doptone

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dania, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ontzettend aan het twijfelen of ik zo een doptone zal kopen of niet. Ik wil hem dan kopen bij de Kijkshop voor 45 euro. Maar ik hoor twee kanten over het apparaatje. Veel tegenstanders en veel voorstanders. Het lijkt me ontzettend leuk en fijn (geruststellend)maar aan de andere kant zou ik niet eens een miniscuul risico willen lopen in verband met straling etc. Uiteraard zou ik het heel sporadisch gebruiken als ik hem heb, maar toch.....

wat denken jullie kopen of niet?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

In het topic van de verloskundigen werd het afgeraden, mijn gyn is er ook geen voorstander van. Of het schadelijk is weten ze namelijk niet en rather safe than sorry!

3. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik heb um op marktplaats gekocht (de angelsounds) en hooguit gebruikt tot 20 wkn...toen kon ik de baby elke dag voelen en zien...ik gebruikte um meestal 1 a 2x per week...maar voor of tegen...van mij VK mocht het gewoon...wel met mate

4. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    ja, ik ben eigenlijk dan ook eerder geneigd om het niet te doen. Maar het kriebelt...zo.....ik kijk nog even wat andere dames zeggen.Misschien moet ik het anders maar even met mijn verloskundige overleggen....

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ik heb er ook geen gebruik hem elke morgen heel even zodra ik het hartje heb gevonden stop ik meteen ..
    ik gebruik hem omdat ik me gewoon snel zorgen maak en nu weet ik elke morgen dat het oke is ..
    zolang je er niet 24 uur per dag mee op je buik loopt kan het echt geen kwaad hoor ,het is nog nooit bewezen dat het kwaad kan ,dan zou dat toch allang zo zijn en zou je er veel meer over horen dat het kwaad kan in het nieuws de krant en zou de verloskundige dat ook zeggen bij het eerste bezoek ..
    ze zeggen toch ook dat je geen rauw vlees en kaas enz mag ...
    ik zou zeggen gebruik hem met mate en ik heb er echt heel veel plezier van !

liefs flower

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    mijn vriendin heeft hem ook gebruikt heel haar zwangerschap en heeft een geweldig gezond kereltje !

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het grote probleem met de angelsound is vooral ook 'wat doe je als je het hartje een keertje niet vindt...' Paniek en die is dus nergens voor nodig. Ja, het KAN heel geruststellend werken en het KAN ook precies het tegenovergestelde effect bereiken. Misschien moet je proberen te leren leven met een beetje onzekerheid tussen de controles door... Je kan straks ook je kindje niet de hele dag in de gaten houden!

8. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wacht er nog maar even mee. Deze week een afspraak met verloskundige dan zal ik het eens aan haar vragen. Ik vertelde mijn moeder dat ik het wilde kopen. Ze vroeg meteen, waarom? Je moet dat gewoon allemaal zijn gang laten gaan. Je hoeft niet overal bovenop te zitten. Zat ook wel weer wat in. Dus voorlopig koop ik hem nog niet.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb em ook en maar een paar keer gebruikt. Mijn beeb vind het verschrikkelijk en begint als een gek tegen dat ding aan te trappen en wil er graag bij uit de buurt blijven dus gaat van links naar rechts oor me buik heen, gebruik em dus ook niet meer. Van de doptone van de VK wordt ie al helemaal knettergek, ze luistert hier ook altijd maar 30 sec ofzo, omdat ik anders lens getrapt wordt.

10. Niet meer actief

Ik heb er ook eentje.. ook die van 45 euro van de kijkshop... ik heb er voor de 20 weken erg veel plezier van gehad, en nu als mijn kleintje een dag erg rustig is (zoals gister) luister ik savonds even voor de zekerheid... hoor dan vrijwel direct het hartje en stop dan ook meteen :)

Is niet schadelijk hoor.. anders verkopen ze ze echt niet lijkt me.. die dingen zijn zooovaak getest, denk niet dat ze het risico zouden willen lopen dat er iets mis kan gaan!

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Mijn verloskundige zegt ook dat het geen kwaad kan, je luistert tenslotte geen uren. Als ik het hartje had luisterde ik een paar seconden en dan was het wel weer goed.

Ik gebruik hem nu zelden, voel m'n kindje meerdere keren per dag trappen.
    Scheelt misschien wel dat ik niet ging panieken toen ik hem nog niet kon vinden, ik ben daar gelukkig wel nuchter in. Vanaf de 1e keer dat ik hem vond had ik hem daarna ook wel elke keer gelijk trouwens.

12. Niet meer actief

San, even offtopic maar wij lopen op 1 week na precies gelijk :D dat is wel grappig!

13. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    gebruikten jullie hem ook bijn a elke dag heel even ?
    ik doe het echt heel even zodra ik hem heb stop ik meteen en voel me dan zo gerustgesteld ...
    ik heb morgen mijn 12 weken ego en wil daarna proberen nog maar 1 keer in de week te luisteren ,maar zo moeilijk om dat ding te laten liggen ....

liefs flower

14. Niet meer actief

Nou je mag gerust elke dag eventjes naar je uk luisteren hoor... deed ik ook toen ik hem nog niet elke dag voelde bewegen!
    En nu nog, als hij rustig is geweest.. even luisteren en ik voel me weer happy :D

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik luisterde ook elke dag, vanaf een week of 15-16 werd dat minder omdat ik hem ging voelen.
    Nu luister ik eigenlijk niet meer, hij trapt goed zeg maar :)

Grappig JsztD! Jij bent de 9e uitgerekend? En ook een jongen?

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoe ga je dat straks doen als je kindje naar school is of buiten aan het spelen is? Ga je er dan naast zitten?

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, als hij straks (over een jaar of 6) buiten aan 't spelen is en ik hoor/zie hem lang niet ga ik kijken. En als hij naar school gaat verwacht ik van de school dat ze op hem letten, net zoals ik straks van mijn moeder (die gaat oppassen) verwacht dat ze goed voor hem zorgt en oplet.
    Zo ga ik ook kijken als hij gaat krijsen, of als ik juist een tijdje helemaal niets hoort.

Om als je nog niets voelt gerustgesteld te willen worden wil niet zeggen dat je overbezorgd bent hoor ;)

18. Niet meer actief

Ja ik ben de 9e uitgerekend en ik krijg inderdaad ook een jongen ja :D jij ook een kleine knul?
    Hihi leuk he! Ben zoooooo benieuwd hoe die eruit ziet, hoe die ruikt, hoe die lacht, hoe die gewoon is hihi maarja nog even wachten :D

En ja ik luister ook als die rustig is... gister was die dehele tijd flink aanwezig en vanochtend weer wat minder, even met de doptone geluisterd en ik hoor dat alles oke is, dus kleine man zal in diepe rust zijn ;)

19. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland

20. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou, had ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten hem te kopen. Alles netjes ingevuld bij de Kijkshop inclusief creme. Zegt meneer bij de kassa. Sorry mevrouw het bovenste product van 44,95 hebben we niet meer.......haha.......is dit een teken...........nou ja, van de week nog maar eens proberen :)

Deel Deze Pagina