Hoi, Ik heb ontzettend vervelende pijn aan mijn banden als ik nies. Ik nies op dit moment best wel veel, blijkbaar heb ik nog een soort 'nazomer-hooikoorts'. Soms vraag ik me af of deze pijn wel normaal is. Meestal doet het pijn aan de rechterkant, soms aan de linker- en rechterkant tegelijk. Op het moment dat ik nies, lijkt het alsof de band 'scheurt'. Dat is waarschijnlijk niet zo, omdat de pijn daarna weer wegzakt. Ik vind niezen ook heel eng, omdat ik soms bang ben dat het schadelijk is voor de foetus, maar dit lijkt mij toch niet? Het vruchtwater vangt de druk wel op? Ik probeer de nies wel zoveel mogelijk te laten gaan, dus ik houd het niet in. Ben benieuwd wie dit herkent.
Kan geen kwaad en die pijn kan echt gemeen zijn inderdaad! Ik haat niezen tijdens de zwangerschap haha.
Haha, oké. Fijn dat jij het in ieder geval herkent! Ik houd mijn buik vaak vast als ik moet niezen, dat helpt wel. Maar soms komt ie zo onverwachts, dan ben ik al te laat!
Het kan totaal geen kwaad. Ik vergeleek het altijd met kramp die in je kuit schiet, alleen dan in je buik. Hier had ik het al in de wachtweken, bij niezen, lachen, een onverwachte of te snelle beweging. De pijn zit in je banden, waar je baarmoeder als het ware in hangt. Het heeft dus niks met het kindje zelf te maken.
Ik heb het ook paar dagen voor positieve test begon het. Nu 30 weken en bijna dagelijks gebeurd het nog ! Vanmorgen in bed 5 keer achter elkaar geniest, elke nies is de stekende pijn heftiger
Enorm herkenbaar! Als ik niet snel genoeg ben met m'n buik te ondersteunen tijdens het niezen, kan het goed zeer doen. M'n vriendin attendeerde me er laatst een keer op dat ik een keer geen au zei na het niezen.
Ja herkenbaar. Bij mij helpt het om wat voorover te hangen. Dan rek ik de boel minder hard op en doet het geen pijn.