Hallo, Wellicht herkent iemand van jullie het. Vanmiddag na de lunch kreeg ik ineens pijn in mijn maag, wat later iets afzakte naar beneden. Een soort knijpend krampachtig gevoel. Het is lastig te omschrijven. Dit straalt ook uit naar mijn rug. Ik heb twee keer eerder gehad (na een dag werken) dat ik deze kramp alleen in mijn rug had, rond mijn nieren. Heel knijpend en zeurderig. Zullen dit mijn darmen kunnen zijn die zich langzaamaan aan het verplaatsen zijn? Ik ben nu al extra veel water aan het drinken, wellicht komt de pijn in mijn rug vanuit mijn nieren...!?
Het klinkt wel heel erg als je darmen.. misschien iets verkeerd gehad of te sterk gekruid of iets dergelijks? De rugpijn erbij is wel vreemd..
Lijkt het een koliek? Heb je drang om te bewegen? Zo namelijk ook gal- of nierstenen kunnen zijn. Vooral die band om de rug herken ik wel. Hoog in de buik.
Ik had het een paar weken terug. Heb het aangekaart bij mijn verloskundige en die heeft het een en ander gecheckt. Bleek mijn maag te zijn. Niet verwonderlijk aangezien ik sowieso zelf reflux heb. Toch voelde het wel anders, dat wel. Na een paar dagen was het ook weg.
Bedankt voor jullie reacties. Als ik rust houd dan heb ik er vrijwel geen last van. Kramp in mijn buik is overigens ook weg (wel onrustige nacht gehad, veel plassen enzo). Vanochtend ook nergens last van en in de loop van de dag begon de kramp in mijn flanken weer. Wellicht heeft het met vermoeidheid te maken. Zit nu in de 13e week, dus wellicht is mijn baarmoeder deze week weer een flinke groeispurt aan het maken..!? Donderdag moet ik voor de nekplooimeting naar de verloskundige, dus zal het dan gelijk even vragen.
Ben zojuist even bij de verloskundige geweest (inloopspreekuur). En in mijn urine zijn leukocyten te zien, of te wel: waarschijnlijk blaasontsteking die wat omhoog aan het kruipen is richting mijn nieren :S. Morgen urine wegbrengen naar de huisarts en dan, als ik ff pech hebben aan de antibiotica. Heeft 1 van jullie ervaringen met antibiotica, tegen blaasontsteking, tijdens de zwangerschap? Ben een beetje bang dat dit bij het kindje komt. Overigens ook voor het eerst het hartje gehoord!
Veeeel cranberry SAP drinken! Dit verzuurd je blaas. Zo ben ik vorige week van mijn blaasontsteking afgekomen. Ik wilde antibiotica ook uitstellen.
Vorige week bacterien in mijn urine, gisteren in het zkh mijn urine laten checken en dit was helemaal schoon. Vandaag dubbel check even bij de huisarts, urine ook schoon. Nu blijf ik zowieso elke dag een glas cranberry sap drinken.