We hebben de beslissing gemaakt, we laten Jelina dopen. De reden waarom we zo lang gewacht hebben is omdat ik zoiets had ik wil dat Jelina zelf kan kiezen als ze ouder is welk geloof ze wil, en ik wilde haar dit nu niet al "opdringen". Roy wilde wel graag dat ze gedoopt werd en na veel gesprekken heb ik vannochtend de pastoor gebeld voor een doopgesprek. Nu is mijn vraag, ik heb eens ergens gelezen dat je een kind op een speciale manier kan laten dopen zodat ze niet meteen aan het geloof gebonden is, en ze zelf later nog kan kiezen, maar ze wel een basis heeft. Wie weet toevallig hoe dat heet. Groeten Vera
Rent- a- priest hebben we hier in belgie. Dat zijn echte pastoors, maar die zijn bereid met jou een eigen versie van doopsel te creeren. Je kan dus plaats en alles kiezen, ook gebruik van water of niet,... enz Bovendien word ook gevraagt of je alles officieel wil hebben voor de kerk of niet.
Voor een volwassene is het gemakkelijker om zich bij de RK kerk uit te laten schrijven dan om zich als volwassene te laten dopen. Uitschrijven is een kwestie van een brief naar het bisdom. Als volwassene laten dopen, hier zijn lessen e.d. aan verbonden. Hoeveel mensen zijn wel op papier verbonden met het een of andere geloof maar beleiden het helemaal niet. Wij hebben onze zoon laten dopen omdat oma dit fijn vondt. Of hij later wel of niet gelovig is laten we helemaal aan hem over.
sweet nova, wij hebben zowel onze trouw als de doop van yara door rent-a-priest laten doen, en het was in 1 woord geweldig! echt zooo mooi!
Ja wij lieten ook de doop door hen doen, en was zeker en vast een prachtige ervaring. Voor onze trouw hebben we het te laat gevraagt en de priester die we wilden was op vakantie
Hi Wij hebben bij ons trouwen een burgerlijk huwelijk in een kapelletje gedaan en het spiritueel laten inzegenen door een pater, maar we zijn dus niet voor de kerk getrouwd. Die pater gaat straks ook onze kleine dopen! Ben nog op zoek naar leuke ideeen voor de doop, maar vind er bijna niks over op internet. Iemand suggesties? Groetjes