Hoi ik vroeg me af als iemand van jullie weet als je baarmoederhals verkort is en de baby indaalt dit weer een verkorting geeft of dit er niets mee te maken heeft ?
Geen ervaring met al verkorte cervix, maar wel met een baby die al vroeg indaalde en wekenlang diep ingedaald heeft gelegen zonder dat de bevalling begon. Maar goed de druk van het hoofdje zal best wel wat kunnen doen met de baarmoederhals.
Indien nodig zullen ze hem blijven meten ook na het indalen. Hier zijn ze toen der tijd met 34 weken gestopt met meten omdat 'geboren' worden vanaf dat moment geen ernstiger problemen meer zou ver oorzaken. Onze oudste was/is met 32 weken geboren. Vandaar dat ik extra in de gaten gehouden werd.
Ja dat voelde ik zeker wel. Soort van flinke steken in je 'vagina' gevoel. En vervolgens loop je alsof je een baby tussen je benen hebt hangen (zo voelde het). Het is echt lastiger bewegen/bukken met ingedaalde baby.
Hier werd hij niet korter. Ik had vanaf 25 weken verkorte baarmoedermond en ontsluiting. Baby lag vanaf week 32 volledig ingedaald en vast. Ben met 37 weken ingeleid. Super goed dat je al 34 weken bent, nog even volhouden. Je bent er bijna!!