Oké ook ik ben aan het letten op wat ik eet maar omdat ik wel graag de avond maaltijd mee-eet i.v.m. dochter ben ik op zoek naar lekkere gerechten die goed vullen en niet al te veel calorieën bevatten. Ik weet dat meer groente eten een goed idee is..MAAR ik ben niet zo heel gek op een half bord losse groenten... Graag jullie recepten! (Ps: dochter is niet ook op rantsoen hoor maak ik voor haar gewoon iets extra's erbij indien nodig)
wat heel lekker is voor de afwisseling, volkoren broodje, met gegrilde kip, komkommer, tomaat en beetje chillisaus
Je kunt je groentes ook op smaak brengen met pure kruiden dusnzonder zout. Volgens mij is dat niet slecht voor de lijn toch?
Je kan je beter op voedingswaardes richten in plaats van callorien. Dit was echt een eye opener voor mij. Just sayin..
Boerenomelet met prei, ui, paprika, doperwt en evt wat kaas er over. Aangevuld met salade of gewoon komkommer. Groentesoep Zelf loempia maken met alleen groente en wat chilisaus er bij en gemarineerde boontjes. De restvan de fam er pindasaus, ei etc bij
Als je het koolhydraat-gedeelte van de maaltijd weglaat of in ieder geval sterk vermindert (aardappels, rijst, pasta) dan scheelt dat al heel veel en kun je gewoon mee-eten. Dat zijn vaak de meeste kcal.
Ja! Ben er tot nu 40 kilo mee afgevallen met koolhydraatarm eten. Vis vlees ei kan je lekker eten, vult en zijn geen koolhydraten.
Wauw, 40 kilo al. Wat ontzettend goed van je zeg. Mag ik vragen hoelang je daar ongeveer over gedaan hebt...?? Ook ik ben sinds 3 weken op de koolhydraten gaan letten ipv calorieën. Ik probeer dit niet te streng te doen door het aantal koolhydraten te gaan tellen. Laat voor nu alleen de dingen als aardappels, rijst, pasta en brood staan. Ben toch ook al 3 kg afgevallen (een kg per week) en dit met heel weinig lichaamsbeweging. Aankomende week ga ik eindelijk weer beginnen met sporten, dus hoop dat het dan nog sneller gaat.
Yoghurt, kwark of een lekker gevulde omelet. Voor avond eten groente en vlees of een lekkere (koolhydraatarme) quiche of een maaltijd omelet. Dit vaak met een lekkere frisse salade erbij. Het valt me ook heel erg op dat ik vooral 's avonds veel langer verzadigd ben en absoluut geen zin heb om te snaaien. En ik ben eerder meer gaan eten en ook vetter en toch val ik dus af
Ik ben een fan van soep. Gewoon van een bepaald soort groente, zoals pompoen of courgette, bouillon erbij, smaakmakers erbij, pureren, en helemaal volvreten voor weinig kcal Man en kind eten er wel (spelt) brood bij en ik soms ook, met mate.
Hier ook koolhydraten geminderd en gezonder gaat eten. Vanaf februari tot nu augustus (6 mnd) 30 kilo eraf, en ik woog er 82 en nu dus maar 52 Voornamelijk vis, kip, ei, rundvlees, etc. S avonds ook gewoon chips (alleen nu een klein bakje ipv een hele zak) en ook gewoon nog 1x per week friet etc.. Maar vooral gezonder eten, minder koolhydraten, EN niet meer schranzen maar gewoon eten wat je nodig hebt ipv 3x opscheppen "voor de lekker".
Koohlydraten heb je idd wel nodig. Wil je minderen, eet dan volkoren producten zoals volkoren brood, volkoren pasta, zilvervlies rijst en peulvruchten.
Ik ben wel ontzettend benieuwd naar jou eetmenu. Hier ook een enorme lekkerbek. Ik ben dol op chips, koek, chocolade en cola. Ik weeg nu 69 kilo bij een lengte van 1.70m. 4 jaar geleden woog ik nog 52 kilo. Ik doe wel elke keer een poging tot maar het lukt me gewoon niet. Ik baal enorm van mijn buik en vetkwabben op de heupen. Ik ben op zoek naar een goede manier van afvallen. De juiste balans in je eetpatroon.
Ik eet s morgens 2 boterhammen (speltbrood of koolhydraatarm), magere kwark. Als tussendoortje peperkoek, rijstwafel, cherry tomaatjes, etc. S middags 2 volkoren knäckebröd, als tussendoortje bijv een zelfgemaakte salade van sla, komkommer, ei, tomaat, etc. S avonds avondeten (bijv vis, magere runderhamburgers, uitsmijter, kipfilet met gebakken aardappeltjes en spinazie of sla, maar dus ook gewoon friet, Chinees 1x per week. Na het avondeten voor de tv nog elke avond een bakkie chips, (croky air pops bijv = 70% minder vet)plak kaas, cherry tomaatjes of eigen gemaakte salade. Maar gewoon over het algemeen gezonder en kleinere hoeveelheden ipv schranzen en je eigen voleten tot je barst (deed ik eerst altijd) Ben nu 8 maanden geleden bevallen. Woog toen 82 en nu 52. Voor de zwangerschap 70, dus nu 18 kilo lichter als voor de zwangerschap. Hier een foto: linkerfoto's woog ik 75 kilo, rechterfoto's 52 kilo. Foto van toen ik 82 woog heb ik niet.
Eerlijk vind ik dat vollere beter staan, vrouwlijker. Maar dat is mijn smaak dan. Wel knap overigens zo veel afgevallen. Maar was jouw nickname niet eerst iets met ***?
Ik ben eigelijk tot en met de 1e zwangerschap ( tot ik 24 was, ben nu 27) altijd rond de 50 kilo gewogen, maar door schildklierproblemen enorm veel aangekomen na de 1e zwangerschap. Men kent mij dus eigelijk ook niet anders dan zo, ik voel me echt mezelf niet als ik 82 weeg omdat ik het gewend ben om rond de 50 te wegen Ja klopt, dat ben ik.. heb ff mijn vorige naam uit je quote gehaald ivm google
Dacht ik al, wij waren toen namelijk tegelijk zwanger. Maar je moet idd doen wat voor jou goed voelt. Vind het wel knap hoor, zoveel afgevallen, petje af! Ik zal even jouw vorige naam uit mijn bericht halen.