Doppler

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pranvera, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pranvera

Pranvera Lid

7 dec 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe vaak mag je een doppler gebruiken? Ik ben de luvion deluxe en in de handleiding staat dat hij is geschikt voor dagelijks gebruik. Op internet lees ik echter tegenstrijdige informatie... Voorlopig ben ik van plan om hem maar 1 keer in de week te gebruiken.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pranvera,

er is volgens mij geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, maar wij als professionals zeggen dat je het inderdaad niet te vaak moet doen. Het is moeilijk te checken hoe lang mensen dit gebruiken per keer en hoe vaak. Je kunt er niet gauw kwaad mee doen hoor, maar wat niet hoeft, hoeft niet. Je belast met de krachtige echogeluidstraal toch elke keer het hartje. En wanneer het niet hoeft, zeggen wij; niet doen. Natuurlijk is het leuk om het af en toe eens zelf te horen (bv één keer in de week) of een keer aan familie. Maar wat ons betreft niet dagelijks. En weet dat soms professionals wel eens langer moeten zoeken naar een hartje, dus ben niet ongerust als het niet direct lukt. Dat kan namelijk ook een nadeel zijn van het zelf luisteren.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina