hebben jullie geen last van schimmel erin? Hier worden ze vaak gebruikt, maar soms ook een dagje niet of 2 dagen niet.. schimmel in de doppen wat er maar moeilijk uit gaat..
Wij hebben 2 doppers, vooral voor de kleurtjes, maar ik vind ze ook handiger om af te wassen. De fles was ik op de hand af, maar de dop en dat witte gedeelte doe ik in de vaatwasser. Op mijn werk heeft iedereen een dopper, meeste ook in dezelfde kleur, heel onhandig. Ik heb er iets opgeplakt, maar ik neem meestal mijn Mepal fles mee. Die drinkt trouwens fijner.
Wij hebben zo ongeveer alle kleuren en sommige kleuren ook dubbel én ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van ‘the man of steel’ . Dat is dus de grote stalen Dopper. Ik gebruik de Doppers in huis, onderweg, naar de speeltuin, op festivals, naar school, naar overal!! Ik heb trouwens geen last van geurtjes of schimmel. Ik gooi ze elke dag in de vaatwasser en gebruik vaatwastabletten van de Lidl. Ik vind het ontwerp erg mooi en de flessen prettig in gebruik. Dat er een goed doel mee gesponsord wordt vind ik erg fijn én ook een leuke bijkomstigheid is dat je een soort van ambassadeur van kraanwater wordt. Een leeg flesje ‘Spa blauw’ vullen ze bij de snackbar op bijv een treinstation niet, maar 9 van de 10 x wel als je vraagt of ze ff je Dopper willen vullen
Ik ben zo'n persoon die dus heel vaak geen zin heeft om die dingen af te wassen Ik vul ze gewoon steeds weer als ze leeg zijn. Nog nooit last van schimmel of viezigheid gehad... Ik doe er trouwens alleen water in, geen sapjes of zo. Dat wordt natuurlijk wel sneller vies
Geen idee Ik heb zelf een flesje van Tupperware en daar ben ik erg tevreden over. De kinderen hebben er ook beide eentje, de kinderversie met een diertjes vorm. Lekken niet, maar er gaat alleen water in.
Hier zitten ze soms ook wel een weekend in de schooltas ofzo, maar nog nooit schimmel gehad. Ook niet in de sportcap.
Wat doe je er in dan? Ik heb er hier een paar staan, maar echt nog nooit last van gehad. Na gebruik, spoel ik ze wel af (of de vaatwasser doet het voor me) en dan zet ik ze open om te drogen op het aanrecht.
meestal water - soms water met wat siroop... ze gaan in de vaatwasser en daarna ook op het aanrecht. En het grote deel krijg ik nog wel schoon geborsteld, maar die randjes in de dop en de tussendop zijn wel gedoe...
Wij hebben er vier, twee gekocht en 2 gekregen, . De kinderen hebben ze mee naar school, wel meer kinderen op school. Ze zijn stevig en gaan al best een aardige tijd mee.
Dit komt door de aanmaak. Heb hierover contact gehad met dopper omdat die van ons dit kregen. De doppers zijn echt enkel bedoeld voor water, en het rubber schimmelt dus op de siroop helaas...
Wij hebben al heel lang: https://www.bever.nl/p/camelbak-eddy-0-4l-kids-drinkfles-nbabc32017.html?channable=e11841.MTYxNjMxXzIzODE&colour=2381&gclid=CjwKCAjw_47YBRBxEiwAYuKdw137pHZun6Ruyrl8vkSTELyEKXrtK9jUui5l1Nv3zT2b7AEK9XRCpRoCYq0QAvD_BwE Af en toe een nieuwe speen er op. Voor de rest in de vaatwasser en klein raggertje. Oh en alleen water ook er in.
Wij gebruiken ze al ruim drie jaar met ranja. Elke avond in de vaatwasser en ik leg ze "los" in de kast te drogen (dop, witte ding en fles) Nog nooit schimmel gehad.
Is deze een beetje stevig? Ik had iets vergelijkbaars van de hema. Dronk heel fijn, maar na één keer op de grond vallen zat er al een barst in. Dus de volwassen versie hiervan lijkt mij wel wat, als hij minder breekbaar is.
Dan heb je geluk. Hier dus echt 1 dag een keer vergeten en een paar dagen later (en ook rondjes vaatwasser) ontstond die groenige aanslag/schimmelvorming. Toen dus contact gehad.
Sinds ik dat weet zet ik ze inderdaad ook echt DIRECT in het heet water, sindsdien niet meer gebeurd. Dus gewoon een foutje van mezelf...
Toevallig gisteren op YouTube gezien dat er een spray bestaat waarmee je een fles kan schoonmaken. Dat wil ik wel proberen! Ik dacht dat dit in een shoplog van action was. Geen idee meer welke YouTuber. Vanmorgen dus op zoek gegaan naar zo'n spray maar niks gevonden. Weten jullie hier meer van?