slapen ze niet/slecht en huilen ze ook veel. Had onze dochter tenminste wel.
    Ben je al bij de huisarts geweest?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je nu op een KM vrij dieet of niet? Bij borstvoeding is je melk dan na 2 weken écht melkvrij maar na een paar dagen zou je al duidelijke verbetering moeten merken. De uitslag die je kindje heeft kan heel goed ook gewoon babyacné zijn, daar heeft mijn jongste ook heel heftig last van gehad maar dat trekt vanzelf weer weg met rond een maand of 3.

Kan het geen reflux zijn, heb je daar al aan gedacht? Daar moet ik aan denken als ik je beschrijving lees.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd misschien reflux? En naast koemelk zijn er natuurlijk meer allergene producten.
    Ik ben sinds maandag op dieet en laat naast koemelk ook soja en ei staan. Het lijkt te werken en ik heb het idee dat ze hier alleen nog hard huilt als ze moe is. Ze valt hier slecht in slaap als ze wakker is geweest, eigenlijk alleen in de draagzak en zet haar dan een zomerhoedje op zodat ze niet meer kan rondkijken en dan is ze zo in slaap.
    Spugen doet ze hier ook veel, soms dat het haar even wat dwars zit maar volgens mij heeft ze er verder niet heel veel last van.

Overigens als je op dieet gaat, is het verstandig om het 4 weken vol te houden en dan uit proberen waar je kindje op reageert.
    Bloedtesten zijn niet betrouwbaar op deze leeftijd dus een dieet en provoceren is de enige manier om er achter te komen waar ze op reageert.

Mijn oudste had uitslag/eczeem van haar allergieen en dat was vrij vurig en ruw. De jongste lijkt nu babyacne te krijgen, wat meer vettige pukkeltjes.

Wat betreft reactie, mijn oudste reageerde al op een theelepeltje yoghurt via de borstvoeding.
    Maar nu ze ouder is, reageert ze niet altijd gelijk op een klein beetje, maar als ze bijv. 2 dagen achter elkaar een klein beetje binnen krijgt weer wel.

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik werd bijvergelijkbare klachten meteen doorverwezen en heb daar veel aan gehad. Dring aan op n ka, zou ik je adviseren.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ze heeft reflux idd, krijgt daar omeprazol voor. maar dit lijkt wel continu buikpijn/krampen. erg lastig!

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo moeilijk he! ik dacht ook meteen aan reflux. Misschien reageert ze niet goed op de medicatie daarvoor? is een bijwerking ervan misschien buikkrampen? en staat alles voldoende schuin omhoog zoals bedje en ook iets in de wandelwagen? ik zou eventjes een strenger dieet volgen, zoals inderdaad ook de ei en soja (naast de koemelk) laten staan en dit wat langer volhouden zoals iemand anders ook zei. Als dat niet uitmaakt, weet je dat ook weer he.
    En eis gewoon een verwijzing voor de kinderarts bij je dokter. Hele dagen huilen is niet vol te houden voor je kleine, maar ook niet voor de rest van het gezin.
    succes!

8. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    pff, is lastig he, zo moeilijk om uit te zoeken wat er nu juist scheelt. Ik dacht aan reflux, maar daar krijgt ze al omeprazole voor. Misschien heeft ze wel veel last van de voeding die naar boven komt? Of krampjes inderdaad. Hadden we hier ook en dat leidde ook wel tot veel huilen... Verklaart natuurlijk de uitslag niet, maar misschien staat die er los van...

Een bezoekje aan de KA kan zeker geen kwaad he, zo zielig als die kleintjes huilen en je er weinig aan kan doen...

Share This Page