Weer naar het zkhs, 6 cm ontsluiting :S

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Senna, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Weer zo'n apart verhaal van mijn kant.
    Donderdag 8 juni ging ik naar de gyn, ik had de hele nacht een zeurderig gevoel onderin mijn buik, niet echt pijn maar een beetje een zeurgevoel.
    Ze heeft getoucheerd en ja hoor 3 cm ontsluiting, ik mocht meteen blijven en naar de kraamafdeling.

Die dag was ik precies 32 weken zwanger dus veels te vroeg.. zoals sommigen wel weten ben ik met 26 weken ook opgenomen geweest en heb ik aan de weeenremmers gelegen.. het is toen blijven steken bij 1,5 cm en na 10 dagen mocht ik naar huis omdat alles rustig bleef.(zie topic 26 weken zwanger en slijmprop verloren)

savonds was het 4 cm en toen toch maar naar de verloskamer gegaan, er is besloten niet meer te remmen omdat ze dat vaak maar 1 keer doen, en mijn lichaam gaf helemaal aan er klaar voor te zijn. Toch nog wat kunnen slapen, en de ctg's waren ook ok. de volgende morgen was het 5 cm. twee uur later, mijn buik nog steeds rustig er gebeurde niets, mocht weer terug naar de afdeling.. de dokters dachten dat het kindje binnen 48 uur geboren zou worden, maarrr.. er gebeurde niets! heel apart.. mocht niet meer naar huis want 5 cm zonder het echt te voelen dat vonden ze toch wel zorgwekkend... Een week later was het 6 en ja ik heb nu ook last van echte weeen.. maar het ziet er naar uit dat het bij 6 is blijven steken.. naar grondig overleg mocht ik gisteren na huis omdat ik toen pcies 34 weken was , en binnen een kwartier bij het zkhs kan zijn.. anders was het niet doorgegaan.
    Langzaam sluimer ik na de 10, tot de 5 eigenlijk weinig gevoelt, maar sinds een paar dagen doet het af en toe echt zeer en moet ik erbij overgeven..

de arts zei dat ze het nog nooit zo had meegemaakt.. meestal zet het wel door bij 5 cm.. en bij 6 schijn je echt puffend in bed te liggen.. bij mij dus niet het geval :) Tja bleek dus weer een vreemde patient te zijn. Nu is het vooral afwachten! erg spannend dus! Ze vonden het heel vervelend dat ik zoveel harde buiken heb (ook regelmatig) en pijnlijke ertussen maar met het kindje gaat het goed (dat is ook het belangrijkste) en tot week 37 wachten ze af.. Mocht het er dan nog niet zijn (wat volgens de artsen dus haast niet zou kunnen , maar bij mij weet je het nooit) dan is de kans groot dat ze gaan inleiden.. want dit zo is wel heel erg vermoeiend :)

Iemand tips ervaringen etc om me een beetje op te beuren of om de pijnlijke buiken wat te verzachten? zou erg welkom zijn :)

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    kRUIK MAKEN, EN AFLEIDING ZOEKEN,
    LEUK BLAD OF DE TV.
    SUCCES..

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Senna,

Wat een verhaal zeg!!
    Gelukkig gaat alles goed met de baby!
    Hou de moed erin, het is nog maximaal 2,5 weken!!
    Liefs

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Jeetje wat n verhaal..
    Harde buiken verzachten...tja de normale weeén verzacht je door gemasseert te worden door je mannetje ofzo.. En puffen enzo.
    Maar harde buiken verzachten... Zou t niet weten helaas :(
    Misschien helpt n warme kruik?
    Ik dacht dat ze t zowiezo altijd haalden als je (volledige) ontsluiting had!
    Ik wens je veel sterkte en succes de komende dagen (weken?)!
    En dat alles maar, ondanks de vreemde start, helemaal goed mag verlopen en je binnenkort een helemaal gezonde baby in je armen houd :)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Pfft, wat een verhaal. Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Gelukkig gaat het goed met je kindje en ben je inmiddels 34 weken. Het zou nu wel vroeg zijn, maar niet zo vroeg dat je je meteen heel erg zorgen moet maken. Ik heb geen tips voor je, maar ik wil je wel heel veel sterkte werken.

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Je hebt het niet makkelijk met je zwangerschap Senna.

Ik hoop dat de komende dagen ( of weken als het nog wel zolang op zich laat wachten) wel draaglijk voor je zullen zijn.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd.

Liefs

7. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Senna,

Ik heb je topic toen idd gevolgd. Ongelofelijk dit zeg! Gelukkig dat je kindje toch nog tot nu is blijven zitten en dat het goed gaat met hem/haar ! Heel veel sterkte ermee!

XXX

8. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Nou jeetje zeg het zit je niet mee.
    Hou vol! Heel veel succes

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi senna...

ik heb het gelukkig niet zo erg als jou... ik heb wel ontzettende buikpijn de heledag door en snachts is het het ergst. ook heb ik weeen maar heel onregelmatig dus voor mij nog niks aan de hand.. de ontsluiting begint nu ook door te komen.. slijmprop al verloren en de baby is flink ingedaald al...

wat ik dus doe om te verlichten is wiegen met mn heupen.... heel veel kussens om me heen.. warme washandjes of een kruik als je die hebt maar warm niet heet... en hel veel water drinken.... ik zeg niet dat het de beste oplossing is maar het helpt een beetje... ook probeer ik zoveel mogelijk afleiding te vinden.. leuke films kijken etc...

hopelijk gaat het snel beter... en 2.5 week is zo voorbij maar doe rustig aan!

10. Niet meer actief

sjee.. ik weet nou niet of dit onder "makkelijke" of " moeilijke bevalling" valt..hmm.. Ik heb geen tips, maar wil enorm veel sterkte wensen! Rust goed en veel uit..

11. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    he meid,

jeetje pittig hoor allemaal! je bent al zo`n tijd aan t tobben!

maar: het belangrijkste is dat je kindje nog wel lekker al die weken in je buik heeft mogen zitten en daardoor wel een heel stuk groter en sterker de wereld in gaat zometeen! zie op je banner dat je al naar de 35 weken gaat en wie had dat gedacht toen je met 26 weken in het ziekenhuis lag!

meid heel veel suc6 en laat je lekker verwennen door je man en door evt. fam. ofzo! en hopenlijk mag je kindje dan staks helemaal gezond en goed volgroeid de wereld verkennen!

x

12. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelukkig gaat het goed met je kleintje!! Maar ik hoop ook dat het snel weer goed met jou gaat, want dit is natuurlijk geen doen zo!!
    Ik zou zeggen zoals al veel meiden zeiden, probeer veel afleiding te zoeken, mensen langs te laten komen, lekker lezen, dvdtje kijken oid.
    Een troost nog een heeeeeel klein poosje en jehebt je mooie kleine babytje waar je al zoveel mee mee hebt gemaakt in je armen!!
    Ik wens je alvast een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorspoedige bevalling toe en hierbij een klavertje 4 voor geluk ;)
    [​IMG] Liefs Carry

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Bedankt voor de reacties :) hardstikke lief weer allemaal! En carry bedankt voor het klavertje 4 :) Nee het zit me indd niet echt mee, ben ook blij als de baby er is :) Maar indd nog even volhouden! Ze halen het dus niet hoor als je al ontsluiting hebt.. Tot de 37 weken moet je het in ieder geval uitzitten of er moet echt gevaar voor jou en je kindje zijn.

Afleiding zoeken is echt moeilijk, ben nu denk ik zown 12 keer per dag weeen echt aan het wegpuffen omdat het echt pijn doet. Kan me ook niet voorstellen dat het met deze pijn nog 2,5 week zou kunnen duren, maarja sta op het moment nergens meer van te kijken! Het zou toch niet kunnen dat ik niet eens voel als ik volledige ontsluiting heb?? begin me dat nu echt af te vragen! hoe voelen persweeen? en krijgt iedereen die wel?

voor jou is het dus ook spannend cristel1986! heb je ook al ontsluiting? de slijmprop ben ik met 26 wk verloren.. kindje was toen niet ingedaald, maar nu inmiddels zit ie hardstikke diep, voel het af en toe echt drukken als je op het toilet zit..heel apart.
    Positieve is dat ik in ieder geval al over de helft van de bevalling ben :) Vroeg me ook af of dit nou de langste bevalling ooit zou zijn, maar volgens de dokter wordt dit nog niet een bevalling genoemt. jammer :)

14. sim

sim Niet meer actief

jeetje meis, wat een spanning, gelukkig gaat het met je kindje goed, ik hoop dat je de tijd een beetje goed door zult komen en vol zult houden, daar duim ik voor, heel veel sterkte

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Veel succes,je hebt het inderdaad niet makkelijk gehad maar wel lang volgehouden,ik hoop dat het nog eventjes blijft zitten zonder dat jij veel pijn hebt want dat lijkt me ook maar niks.

16. lisacar

lisacar Actief lid

Lieve Senna

Wat een verhaal zeg! Heb destijds ook je vorige verhaal gevolgd. Jij krijgt het wel te verduren zeg!

In ieder geval positief dat het nog steeds niet doorzet en elke dag is er maar weer en moet je maar denken. Heel erg vervelend dat je al zolang zoveel klachten en pijn hebt.

Heel veel sterkte de komende periode en ik denk aan je.

Bij mij helpt een warme kruik goed tegen harde buiken en inderdaad goed via de buik ademen.

Liefs Carmen

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Persweeen...tja hoe moet je die nou omschrijven.
    Ik had bij mn eerste bevalling haast geen persweeen dus heb miky dr ook niet uit gekregen zelf. Dat werd een vacuem pomp bevalling (uiteindelijk).
    Bij mn tweede wist ik dus even niet wat me overkwam toen de echte persweeen begonnen!
    Dus denk dat als ze er zijn je ze wel zal herkennen.
    Ze voelen aan als ontsluitings weeen maar dan met een ONGELOFELIJKE drang om te persen. En persen met je vagina...beetje vergelijkbaar als heel nodig naar de wc moeten om n grote boodschap.. maar dan meer van voren.
    Snap je dr nu nog iets van? hehehe :)

18. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    geloof me als je persweeen hebt dan weet je het echt! maak je maar geen zorgen.

19. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    Tjee meid dat is niet niks je leeft zowat op een tijdbom je durft zowat je huis niet meer uit zo ,het is beter dat je kleintje natuurlijk nog ff blijft zitten ,maar voor jouw zou het wel fijn zijn als alles achter de rug is,meid houd moed en zoek inderdaad afleiding,veel sterkte en houd ons op de hoogte.
    groetjes jacky

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey senna

ja ik weet er alles van... maar die weeen weg puffen dat is goed... ik ben zelf bang als ik naar de wc moet om een beetje te persen dus ik wacht altijd tot dat ik echt moet.. dan loopt het er vanzelf wel uit... jij zal je kindje ook echt naar beneden voelen drukken... wat erg vervelend is... ik moet5 juli pas terug naar de dokter dus ik heb geen idee hoeveel ontsluiting ik heb...

wist ik het maar...
    succes!!! en alles komt goed! neemveel r ust

Deel Deze Pagina