Doppler

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ano1, Jun 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ano1

ano1 Niet meer actief

Beste verloskundigen ,

Ik weet dat jullie een doppler thuis afraden omdat je er onzeker van kunt worden ..
    Nu word ik we juist wel zeker van om even te kunnen horen dat t hartje mooi klopt als ik even weer niks voel ..

Nu ben ik 13 weken zwanger nog steeds onzeker als ik nauwelijks symptomen heb of iets merk , ik voel me bijna elke dag zo normaal en heb niet eens het gevoel dat ik zwanger ben ondanks mooie echo's , is dit normaal ?

Maar goed , om mij toch een beetje zeker te kunnen voelen heb ik de doppler deluxe 80 gekocht , maar het nadeel is dat ik mij elke dag onzeker voel en nu dus elke dag even luister , is dit schadelijk voor mijn kindje ?

Nadat ik de doppler heb gebruikt ben ik weer bang dar me kindje schade op loopt door t apparaatje.. Maar dit is momenteel de enigste manier om te kunnen genieten want heb zoveel moeite vertrouwen te krijgen in mijn zwangerschap .. Ondanks alles perfect verloopt ..

Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje !
    Liefs

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Het ontbreken van klachten is niet erg, wees er maar blij mee dat je je goed voelt, want dat kan ook totaal anders zijn! Ook kan de doppler geen kwaad zover we weten. Zeker niet als je het iedere dag even kort doet.

groeten Evelien

3. ano1

ano1 Niet meer actief

Wat een opluchting !
    Bedankt voor het snelle antwoord , hoe kan het dat je zulke tegenstrijdige berichten leest over de doppler voor thuis gebruik ? Sommige zijn er zo op tegen en beweren dat het schadelijk zou zijn..hoe komt dit ?

Liefssss

4. ano1

ano1 Niet meer actief

? Ben erg benieuwd naar een reactie op mijn vraag , alvast bedankt !

5. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

De meningen over thuisgebruik van de doppler zijn in "verloskundig land" verdeeld. Sommigen beweren dat het geen kwaad kan en anderen vinden dat er te weinig onderzoek gedaan is naar het gebruik van de doppler en kunnen daardoor niet beweren dat het veilig is. Een eenduidig antwoord is dus niet te geven. Belangrijk is dat jij bij het gebruik een gerust gevoel hebt. Als het jou rust geeft elke dag even kort te luisteren, is dat ook belangrijk. Veel stress is namelijk ook niet goed in de zwangerschap. Ik hoop dat ik toch een beetje je vraag heb kunnen beantwoorden. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page