Jeetje zeg, wat is dit toch sneu Mijn lieve kleine Vigo is voor het eerst in zijn leventje, op de kleine verkoudheidjes na, nu echt goed ziek. Gisteren 39.6 graden koorts, en vanmorgen 38.4 graden koorts. Hij wil niets anders dan bij mij hangen en vastgehouden worden. Hij viel net zelfs bij mij op de arm in slaap. Mijn kereltje wat normaal gesproken geen moment stil zit en zelfs niet lekker wil knuffelen, is nu zo slap als een vaatdoek Gelukkig gaat het eten en drinken tot nu toe wel goed. Hoelang 'moet' een koorts aanhouden en hoe hoog moet deze zijn voordat ik de dokter kan bellen?
Volgens mij "kan" je bellen als de temp. 3 dagen boven de 39 is. Dat is wat de kraam ooit zei. Maar als je het niet vertrouwd, als hij minder gaat eten of hevig aan de diarree raakt, zou ik sowieso bellen! Beterschap voor je kleintje. Merel had het vorige week. Zit ook nooit stil, maar nu wilde ze alleen maar bij me liggen en viel zelfs in slaap op schoot . Heb daar dan ook wel even heel erg van genoten (buiten de bezorgdheid om natuurlijk).
Ja 3 dagen boven de 39 graden. Verder vooral extra water en drinken blijven aanbieden over de hele dag en plasluiers in de gaten houden. Niet te warm kleden zodat de warmte goed weg kan. Lekker veel laten slapen maar dat zal wel lukken. M
Bedankt voor jullie antwoorden. Vigo slaapt nu lekker in zijn bedje. Iets wat hij normaal rond dit tijdstip ook echt niet doet. Hopelijk slaapt hij lekker veel zodat hij zichzelf zo min mogelijk in de weg zit.
nou ik mocht met 38.5 al naar de dokterspost in het weekend 39 is volgens mij toch wel echt genoeg om te bellen hoor