Bandenpijn bij niezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melody2011, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ontzettend vervelende pijn aan mijn banden als ik nies. Ik nies op dit moment best wel veel, blijkbaar heb ik nog een soort 'nazomer-hooikoorts'.

Soms vraag ik me af of deze pijn wel normaal is. Meestal doet het pijn aan de rechterkant, soms aan de linker- en rechterkant tegelijk. Op het moment dat ik nies, lijkt het alsof de band 'scheurt'. Dat is waarschijnlijk niet zo, omdat de pijn daarna weer wegzakt.

Ik vind niezen ook heel eng, omdat ik soms bang ben dat het schadelijk is voor de foetus, maar dit lijkt mij toch niet? Het vruchtwater vangt de druk wel op? Ik probeer de nies wel zoveel mogelijk te laten gaan, dus ik houd het niet in.

Ben benieuwd wie dit herkent.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kan geen kwaad en die pijn kan echt gemeen zijn inderdaad! Ik haat niezen tijdens de zwangerschap haha.

3. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Haha, oké. Fijn dat jij het in ieder geval herkent! Ik houd mijn buik vaak vast als ik moet niezen, dat helpt wel. Maar soms komt ie zo onverwachts, dan ben ik al te laat!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan totaal geen kwaad. Ik vergeleek het altijd met kramp die in je kuit schiet, alleen dan in je buik. Hier had ik het al in de wachtweken, bij niezen, lachen, een onverwachte of te snelle beweging. De pijn zit in je banden, waar je baarmoeder als het ware in hangt. Het heeft dus niks met het kindje zelf te maken.

5. Isayez

Isayez Actief lid

29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook :( paar dagen voor positieve test begon het. Nu 30 weken en bijna dagelijks gebeurd het nog !
    Vanmorgen in bed 5 keer achter elkaar geniest, elke nies is de stekende pijn heftiger

6. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Heel herkenbaar! Maar je baby kan heel wat hebben gelukkig!

7. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Enorm herkenbaar! Als ik niet snel genoeg ben met m'n buik te ondersteunen tijdens het niezen, kan het goed zeer doen.
    M'n vriendin attendeerde me er laatst een keer op dat ik een keer geen au zei na het niezen.:p

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Niezen in je kraamweek... dat is pas erg Haha!!!

Reza2306 vindt dit leuk.
  9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja herkenbaar. Bij mij helpt het om wat voorover te hangen. Dan rek ik de boel minder hard op en doet het geen pijn.

Deel Deze Pagina