Hallo, Ik heb een vraag over mijn harde buiken. Ik heb gedurende de hele dag last van harde buiken... En zit momenteel in een stress situatie wat betreft mijn werk.. Ik zit momenteel in de ziektewet maar het loopt kort gezegd allemaal erg vervelend. Zonet kreeg ik weer een vervelend telefoontje en gelijk wordt mijn buik weer hard. En blijft ook erg hard en gespannen aan voelen. Dit gaat steeds zo. Ook als ik gewoon aan de wandel ga krijg ik alweer een harde buik.. VK heeft al aangegeven dat ik rustiger aan moet doen.. En dat doe ik ook maar het wordt er niet beter op... Zorgen deze harde buiken niet voor weeën of ontsluiting? Maak me er zorgen over. Heb twee weken geleden ook blaasontsteking gehad maar deze is behandeld. Is het verstandig om weer aan de bel te trekken bij de VK of kunnen zij ook weinig voor mij betekenen? Bedankt voor het antwoord alvast.
Goedenavond, Wat vervelend dat je zoveel stress ervaart op dit moment en veel harde buiken hebt. Als de buik alleen hard is en niet pijnlijk, hoef je niet bang te zijn dat de harde buiken voor ontsluiting zorgen. Zodra je merkt dat de harde buiken pijnlijk worden moet je echt aan de bel trekken (vaak heb je dan ook een beetje bloedverlies). Wel is het verstandig om je urine te controleren op een blaasontsteking. Mogelijk is het nog niet over, ondanks dat je hiervoor behandeld bent. Daarnaast is het belangrijk dat je het rustig aan doet en ontspanning probeert te zoeken. Bijvoorbeeld een warm bad, massage of een goed boek. Soms wil een ondersteunende band om de buik nog weleens helpen voor de harde buiken. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes en sterkte toegewenst! Groetjes Monique
Bedankt Monique, ik heb gelukkig geen last van bloedverlies.. Wat me wel opvalt is dat ik ook een erg druk kindje in mijn buik heb. Word wel onzeker vd harde buiken. Doe mijn best te ontspannen maar vind dat erg lastig... Nogmaals dank voor je reactie!