Zucht.. Op zoek naar een andere bank

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik vrees dat ik op zoek moet gaan naar een andere bank. En deze hebben we net 1,5 jaar.

Vannacht heeft de kleine meid alweer op de bank geplast. De hoezen zit alweer in de wasmachine, maar ja de vulling dus niet.

Nu is de vraag: wordt het een lederen bank of een voorbehandelde stoffen bank. Ik heb ooit bij Pronto wonen gezien, dat ze de bank voorbehandelen dat alle vloeistof op de bank bleef liggen en het er niet in trok.
    Maar of dat ook echt werkt met ongelukjes qua plas?

We hebben ook 3 honden, waarvan 1 Koningspoedel, poedel en yorkje mix.
    Die liggen ook op de bank.

Dus wat is wijsheid een lederen of Pronto behandelde bank?

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben een lederen bank van ikea. Wat betreft ongelukjes is dat wel ideaal; van een glas jus tot vieze jamvingers alles veeg je er zo vanaf. Nadeel vind ik wel dat sierkussens altijd onderuit glijden, en ik vind het er gewoon minder knus en mooi uitzien dan een stoffen bank. Met zo'n voorbehandelde bank heb ik geem ervaring, je zou in de winkel eens kunnen vragen of je t mag uitproberen met wat water...

Eenkadootje vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.354
    113
    Vrouw
    Is er niet een methode om dit nog gereinigd te krijgen? Ik zou er zo snel geen kunnen bedenken. Maar misschien dat iemand anders het weet.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.039
    16.544
    113
    Oh ja dat weet ik, ik had een bank plassende kat en onze bank staat er nog. Dit weer is het perfecte weer om zo trouwens weer schoon te krijgen! Ik weet niet of je "kussens" hebt aangezien je de hoezen eraf kan halen? Als dat zo is is dat top! Ik legde dan de "kussens buiten en maakte een sopje van biotex (veel biotex) en water, zoveel dat het aan de andere kant er weer uit druppelde. Vervolgens liet ik het een halve dag staan en daarna legde ik de kussens in de badkamer om met de douche kop alles helemaal uit te spoelen. Daarna de kussens weer buiten leggen totdat ze helemaal gedroogd zijn. Je hebt dan geen urine geur meer!

5. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Je hebt bedrijven die banken schoonmaken.. lijkt me goedkoper dan een nieuwe bank. Misschien een tip om een molton onder je hoezen te doen. Bij dit soort ongelukjes hoef je dan alleen de hoes weer te wassen.
    Wij hebben een voorbehandelde bank, maar plasongelukken gaan daar denk ik dwars doorheen.

6. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Er is een middel dat heet Uri-go.

Word op mijn werk veel gebruikt bij volwassen geestelijk gehandicapten die ongelukjes hebben.
    Zit in een spuitflacon. Altijd te proberen!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hadden ook een bank die speciaal behandeld was. Alles bleef er "op" liggen ook lichaamsvloeistoffen :roflmao: (stond op t foldertje). Bank ging uiteindelijk weg omdat de hond er in gegraven had.

Als ik t zo hoor zou ik voor een leren bank gaan.

Hier mag de hond absoluut niet op de bank. Vind dat zo stinken. Met of zonder kleedjes. En met leer kan je alles zo afnemen.

Hier kostte t trouwens 40€ per deel om de bank te behandelen.

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wij hebben een voorbehandelde bank gehad. Het werkte wel.. voor een paar maanden.. daarna trok het er gewoon in (wel minder dan normaal).

9. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Sinds er hier honden zijn, (en later een kind bij kwam) altijd leren banken. Ookal zouden de honden niet op de bank komen, als ze met hun lijf langs een stoffen bank vegen, is ie ook snel vies/vettig.
    En als ik zie hoe vaak er wel iets over de bank is gevallen/gekliederd/ gemorst door zowel de dieren als dochter in de afgelopen 5jaar... Dan had een stoffen bank al lang op de stort gelegen.

Marchella en Eenkadootje vinden dit leuk.
  10. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Nooit plasongelukjes op debank gehad maar wel in bed, een paar keer in de onze waar geen molton was. Dik baking soda erop strooien, desnoods de hele doos, een dag/halve dag (we moesten wel s avonds weer in ons slapen dus 24 uur lukt gewoon niet) erop laten tot het opgedroogd is, en dan stofzuigen.
    We hebben nooit wat van urinegeur geroken.
    Als het regelmatig gebeurt zou ik ook een molton/handdoeken/zeiltje tussen hoes en kussen doen, dan beperk je toch wat er direct op de kussen komt.

nanette77 en Eenkadootje vinden dit leuk.
  11. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb ooit n piet klerkx behandelde microvezel bank gehad, daar bleef idd alles op liggen. Behandelingen schijnen qua effect wel enorm te verschillen..

Ik vind het ook een moeilijk vraagstuk, wij hebben een nieuwe bank nodig maar ook beesten, en hopelijk binnenkort kleintje(s). Leer is zo duur en wel makkelijk schoon te maken maar niet krasbestendig.

Je hebt tegenwoordig ook halfleer materiaal, ik zou eens bij de winkels informeren wat het meest stevig en vochtwerend is

12. fafa

fafa Niet meer actief

Even off topic, maar ik zie je onderschrift... Gefeliciteerd! :)

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Bank natmaken en dan soda er op. Dan zuigt dat de urine op. Bij het water wat azijn, dat werkt goed tegen de geur.
    Laten drogen en opzuigen.

Google maar eens op urine uit matras.

Aegyo vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Deze heb ik net besteld

15. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Onze oude hond had ook vaak een ongelukje op de bank. Toen heb ik het kussen waar ze altijd op lag ingespoten met waterdicht spul. (waar je je skikleding ook mee waterdicht maakt) Zo was alleen dat kussen behandeld.

16. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Je hebt vaak van die bedrijven die meubels reinigen. Ik raad je aan om een turkse zaak te zoeken, die doen het veel goedkoper dan de anderen.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij Pronto idd kun je kiezen voor een behandeling. Die moet je overigens zelf thuis uitvoeren met spuitbussen die je dan mee krijgt. Wij hebben het wel gedaan en idd, druppeltjes blijven wel liggen. Je hebt er dan ook gelijk 5 jaar vlekgarantie bij. Als een vlek er niet uit gaat, bel je een bepaald bedrijf wat 'm dan komt reinigen.

18. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik zou de huidige bank zo goed mogelijk proberen te reinigen met, wat @nanette77 al zei, soda en azijn. Molton of zeiltje tussen de bank en de hoezen en dan inspuiten met zo'n vochtwerende spuitbus die je ook voor jassen, schoenen en tassen kan gebruiken.

Is precies hetzelfde idee en werkt goed. Je kan die bussen voor nog geen Euro bij de Action kopen, geloof ik.

Deel Deze Pagina