Wie houdt er nog meer heel veel vocht vast? Ben nu bijna 30 wk zwanger en hou echt super veel vocht vast Doet me gewoon zeer in mijn onderbenen, kuiten en voeten. Ook handen beginnen op te zetten en voelen wat verdoofd aan.. Pff.. wordt er echt moe van.. Beweeg gewoon (heb nog een zoontje van 1,5 dus die houdt me wel bezig) leg mijn voeten omhoog zodra het kan, voeteneind van bed staat omhoog.. wat kan ik nog meer doen? Alle tips en mede-vochtvasthouders zijn welkom!!
Ik herken het, mijn ringen zijn al een poosje af helaas en mijn schoenen zijn al een maat omhoog zelfs de grotere maat zit nu al een beetje strak. Ik loop gewoon maar door, er is vrij weinig aan te doen. Wel veel blijven drinken en bewegen is ook goed. Het schijnt dat wanneer je bevalt het weer snel weg is :-D Dus laten we samen duimen!
Al vanaf eind eerste trimester. Soms meer dan anders maar nu houdt het wel aan. Vooral in m'n gezicht, m'n onderbenen en m'n enkels/voeten. In ieder geval goed blijven drinken en niet overmatig zout eten. Hopelijk gaat het hier gewoon weer weg als de kleine er eenmaal is!
Ik heb een steunpanty voor mijn benen... Niet bepaald comfortabel en alles behalve sexy/vrouwelijk, maar het werkt wel. Heb niet meer zoveel vocht in mijn benen, voeten en enkels, waardoor ze gewoon prettiger aanvoelen. Ik ga regelmatig met mijn handen in een bak met koelkast koud water zitten voor een half uurtje, geeft dan weer verlichting.... Na de bevalling komt het allemaal wel uit je lijf, maar tot die tijd is het 'behelpen'....
hier ook, ring kan al paar weken niet meer aan, net zoals mijn laarzen, lage laarsjes , gympen...heb nog 1 paar staan die wel aankan hihi, maar vrees dat er je er weinig aan kan doen...voordeel na de bevalling plas je gauw al wat uit en ben je snel al wat lichter sterkte ermee!
bedankt voor jullie reacties meiden, het doet goed te weten dat ik niet alleen sta met dit probleem en geloof dat er verder weinig anders op zit als doorlopen helaas.. hoe vervelend ook. Drinken doe ik geloof ik wel voldoende (vooral veel water) en zout eten probeer ik op te letten.. Bewegen doe ik dus wel en voetjes omhoog ook.. Nou, dan moeten we het er maar mee doen hé?! hihihi Succes allemaal met deze lastige kwaal, en de laatste loodjes.. Hopelijk zijn we er snel vanaf als onze kleintjes geboren zijn <3
Ik begin er ook steeds meer last van te krijgen. Mijntrouwring bij voorbaat al afgedaan, geen zin om hem door te slijpen, hihi. Bij mijn enkels zie ik inderdaad de sokken erin staan. Ik heb eens gehoord dat brandnetel thee zou helpen, drijft vocht af. Maar ik weet niet hoeveel je ervan moet drinken. Ik drink ( al langer) elke dag wel 1 á 2 koppen, misschien had ik anders meer last van vocht gehad, of het helpt niet. Maar het is het proberen waard.
is zeker het proberen waard.. drink nu groene thee met cranberry en dit schijnt ook wat te moeten helpen..
Wat helpt tegen het vervelende gevoel (soort kramp) zijn magnesiumpilletjes, ben ik op advies van mijn verloskundige gaan slikken tegen de kramp in mijn benen en handen door het vocht en sindsdien is dat grotendeels weg. Regelmatig brandnetelthee en veel water drinken helpt, net als bewegen.
Vocht vast houden tijdens de zwangerschap hoort erbij, maar je moet opletten dat het niet te veel wordt. Dit kan namelijk een teken zijn van beginnende pre eclampsie (zwangerschapsvergiftiging). Belangrijk dus om je bloeddruk goed te laten controleren. Zelf heb ik PE gehad en met 33 weken was ik 40 kg aangekomen en dus ook bijna allemaal vocht. Tijdens mijn ziekenhuisopname ben ik op een vochtbalans gezet, want te veel drinken is ook niet goed als je vocht vasthoudt schijnt.... Maar maak je er vooral nog geen zorgen om, hoort erbij en zoals je zelf schrijft en met de tips die al gegeven zijn moet je een heel eind kunnen komen. Geniet nog van de laatste weken van je zwangerschap!
Heb zelf PE gehad in mijn vorige zwangerschap (wk 35) dus weet helaas wat het is.. hopelijk blijft het nu goed gaan.. maar met deze hoeveelheid betwijfel ik dat neem de tips zeker ter harte!! en genieten doen we ook hoor
Hier ook een enorm Michelin-vrouwtje geweest bij mijn eerste zwangerschap. Had gewoon een plooi tussen mijn voet en tenen, zo dik waren mijn voeten... en dat al na 4 maanden zwangerschap... Maar idd na de bevalling kun je het er bijna vanaf zien vallen...gaat heel snel. Hier trouwens bij de eerste Hellp gehad en bij de tweede PE, maar toen nauwelijks vocht...