inleiden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Que, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ben net bij de verloskundige geweest.

Ben nu 29 +1 weken zwanger en 7 kilo aangekomen. Dat vindt ik van mezelf echt super netjes!! Zeker omdat ik echt aanleg heb om aan te komen.

Maar........ Ik heb de laatste weken ontzettende pijn in mijn rug. Ik heb een hernia en heb mijn rug 3 jaar geleden gebroken, dus rugklachten had ik toch wel. Maar nu is de pijn echt toegenomen en lig ik voor de helft van de dag plat, omdat het niet meer gaat.

Ik moet contact op gaan nemen met de gyn ivm het in het ziekenhuis bevallen en zeer waarschijnlijk als de pijn ergers gaat worden, wordt ik rond de 38 weken ingeleid. Wat een raar idee zeg. Natuurlijk ben je aan het aftellen, maar nu gaat het wel opeens heel snel.........

Heeft er iemand ervaring met inleiden. T is mijn eerste kindje weet niet wat me te wachten staat...............

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

Ik moet vandaag naar de Gyn
    (dan wel op controle)maar hier waarschijnlijk vandaag ee datum prikken voor inleiden met 38 weken
    ik heb BI en doordat ik een week plat moest is het verergert zo erg dat ik aan het einde van de dag niks meer kan, kan niet meer opstaan enzz,,
    en doordat ik nog een dochter heb wordt dit moeilijk verzorgen zo
    dus had ik het er vorige keer ook al over met de Vk in het ziekenhuis en het was gelukkig geen probleem en ze snapte me gelukkig,
    dus vandaag gaan we hoogst waarschijnlijk een datum en een plan maken

3. Que

Que Niet meer actief

Jeetje dat is dan wel heel spannend nu voor je. Ben benieuwd!! Heb al meerdere om me heen gehoord met BI die idd worden ingeleid. T schijnt heel pijnlijk te zijn dat BI.

4. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 7 weken geleden met 38 weken ingeleid van mijn 2de kindje vanwege hele erge nierstuwing.
    Maandag ben ik opgenomen om 8 uur en heb ik verspreid over de dag 3 tabletjes ingekregen. Dit zette niet door maar dinsdag was het rijp genoeg om mijn vliezen te breken. Dit gebeurde om 8.30. Ik wilde graag een ruggeprik en om 9.30 zat die erin. Ik had hele lichte weeen. Maar nog niks bijzonders. Om 10.10 ging ik aan de weeopwekkers en om 12 uur had ik 5 cm ontsluiting. Om 12.10 kreeg ik perdrang en had ik 10 cm ontsluiting. Om 12.15 mocht ik persen en om 12.23 is onze zoon geboren.
    Ik teken voor mijn ingeleide bevalling. Echt een geweldige ervaring. Door de ruggeprik was ik niet uitgeput want ik heb maar 10 min echt pijn gehad.

5. Que

Que Niet meer actief

Dus als ik het goed begrijp heeft het bij jouw ongeveer 1,5 dag geduurd nou ja eh bedoel 1 dag voor het echt begon. Ik moet 13 april naar het ziekenhuis om e.e.a. te bespreken. De vk zei dat de gyn de definitieve uitslag zal geven.

Er zijn bij mij wel een aantal factoren die ze willen bespreken.

- eventuele bloedverdunners in kraamtijd ivm longembolie 3jr geleden.

- ruggenprik ivm hernia en gebroken rug (dus kunnen ze hem dan wel zetten)

- inleiden ivm nu erge rugklachten. Lig nu halve dagen plat. S morgens doe ik wat in huis. Bv slaapkamer stofzuigen daarna lig ik heel de middag en avond op de bank of in bed. Ligt eraan of de zon schijnt. :) als die schijnt lig ik lekker op bed in het zonnetje8)

Ben dus erg benieuwd wat ze gaan zeggen

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal voor je zeg!

Het inleiden heeft dan wel 1,5 dag geduurd maar die eerste dag sloeg nergens op. Zat continu met vriendinnen in het restaurant of lekker computeren oid.
    Pas vanaf de dag erna om half 9 begon het en vanaf 10.10 pas aan de weeeopwekkers en vanaf toen ergens pas weeen. Dus ik mag niet klagen;)

7. Que

Que Niet meer actief

Nou dat is zeker netjes dan ja!! Dat klusje heb je dan wel snel geklaard ;):D

8. Que

Que Niet meer actief

Hoe is je gesprek verlopen? Hebben ze een datum geprikt??

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik ben ook ingeleid met 38 weken omdat mijn vliezen met 37+4 gebroken waren en de weeën niet echt op gang kwamen en niets deden en het vruchtwater een raar kleurtje had.
    Dinsdag gebroken vliezen.
    Woensdag eerste dag gel. Wel weeën maar makkelijk te doen. Resultaat: 3/4 verstreken.
    Donderdag tweede dag gel. Weeën iets pittiger maar nog steeds te doen.
    Vrijdag net genoeg ontsluiting om in te leiden. Om 10.00 ongeveer aan het infuus. Om 12.30 waren het echte weeën en heb niet lang daarna een ruggenprik gehad (was gebroken ondertussen en kon de weeën niet wegpuffen).
    Aaron is die dag om 19.45 geboren.

10. Que

Que Niet meer actief

Heb je al die dagen in het ziekenhuis moeten liggen of mocht je naar huis toe??

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dinsdag mocht ik nog thuis blijven omdat ik moest wachten of het vanzelf kwam. Vanaf woensdagochtend tot en met zondagochtend in het ziekenhuis geweest.
    Bij inleiden moet je namelijk aan de CTG liggen om het kindje in de gaten te houden (tenminste volgens mij is het altijd zo).
    Dus als je ingeleid wordt en gel krijgt: die eerste dagen zonder weeënopwekkers zijn saai. Je voelt wel veel gerommel, maar je kan waarschijnlijk nog redelijk wat en bent goed bij. Dus neem een boek mee ofzo. Manlief en ik hebben zitten kaarten :D.

12. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    ik ben bij mijn eerst kindje ingeleid omdat ik 16 dagen overtijd was. Rond 7.30uur zijn mijn vliezen gebroken. Ik had een infuus waar medicatie inzat waardoor alles opgewekt zou worden. Om de 10 minuten werd dit verhoogd. Toen het echt heftig ging worden baalde ik daar ontzettend van. Ik kon de verpleging wel wat doen als ze elke keer weer binnen kwamen:x. Uiteindelijk ben ik om 17.55uur bevallen. Toch ben ik erg tevreden hoor. Bij inleiden weet je in ieder geval dat als je het z'huis ingaat dat je niet zonder kind er weer komt..

13. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    @STEF 25..... het is niet de inleiding waar jij voor tekend maar de ruggeprik!
    Dat haalt het grootste gedeelte van de pijn weg!

Zelf ben ik ingeleid met 37 weken en 3 dagen, de eerste dag gel om 8 uur smorgens mee begonnen.
    12 uur nog een keer gel (om de baarmoedermond wek te maken) s,avonds lichte weeen.
    Prik gekregen voor de nacht.
    Volgende dag weer gel om half 9 ..... eindelijk om 12 uur 1,5 cm ontluisting.
    Vliezen gebroken en kindje vast aan de snoertjes met zn hoofdje (om het hart te volgen) infuus er in en opwekken maar.
    Weeen storm gehad van het infuus, en om 4 uur klaar gemaakt voor ruggeprik ( ontsluiting wilde niet doorzetten weeen storm te heftig) ik hield te veel vocht vast waardoor de ruggeprik niet wilde en wel 3 keer opnieuw gezet is....
    Uit eindelijk om half 6 een half velamd lichaam en 10 cm ontsluitnig (door de ruggeprik , oke hij zat er dan maar voro de helft in... was het prima te doen.... en heb ik mijn eigen persween nog op kunnen vangen en een prachtige zoon op de wereld gezet.
    Zelf hoop ik op een natuurlijke manier te bevalleb bij de volgende.... kan dit niet jammer dan.. ik zou de inleiding zo nog een keer doen..
    Maar een prittige ervaring??? nee die had ik helaas niet!

14. Que

Que Niet meer actief

Ik denk dat je het niet juist van STEF25 hebt gelezen. Ze bedoelt er mee dat ze de bevalling nog een keer op deze manier zou doen.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mag ik vragen waarom jullie ingeleid zijn? (weet 't, sommige hebben het al geschreven)

Ik heb al sinds 28 weken weeën maar helaas doen ze niet veel. Mijn baarmoedermond is volledig verstreken en ik heb ongeveer 1,5 cm ontsluiting maar verder komt het niet. (iig tot afgelopen zondag dan niet)
    Ik word ingeleid met 38 weken omdat ik dit niet trek, dan heb ik 10 weken weeën gehad. Ik ben nu 3 dagen thuis uit het ziekenhuis en heb al platte bedrust sinds week 28. Ik begin psychisch gek te worden en lichamelijk trek ik het ook niet meer. In het ziekenhuis kreeg ik soms een prik pethidine en kon ik een beetje bijtanken. Nu kan dat niet en ben ik nu al helemaal kapot. Maar ze willen niet eerder inleiden dan 38 weken omdat de ctg's en echo's gewoon goed zijn en de beeb er dus geen last van heeft.
    Ik heb vandaag om 16.30 weer controle en bespreking van het plan maar ik ga wel aangeven dat ik het echt niet meer trek ik ben helemaal op.
    Daarom vraag ik me af wat bij jullie de reden was, was er wat met de baby of met jezelf?
    Ons kindje is geschat op 2550 gram afgelopen dinsdag. Ze groeit dus goed. Hartfilmpjes zijn ook goed op onverklaarbare hartdips na waarna ze wel erg goed weer terugkrabbelt.
    Maar ik trek t helemaaaal niet meer. Ik slaap niet door de weeën, en ben lichamelijk en geestelijk uitgeput. Ik hoop dus eigenlijk dat ze nu zeggen wel eerder in te leiden....

16. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik ben met 38 weken ingeleid ivm verminderd vruchtwater en een weinig bewegende baby. Dat laatste heb ik aangegeven bij de gyn waar ik 's ochtends op controle was. Ik werd daarom doorgestuurd naar de verloskamers voor een ctg. De kleine vond het niet prettig meer binnen. Na een echo bleek er niet zo veel vruchtwater meer te zijn en ook de navelstrengcondities waren niet goed. Na toucheren bleek ik al 3cm ontsluiting te hebben. Mijn vliezen zijn doorgeprikt en ik werd aan de weeënopwekker gelegd.
    10 uur later is onze dochter geboren.
    Ik kwam in eerste instantie alleen op controle en ging dezelfde dag nog met een baby weer naar huis.

17. Que

Que Niet meer actief

@Duchess

Bij mij is het omdat het met mij lichaamelijk niet goed gaat. Ik heb 13 april een afspraak met het ziekenhuis. Ik hoop dan een datum te prikken, want ik kan echt niets meer. Mijn koppie zegt o nog even dit en dat doen, maar mijn lijf zegt na het smeren van een boterhammetje aan het aanrecht al NEE niets meer doen. Ik kan alleen nog maar liggen.

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

duchess
    hier ook omdat ik lichamelijk niks meer kan
    gewoon aankaarten !
    dan komt het echt wel goed

en ik zie dat wij precies gelijk lopen
    misschien bevallen we ook wel tegelijk!!

Que
    de gyn wil op 6 april gaan kijken of me BMM aan het verweken is,
    maar als er dus niks is doet ze ook niks
    daarom extra afspraak voor aanstaande dinsdag
    heb afgelopen week 3 keer het ziekenhui gezien
    vanwege een minder bewegend kindje
    en de vk heeft toen een extra afspraak gemaakt zodat we echt kunnen kijken of met 38 weken we niet meteen kunnen inleiden
    want dit trek ik echt niet meer

19. Que

Que Niet meer actief

Trotsemama1

Ow oke, dus ze doen het niet zomaar zeg maar. Het moet daaronder ook wel al bezig zijn met verweken. Ik duim voor je dat dat bij je het geval is.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik ook echt nu al niet meer kan. Lig de hele dag plat. Echt K*T!!!! Maar ja het is voor een goed doel!!

20. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    oke sorry... ik kreeg de indruk dat ze het een eitjevond het inleiden.... maar dat is niet helemaal waar... tenminste dat was niet mijn ervaring.. en dit was zonder ruggeprik.... ikzelf denk persoonlijk dat ik het een prettigere bevalling had gevonden als gewoon mijn vliezen gebroken waren en ik er geen infuus voor nodig had gehad... wilde dus alleen maar zeggen dat het zo verschillend is.

Deel Deze Pagina