ik vind het gelul dat het schadelijk is wat ik bedoel is wat me opvalt een oude gyn of verloskundige dan noem ik gemiddeld boven de 50 die zeggen het is schadelijk en alles en de gyn zegt weer dit sorry maar het als wat blusvrouw zegt alles geeft een straling af dus dan zou dat ook schadelijk moeten zijn dus TS zou niet weten wrom je hem niet gebruiken kan ik doe het ook want dan ken je wel bij alles uit de buurt geven want idd alle apparatuur zend straling uit idd JsztD ik gebruik nu ook de baby olie van zwitzalf hiervoor kocht ik altijd die gel mja lekker duur elke keer hahahaha
Ik heb het idee dat de babyolie nog beter werkt ook trouwens, en je kan het daarna lekker over je hele buik masseren
Off topic: Blusvrouw, de GSM-straling IS ook schadelijk (voor kinderen tot 13 jaar!) Omdat bij hen de barrière tussen 'uitwendige' van schedel en binnenste kern van hersenen nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen de stralen te sterk binnendringen en kan dit allerlei gevolgen hebben. (uit: curus Neurologie) On topic: de geluidsgolven van een angelsound zijn niet schadelijk bewezen maar de geluidsgolven zouden voor de baby het geluid geven van een helikopter die vlak boven je hoofd voobijkomt en dus niet erg aangenaam... Persoonlijk vind ik dit dan ook 'schadelijk', het doet je kind telkens schrikken en het is niet aangenaam. (daarom dat sommige van de beebs hier keihard beginnen te schoppen ) Ik begrijp wel dat je je kindje graag even hoort als je je wat onzeker voelt... Maar ik denk ook dat het een groot risico op een vals veiligheidsgevoel geeft... Liefs...
Zoals al gezegd werd: je bent gerustgesteld wanneer je het hartje hoort maar er kan evengoed iets mis zijn of daarna misgaan zonder dat je het weet. En wat als je (eens) geen hartje hoort...?
Nou weet ik niet of het op dit topic was (er is namelijk nog een topic, met precies hetzelfde onderwerp) maar daarop zei ik al van, je moet wel echt nuchter blijven en vooral ook in je hoofd houden dat de kans er in zit dat je het hartje zelf niet kan vinden... je moet dan niet in paniek raken! Als je van jezelf weet dat je zo wel bent, kan je de doppler misschien inderdaad beter niet als wel aanschaffen! En er kan inderdaad altijd nog iets mis zijn, maar ik vond het tot de tijd dat ik de kleine voelde schoppen toch wel een geruststelling als ik even het hartje kon horen, meer geruststelling dan dat krijg je voor die tijd toch niet... Nu gebruik ik hem ook niet/nauwelijks of mijn kindje moet echt een dag heel rustig zijn.. maar dan krijg ik wel degelijk geruststelling, omdat ik weet dat mijn kindje gewoon helemaal gezond is!
Ik vind dat altijd zo'n gekke redenatie... "het is schijnzekerheid want een uur later kan het wel mis zijn". Als mijn kind straks geboren is, ga ik ook regelmatig even bij hem kijken als hij slaapt. Gewoon, zoals alle kersverse ouders dat doen. Is dat dan ook raar, omdat er na een uur alsnog iets kan gebeuren? Of als hij een jaar of 6 is en buitenspeelt, en je gaat af en toe even kijken of alles nog goed gaat: ook onzin want wie weet breekt hij na een kwartier wel z'n nek op de schommel? Extreme voorbeelden misschien, maar dat is toch waar hier ook aan gerefereerd wordt: dat het hartje horen met een doppler niets wil zeggen omdat het altijd nog kan overlijden daarna?
Is ook zo... ben het zeker met San eens.. er kan ALTIJD wat misgaan maar daar moetj e niet over nadenken.. als je ongerust bent en even naar het hartje luistert en je hoort het is je gevoel toch weer goed.. tsja, misschien gaat het dan inderdaad na 10min. alsnog mis, maar die garantie heb je nooit..
Ik heb er gister ook eentje gehaald.. Was wel ff zoeken maar toch gevonden ik bleef ook gewoon kalm en ik wist dat ik het misschien niet kon horen( Ik had het wel bij de vk gehoord) Ik had trouwens geen gel of baby olie in huis en heb gewoon slaolie gebruikt werkte perfect.. niet fijn maar goed wilde het gisteren avond echt gebruiken en kon om die tijd nergens meer babyolie kopen..