Waterpokken en 8/9 weken zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Thea23, Mar 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    goede morgen dames

toen ik wakker werd kwamen we erachter dat mijn zoontje van 2 waterpokken heeft .
    heel vervelend natuurlijk voor die kleine man maar ook voor mij aangezien ik nu 8 weken bijna 9 weken zwanger benen ze zelf nooit echt heb gehad..

pff ken wel janken.....:(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ah nee.. Dat is wel een nare combi..
    Heb je de VK al gebeld voor advies?

Sommige moeders, dacht meer dan de helft, zijn toch wel immuum zonder dat ze de ziekte ooit hebben doorlopen. Hopelijk ben jij er eentje van..

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    vk gebeld en helaas kunnen hun er ook niks aan doen
    het is afwachten of ik het krijg ja of nee.
    dus onzekerheid heerst nu een beetje
    wel een extra echo op 16/17 weken word er aangevraagd .
    maar goed we hopen natuurlijk gewoon dat er niks aan de hand is

4. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Nou meid ik duim heel hard voor je dat je toch antistoffen ervoor hebt ofzo ook al heb je de waterpokken zelf nog niet doorgemaakt...

Het is natuurlijk altijd een heel spijtige zaak en UITERAARD gebeurt het dan juist wanneer je in verwachting bent!!

IK DUIM VOOR JE

X kuss

5. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    80 tot 90% van de vrouwen die geen waterpokken hebben gehad, hebben toch antistoffen tegen waterpokken en mocht je toch waterpokken krijgen dan is de kans ongeveer 10% dat je daar je kindje mee besmet.
    Zo heeft mn huisarts het me verteld. Ik hoop dat je nu iets gerustgestelder bent. Ik ga heel hard voor je duimen dat je t niet krijgt! Laat ook je man ofzo je zoontje insmeren voor de zekerheid. Als hij een aantal dagen geen nieuwe blaasjes meer heeft gekregen, is hij niet meer besmettelijk.
    Ik duim voor je!

6. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    pas er wel heel goed op.
    als je nog geen antistoffen hebt ben je al besmet.

niet om je ongerust te maken maar mijn buurvrouw heeft ook wp gehad toen ze 8 weken zwanger was. omdat rond 8 weken het hartje van de baby gevormd wordt kan het wel gevolgen hebben.
    mijn buurjongetje is geboren met een hartafwijking.
    ze hebben het niet hard kunnen krijgen dat het daardoor kwam, maar ze vermoeden wel dat dat de oorzaak is.

sorry wil je niet ongerust maken, ik hoop voor je dat je ze niet krijgt.

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik zou morgen je huisarts bellen en vragen om een bloedonderzoek in het ziekenhuis.
    daar kunnen ze testen of je antistoffen hebt tegen het waterpokkenvirus.
    heb je dat wel dan hoef je niet meer zoveel weken in onzekerheid te zitten.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt idd gewoon laten testen of je antistoffen hebt tegen waterpokken.Dit kan via de huisarts en anders via de GGD.Wschl heb je het gewoon gehad in je jeugd maar weten je ouder(s) dat niet meer goed te herinneren.Toen ik net zwanger was kreeg onze 6 jarige dochter gordelroos wat natuurlijk hetzelfde is als het waterpokkenvirus en kreeg ik het er ook wel een beetje benauwd van.Ik heb het toen geinformeerd bij de huisarts en die vond het niet nodig om te onderzoeken omdat allebei mijn kinderen al de waterpokken hebben gehad en ik het dan allang had moeten hebben gehad.Ik heb ook helemaal niets gekregen en ben ondertussen al ruim 18 weken zwanger.Ik was trouwens toen net 5 weken zwanger en gordelroos is ook veel minder besmettelijk als dat waterpokken dat zelf is.Ik zou gewoon aandringen op een test want dan krijg je ieder geval geruststelling.Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

Sterkte!!

Share This Page