hallo, ik heb op 26 september een curettage gehad, ze hebben mij verteld dat we het beste de 1e menstruatie af kunnen wachten en dan weer mogen proberen, dit om de baarmoeder wat rust te geven en te laten herstellen! maar ik hoor ook dat je extra vruchtbaar bent na een curettage, dus weet ook niet zo goed wat ik ermee moet doen... want we willen graag zo snel mogelijk weer zwanger worden. ik heb nu twee dagen later alleen een klein beetje bruinverlies, verder niks meer, ook weinig tot geen buikklachten.. wat denken jullie? wat is het beste? zitten er risico's aan om meteen weer zwanger te worden? liefs rebbel
Hi Rebbel, Het is niet zo dat je extra vruchtbaar bent na een curettage. Bij een curettage word je baarmoeder helemaal leeg en schoongemaakt, daarom i het verstandig om een menstruatie aftewachten zodat je lichaam weer het baarmoederweefsle heeft hertsteld en weer heeft opgebouwd. Imke
toch nog een keer een vraagje hierover... mijn vk heeft gezegd dat het geen probleem is om meteen weer te gaan proberen om zwanger te worden, hoe komt het toch dat iedereen hier anders over denkt? ik hoor namelijk ook dat de kans op weer een miskraam groter is als je meteen weer zwanger raakt! is dat zo? liefs rebbel
hoi, d ekans op een miskraam is niet groter als je meteen weer zwanger wordt. Maar je weet niet wanneer je eisprong is en dat geeft vaak onzekerheid. De eerste cyclus na een miskraam is vaak veel langer dan je gewend bent. Dus je mag best weer zwanger worden! Mirjam