Ik weet hier dus niks over en ben dus bijna 20, had hiervoor ook al een topic gemaakt. ik plaats mijn test foto hier ook bij. Omdat ik geen moeder heb en geen vrouwelijke familie die mij kan/wil ondersteunen hierin. Heb ik een aantal vragen. 1. Ik rookt, en heb vandaag nog gerookt is dit schadelijk ( weet het nu 5 min. nu.. ) 2. Ik heb erge buikpijn en misselijk mag of kan je paracetamol slikken? 3. Moet ik nu naar een dokter om te zeggen dat ik zwanger ben? 4. Wat gebeurt er bij een echo? 5. Waneer komt de 1e echo? 6. Hoe moet je zitten als je een super dikke buik hebt? 7. Wat moet ik nu eten? en wat kan en mag ik niet eten? en zo heb ik nog wel 100000 vragen... Sorry ik weet niet hoe ik het anders moet vragen.. Heb ook mijn test foto erbij gedaan.
lieve XBlond, Ik heb net ook al even gereageerd in je andere toppic. Maar ga het vandaag even op je in laten werken, het is niet niks zeg! Maar wat gaaf om te zien dat je zo snel al hebt beslist om er helemaal voor te gaan! Heb je ook geen vriendinnen, buurvrouwen, kennissen oid met kinderen waar je je vertrouwd bij voelt en aan wie je vragen kan stellen? Het zou mooi zijn als je iemand in je omgeving kon vinden die je wil helpen. Je krijgt hier ook vast heel veel antwoorden op je vragen, maar het is natuurlijk ook fijn om iemand even echt te spreken en bij wie je kan huilen en lachen. Heel veel succes!
Heb wel vriendinnen en die zijn zelf niet zwanger en hebben ook geen kinderen, ja ik dacht maak ff een topic aan, dit zijn vragen waar ik tog erg mee zit. Ik vind het moeilijk om te realiseren dat dit echt is.. Mijn vriend is helemaal blij haha
heb eff een kopie hier ook neergezet wat ikook bij je andere toppic had geplaatst. kijk even op de site van het voedingscentrum. Daar staat een kopje eten en drinken tijdens zwangerschap. Kan hier wel eff wat dingen neerzetten. Niet roken Geen alcohol Geen rood vlees, geen flile amirican Vis is juist wel goed maar dan wel van de visboer en niet het voorverpakte uit de supermarkt. Niet te veel koffie ,thee en cola. Vls mij max 3 koppen koffie en een glas thee staat voor een 1/2 kop koffie aan caffeine. Je kan ook al contact opnemen met een verloskundige en daar de vraag neerleggen dan kunnen ze vast wel wat folders opsturen denk ik. maar op internet is ook een hoop info te vinden en ohja ook heel belangrijk: >>>>foliumzuur tabletjes gaan slikken. die zijn ook te koop in een vorm van multivitames voor zwangere. Daar moet je direct mee beginnen hoor. is o.a goed voor de bouw van het zenuwstelsel van je kindje. En meid, 20 is jong maar als ik het zo lees heb je alles al voor elkaar, vaste vriend, huisje, kamer over enz. Lekker gaan genieten en laat maar kletsen die vriendinnen van je. Gefeliciteerd meid.
Ik rookt, en heb vandaag nog gerookt is dit schadelijk ( weet het nu 5 min. nu.. ) Terugkijken heeft geen zin, gewoon zo snel mogelijk stoppen 2. Ik heb erge buikpijn en misselijk mag of kan je paracetamol slikken? misselijkheid kan erbij horen, proberen zoveel mogelijk kleine porties te eten helpt soms. Paracetamol mag wel, maar ik zou het zoveel mogelijk vermijden. Buikpijn kan komen doordat er al veel in je baarmoeder, banden en spieren veranderd, hoort er ook bij 3. Moet ik nu naar een dokter om te zeggen dat ik zwanger ben? Ja, zou ik zeker doen, hij/zij kan je dan ook met raad terzijde staan 4. Wat gebeurt er bij een echo? dan kijken ze hoelang je al zwanger bent en of je baby goed groeit. 5. Waneer komt de 1e echo? meestal als je ongeveer 7 weken zwanger bent, soms iets eerder of iets later, hangt ook een beetje af van de praktijk waar je je bij inschrijft 6. Hoe moet je zitten als je een super dikke buik hebt? is lastig, meer hangen in de bank of juist rechtop op een hoge stoel, benen beetje wijd en je buik ertussen laten hangen hahahah niet heel charmant 7. Wat moet ik nu eten? en wat kan en mag ik niet eten? even bij voedingscentrum kijken of verloskundige bellen
1, goed is het niet maar als je perd irect stopt zal er nog niet veel aan de hand zijn. 2, mag, geen andere pijnstillers. 3, kan , zou eerder je vast aanmelden op de verloskunidge , misschien hebben ze wat folders voor je. 4,5 kijken ze naar de groei , of er een hartje klopt. met hoeveel wekeen is afhankelijk van de verloskundige. Bij ons is met 12 weken de 1e echo. 6, daar vind je vanzelf een handige houding voor, dat gaat vanzelf 7, zie voedingscentrum site, wat eten en drinken tijdens zwangerschap.
je mag altijd een pb sturen hoor Gaaf dat je vriend zo blij is, jullie gaan een bijzondere periode tegemoet!
Het wijst zich allemaal vanzelf, het duurt ook nog wel even voor je een hele dikke buik hebt gelukkig! en laat die gekke vriendinnen maar kletsen hoor, over een tijdje staan ze allemaal in de rij om te mogen kroelen met dat lieve baby'tje dat nu in je buik groeit!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ondertussen heb je al veel antwoorden gekregen op je vragen. Dit is ook mijn 1e zwangerschap en ik ben net 22 geworden. Ik snap je onzekerheid over je leeftijd maar zolang je in jezelf gelooft komt alles goed. Succes! Vragen zijn altijd welkom.
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben een beetje jaloers op je, hihi Ik las dat je moeder er niet meer is. Het spijt me om dat te horen. Ik hoop het allerbeste voor jou, je man/vriend en je kleine mini-me!
hey meid ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap net wat de andere meiden al zeggen gewoon lekker genieten van je zwangerschap!! ik was ook de eerste keer zwanger toe ik 20 was en alles is goed gekomen loopt een heerlijke meid hier rond. met het zitten straks met een dikke buik is toch meer iets wat je zelf moet ondervinden. ik vond het zelf namelijk wel lekker om in een soort kleermakers zit te gaan zitten op de bank. het is net wat je zelf lekker vind zitten. met eten is het vooral belangrijk geen rauw vlees en je eten op houdbaarheidsdatum controleren vanwege bacterien. milkshakes en softijs ook niet meer nemen want in die machines daar voor zitten ook bacterien in die voor ons niet schadelijk zijn op zich maar niet goed is voor de baby's. ook cervelaat en salami op brood is ook niet goed en je mag maximaal maar 1 broodje met leverpastei. het liefst natuurlijk niet. ook zo snel mogelijk laten weten bij je apotheek laten weten dat je zwanger bent voor als je medicijnen ergens voor krijgt dan kunnen ze daar rekening mee houden. denk dat je nu wel heel veel informatie hebt op het moment in ieder geval heel blij voor je dat je wel je vriend hebt die met jou blij is en die je steunt mocht je nog vragen hebben mag je altijd een berichtje sturen hoor. liefs valenora
gefeliciteerd! wat jammer dat je helemaal niemand hebt die je advies kan geven hierin zeg. ook geen tantes of zo?? of een buurvrouw?? of collega?? weet niet of je nog studeert/werkt bijvoorbeeld?