Doptone ligging baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KJM, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KJM

KJM Lid

9 feb 2017
    31
    0
    6
    Hallo! Inmiddels is dit mijn tweede zwangerschap en altijd lag de kleine goed, tot een paar dagen terug... Ineens lag de baby in een stuit en ben al wel 30w. Ik ben nu contstant aan het voelen of ie al gedraaid is enzo, maar ik word er niet wijzer van. Ik heb wel een doptone en vroeg me af of iemand weet waar je het beste het hartje hoort te horen bij een goede ligging! Is dat onderin of juist bovenin de buik? Misschien ligt bij iemand t kindje al goed en weet diegene waar altijd het hartje bij haar goed te horen is? :) als ik dit weet heb ik misschien wat meer een rustig gevoel, elke dag stressen is ook naar..

2. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik ben 32 weken en hij draait nog alle kanten op, dat is ook normaal. De ene keer ligt het hoofdje boven, de andere keer beneden. En het maakt overigens niet uit waar ze de doptone op m'n buik doen, je hoort altijd het hartje. Dus dat geeft geen zekerheid. Vorige week ging een arts assistente naar het hartje luisteren. Ik zei hem dat z'n ruggetje rechts lag, maar hij was ervan overtuigd dat hij links lag. Daar de doptone op en je hoorde het hartje. Maar dat hartje hoor je dus altijd.. dus hij helemaal trots dat hij het goed had en ik fout, hij was tenslotte de arts. Werd er gelijk een echo gemaakt en ja hoor: z'n ruggetje lag rechts! Die doptone hoort gewoon altijd het hartje. En de baby ligt nog alle kanten op. Mag ook nog gewoon met dit termijn, dus ik zou me echt niet druk maken :)

Deel Deze Pagina