Doptone (angelsound en bellytalk)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karin29, 23 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo mensen,

Er is al veel geschreven over het feit of een doptone gevaarlijk is of niet.
    Ik heb zelf ook een dopler namelijk Angelsound. Ik heb het idee dat een Angelsound minder gevaarlijk zou moeten zijn als de bellytalk omdat deze geen golven uitzendt maar alleen ontvangt en dat dan via een microfoon. (zie www.bellytalk en www.hcscardio.nl/babysound). De angelsound werkt ook alleen op een batery van 9 volt (werkt volgens mij als een soort stethoscoop). Mijn vraag is wie is het hiermee eens als je hun technische gegevens bekijkt. Zou graag willen weten hoe jullie hierover denken. Ik weet dat nog niet onderzocht is of het op lange termijn schade toebrengt maar ik denk echt dat er een verschil zit in werking tussen beide apparaten.
    Groetjes Karin

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik denk dat je niet de hele dag met zo`n ding op je buik moet gaan zitten.
    maar ikheb erzelf geen een. aangezien de kleine iedere dag beweegt vind ik dat genoeg bevestiging dat het goed is daarbinnen.
    maar zou dit niet beter een vraag zijn die je aan de vk stellen kan? wij hebben natuurlijk veel minder verstand van dit soort technische zaken. het enigste wat je kan krijgen is een mening?

3. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik heb die van bellytalk, vind hem alleen niet zo prettig. Als je iets te hard op je buik drukt geeft hij zo een hard eng geluid.. Ben bang dat ik daarmee baby's oren beschadig.. :oops:
    Ik zou em terugsturen maar dooo mijn zusjes trouwerij afgelopen week ben ik het vergeten, en nu jheb ik alweer een nieuwe rekening :rolleyes: terwijl ik hem maar een weekje hebt gebruikt..

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb zelf de angelsound, alleen is er op dit moment nog niks te horen...
    Ik heb em aangeschaft zodat ik anderen bewuster van mijn zwangerschap kan laten meegenieten.
    Zoals lief, ouders, en overige familie.
    Zelf heb ik ook niet zo het idee dat het schadelijk is, anders had ik em natuurlijk niet gekocht!

5. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Wat ikgehoord en gelezen heb over de bellytalk is dat een paar minuten per dag niet schadelijk is voor je baby. Ik zelf heb een bellytalk en ja indd het kan een hard geluid geven maar ik leg het kastje niet naast mijn buik en zet de volume niet zo hoog maar het kan dus geen kwaad.
    Iedere verloskundige heeft er zijn mening over, sommige zeggen van beter van niet terwijl andere zeggen nou kan geen kwaad hoor.

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Heb zelf een angelsound en heb ook navraag gedaan of dit slecht zou zijn voor de baby. Zou helemaal niet schadelijk zijn omdat het werkt met een microfoon. Vind het een geweldig ding :) elke avond even naar ons kleintje luisteren voor het slapen gaan, je hoord het bewegen, het hartje kloppen, echt geweldig!!

Groetjes

7. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik heb zelf de belltalk gehuurd en we vonden het heel erg leuk en vooral voor de kinderen was het geweldig.

Heb het ook wel nagevraagd en kon geen kwaad volgens de vk als je het maar niet te vaak op een dag doet.

8. Niet meer actief

Ik heb de angelsound en heb het ook even nagevraagd bij de vk, Het is in feite niet schadelijk, (hun gebruiken immers ook iedere keer weer zo'n apparaat bij de controle), maar zoals iemand al aangaf, je moet niet de hele dag blijven luisteren,
    een paar minuten per dag kan geen kwaad...

En over de angelsound ben ik erg tevreden, en het begin wat moeite gehad met zoeken (aangezien de baby nog klein en verstopt zat) Maar je krijgt het zo onder de knie en erg leuk om te horen...

9. elanor

elanor Lid

21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Het grote verschil tussen die twee apparaten is dat de bellytalk een doppler is, zoals de VK ook gebruikt. Deze zendt dus geluidsgolven uit om het hartje te laten horen. De angelsound is gewoon een microfoon, deze versterkt alleen het geluid in je buik. Dit kan dus hoe dan ook geen kwaad. Of een doppler schadelijk is, daar verschillen de meningen over. Ik zelf denk dat het allemaal wel mee valt, mits je natuurlijk niet de hele dag met dat ding op je buik zit.

10. emma

emma Actief lid

21 nov 2005
    113
    0
    0
    Ik heb de Angelsound, en net zoals elanor zegt, de angelsound is een microfoon die geluiden versterkt. Niet schadelijk dus...

11. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej dames...

ook ik heb een angelsound hier thuis en het heeft me net in ieder geval gerust kunnen stellen...
    verloor net bloed ik denk zelf door het niezen een adertje geknapt was of zo, ik ben als een speer dat ding op mn buik gaan leggen en gelukkig kon ik het hartje horen!
    en idd angelsound is alleen maar een microfoon dus het neemt alleen maar geluid op en zend dus geen golfen uit...

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    ff een vraagje;
    heb dus ook de angelsound, maar kan tot nu toe nog helemaal niks horen! Nu lees ik dat sommige met 12 weken al wel wat horen, weet iemand hoe dat kan. Zijn er meer meiden bij wie het later te horen was?

13. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    het ligt eraan of je een voor liggende placenta heb of een achterliggende..
    voorliggende is het moeilijker te horen want je hoord meer je eigen hartslag dan die van je hummeltje.
    ik weet niet op welke hoogte je zoekt ongeveer, maar nu hoor ik het hartje zo op de hoogte van ja moeilijk uit te leggen beetje op het randje waar je buik begint zeg maar plus minus 3 a 4 cm van het eindigen van je groei van je sch. haar ( ja beetje lullig uitgelegd ik hoop dat je het snapt)
    succes er mee...

14. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo Dames,

Thanx voor jullie antwoorden. Het heeft mij in iedergeval wat gerustgesteld vooral omdat ik ook denk dat de angelsound anders is als de dopler van bellytalk.

Groetjes Karin

15. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey Mandy,

Tis toch nog gelukt hoor donderdag! :D
    Ben helemaal blij!
    Dank je wel!

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Vraagje... Hebben jullie de angelsound via internet besteld?? En hoelang duurde het voordat je deze kreeg ??

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben er vandaag een gekocht in Beuningen (gelijk meenemen).

Was lastig zoeken maar uiteindelijk heb ik hem gevonden... en toen besloot ie maar naar een ander plekje te zwemmen hahahahaha. Maar ik heb hem gehoord.

Ik heb de Angelsound gekocht.

Groetjes Daphne

18. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hoi sanne... ik heb cadeau gekregen omdat ik lid werd van het blad kinderen...
    je kan hem dus ook in de winkel kopen,maar ook gewoon via hun site bestellen staat heel duidelijk aan gegeven hoe je dat kunt doen.

eej Daphne... ik zie dat jij ook uit nijmegen komt wat leuk ik ook.
    leuk he dat je het hartje zo kan horen het is echt een uitvinding!

nou ik hoor het wel weer doegie...

Deel Deze Pagina