Van gyn terug naar VK?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joolzz, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Hoi meiden

Ivm meerdere miskramen ben ik onder controle bij de gyn. Heb met 6 wk een echo gehad die goed was en moet met 9 weken terug voor de volgende echo.

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik met 27 wk overgenomen door de gyn ivm te grote baby. Uiteindelijk is ze met 36+5 spontaan geboren, p95.

Ik ben wel benieuwd of ik, als de volgende echo goed is, toch onder controle blijf bij de gyn of terugga naar de vk.

Het maakt mij op zich niks uit bij wie ik onder controle ben, maar was even benieuwd naar jullie ervaringen

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik mocht zelf kiezen.
    Na mn eug bij de gyn geweest en met 12 weken naar de vk.
    Mocht er tijdens de zwangerschap wat zijn sturen zij je weer terug naar de gyn.

Vrienden van ons mochten van gyn gewoon naar vk tot 30weken, daarna wilde ze t zelf weer overnemen.

3. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ik verwacht dat je dan in principe na de 12 weken weer terug gaat naar de vk. Mogelijk dat ze wel extra groei-echo's doen.
    Maar overleg gewoon wat je graag wil. Daar is hier in het zh wel mogelijkheid voor tenminste.

4. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mits alles goed gaat en geen medische indicatie hebt ga je gewoon terug naar de verloskundige...
    Ik heb alleen een 12 weken echo bij gyn gehad en ivm medische indicatie moet ik met 36 weken weer terug naar de gyn, tussendoor gewoon bij de verloskundige....vind ik persoonlijk wel fijn, stuk gezelligere sfeer:)

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik ben na een eug ook bij het ziekenhuis bij een gyni. Na 12 weken zou ik eigenlijk terug naar de vk mogen maar heb een medische indicatie. Gyni wilde liever dat ik bij haar bleef, mocht ook kiezen om op het laatst terug te komen. We hebben besloten om in het zh te blijven (is ook dichterbij). Ik hoor wel verschillende meningen, vk is vaak wat huiselijker terwijl in het zkh vaak wat klinisch is. Mijn schoonzusje is bijna net zover als mij, maar ze krijgt wel regelmatiger een echo, vaak ook langer. Bij mij heel snel of vaak alleen even voelen aan de baarmoeder. Het heeft dus voor en nadelen, maar als je mag kiezen zou ik kiezen waar jij je het meest op je gemak voelt

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Locatie zit idd ook wat in...
    Dat was ook enig reden om terug naar de verlos verder te gaan...dat is 5 straten verder en de gyn is voor ons half uur rijden:)

7. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Bedankt voor jullie reacties, we wachten t af...

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik denk als je verder geen medische indicatie krijgt je gewoon terug kan naar de vk. Tenminste, dat is mij verteld. :)

Deel Deze Pagina