Dopper? Ervaringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hebben jullie geen last van schimmel erin? Hier worden ze vaak gebruikt, maar soms ook een dagje niet of 2 dagen niet.. schimmel in de doppen wat er maar moeilijk uit gaat..

2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    #42 sillies, 21 mei 2018
    Laatst bewerkt: 21 mei 2018
    In de gewone dop of de sportdop? Ik heb geen schimmel in de gewone dop.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij hebben 2 doppers, vooral voor de kleurtjes, maar ik vind ze ook handiger om af te wassen. De fles was ik op de hand af, maar de dop en dat witte gedeelte doe ik in de vaatwasser.
    Op mijn werk heeft iedereen een dopper, meeste ook in dezelfde kleur, heel onhandig. Ik heb er iets opgeplakt, maar ik neem meestal mijn Mepal fles mee. Die drinkt trouwens fijner.

Screenshot_20180521-214734.jpg

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben zo ongeveer alle kleuren en sommige kleuren ook dubbel én ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van ‘the man of steel’ :D:D:D. Dat is dus de grote stalen Dopper. Ik gebruik de Doppers in huis, onderweg, naar de speeltuin, op festivals, naar school, naar overal!!
    Ik heb trouwens geen last van geurtjes of schimmel.
    Ik gooi ze elke dag in de vaatwasser en gebruik vaatwastabletten van de Lidl.

Ik vind het ontwerp erg mooi en de flessen prettig in gebruik. Dat er een goed doel mee gesponsord wordt vind ik erg fijn én ook een leuke bijkomstigheid is dat je een soort van ambassadeur van kraanwater wordt. Een leeg flesje ‘Spa blauw’ vullen ze bij de snackbar op bijv een treinstation niet, maar 9 van de 10 x wel als je vraagt of ze ff je Dopper willen vullen ;)

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ben zo'n persoon die dus heel vaak geen zin heeft om die dingen af te wassen:oops: Ik vul ze gewoon steeds weer als ze leeg zijn.
    Nog nooit last van schimmel of viezigheid gehad... Ik doe er trouwens alleen water in, geen sapjes of zo. Dat wordt natuurlijk wel sneller vies

Bailey07 vindt dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Geen idee ;) Ik heb zelf een flesje van Tupperware en daar ben ik erg tevreden over. De kinderen hebben er ook beide eentje, de kinderversie met een diertjes vorm. Lekken niet, maar er gaat alleen water in.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zitten ze soms ook wel een weekend in de schooltas ofzo, maar nog nooit schimmel gehad. Ook niet in de sportcap.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wat doe je er in dan?

Ik heb er hier een paar staan, maar echt nog nooit last van gehad. Na gebruik, spoel ik ze wel af (of de vaatwasser doet het voor me) en dan zet ik ze open om te drogen op het aanrecht.

9. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Wij gebruiken ze dagelijks. Geen lekkage en gaan elke dag mee in de vaatwasser

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    meestal water - soms water met wat siroop... ze gaan in de vaatwasser en daarna ook op het aanrecht. En het grote deel krijg ik nog wel schoon geborsteld, maar die randjes in de dop en de tussendop zijn wel gedoe...

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Wij hebben er vier, twee gekocht en 2 gekregen, . De kinderen hebben ze mee naar school, wel meer kinderen op school. Ze zijn stevig en gaan al best een aardige tijd mee.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dit komt door de aanmaak. Heb hierover contact gehad met dopper omdat die van ons dit kregen. De doppers zijn echt enkel bedoeld voor water, en het rubber schimmelt dus op de siroop helaas...

Athina vindt dit leuk.
  13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien ff in water met een scheutje azijn weken??

14. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij gebruiken ze al ruim drie jaar met ranja. Elke avond in de vaatwasser en ik leg ze "los" in de kast te drogen (dop, witte ding en fles)

Nog nooit schimmel gehad.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.717
    113
    Is deze een beetje stevig? Ik had iets vergelijkbaars van de hema. Dronk heel fijn, maar na één keer op de grond vallen zat er al een barst in. Dus de volwassen versie hiervan lijkt mij wel wat, als hij minder breekbaar is.

17. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dan heb je geluk. Hier dus echt 1 dag een keer vergeten en een paar dagen later (en ook rondjes vaatwasser) ontstond die groenige aanslag/schimmelvorming. Toen dus contact gehad.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ohh brr. Door jou bericht net die hele flessen gecheckt :p maar gelukkig niks :)

19. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Sinds ik dat weet zet ik ze inderdaad ook echt DIRECT in het heet water, sindsdien niet meer gebeurd. Dus gewoon een foutje van mezelf...

Bubblez vindt dit leuk.
  20. avr87

avr87 Lid

3 nov 2011
    41
    23
    8
    Vrouw
    Toevallig gisteren op YouTube gezien dat er een spray bestaat waarmee je een fles kan schoonmaken. Dat wil ik wel proberen!

Ik dacht dat dit in een shoplog van action was. Geen idee meer welke YouTuber.
    Vanmorgen dus op zoek gegaan naar zo'n spray maar niks gevonden.
    Weten jullie hier meer van? :)

Deel Deze Pagina