Ik had gisteren een echo ze zij het is een kleine 6 weken ver met kloppend hartje Ik dacht dat kan niet ik moet bijna 7 weken zijn Maar nu had ik het uitgerekend op een site mijn eisprong was op dag 18 Maar ik had van de datum van mijn eisprong 14 dagen afgetrokken en dat als dag 1 menstruatie gebruikt en dan gewoon 28 dagen ingevuld dan zou ik 7 weken moeten zijn Nu heb ik dag 1 echt eerste dag ingevuld en dan 36 en dan kwam ik vandaag op 36 W en 1 dag dus gisteren eigenlijk precies 6 weken zou precies kloppen Maar klopt het dat je evenveel dagen voor als na je eisprong hebt? Bij mijn cyclus daarvoor had ik eisprong op dag 10 en 10 dagen later menstrueerde ik dus dat ik daar nu niet aan gedacht hebt. Maar dan blijft er 1 raar ding ik heb best vroeg positief getest dus dat zou betekenen dat ik 7 nod positief teste wel heeeeel licht Welke keer heb ik het nou goed gedaan
eeh, nee, bijna niemand heeft een standaard cyclus van 28 dagen (ik wel ) en degenen die dat dus wel hebben, hebben ook lang niet altijd 14 dagen voor en 14 dagen na eisprong, ikzelf heb bijv. 11 dagen na eisprong, en dus 17 voor...
Als de echo zegt weken dan hou je dat voorlopig aan. Pas met de termijnecho kunnen ze precies rekenen. Zelf reken je snel te ver. In de eerste weken is de groei heel verschillend dus als je met 9weken weer een echo krijgt zullen ze ws de precieze datum zeggen. Eisprong kan kloppen alleen dan heb je mss een late innesteling gehad
Ik heb net echo bijgepakt en het vruchtje was 0,68 cm ze heeft heel vlug gemeten zou dit normaal zijn? En nu weet ik ook niet meer waar ik vNuit kan gaan ik hou nu maar de berekening van 36 aan dan klopt get nog een beetje ben er super gestrest over dat het vruchtje niet goed groeit
Ik ben net even gaan kijken naar vorige cyclussen 1e met clomid 16 dagen voor en 16 dagen na 2e clomid 16 voor 15 na 3e clomid 10 voor 11 na en 4e nu weet ik dus alleen 18 voor
In het begin is het zo verschrikkelijk klein dat de meting soms iets afwijkt. ik ben zelf zwanger van een cryo en weet dus precies hoe ver ik ben maar ik heb de hele zwangerschap al bijna iedere 1 a 2 weken een echo ivm mijn medische achtergrond. Vooral in het begin en dan heb ik het over voor de termijn echo met 11 weken varieerde de weken/dagen nog wel en zelfs nu nog... kleine groeit gewoon goed alleen je zult zien dat als ze het bij wijze van 3x opmeten dat je 3x een ander termijn krijgt... succes met de volgende echo maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!
Ik zou niet teveel aan die echo meting vast klampen. Ik zelf werd 1,5 week terug gezet en met de termijn echo weer 1 week vooruit . Je hebt gezien dat t hartje klopt, dus dat is t belangrijkste nu.
Ik snap niet precies wat je hier boven schrijft, maar volgens mij is het als volgt: Dag 18 is je eisprong (je bent dan 2 weken 'zwanger') 18+14= dag 32, dan ben je 4 weken zwanger. Op de hoeveelste dag na je laatste menstruatie zit je nu?
Zou me er niet te druk om maken. Inderdaad heb je meestal 14 dagen gemiddeld na je menstruatie dat je zwanger wordt/eisprong hebt maar het is bij iedereen anders. Ook kan de innesteling veel langer duren dan bij een ander. Had bij mijn eerste echo ook dat ik een week teruggezet werd en met de termijnecho weer een week vooruit. Dus dat zegt ook niks eigenlijk. En je hebt een kloppend hartje dus dan is het prima toch? Gefeliciteerd in ieder geval!
Dit zou ik ook aanhouden. Maar zoals reeds gezegd is, bij een onregelmatige cyclus kan je echt niet weten hoever je zit, alleen bij de termijnecho. En in het begin zijn die metingen zo moeilijk dat ze dat echt niet met zekerheid kunnen zeggen hoor. Maak je geen zorgen!