Jemig, weer een schietpartij, dit is toch niet normaal meer?! NHD - Schietpartij bij kickboksgala Hoorn: mogelijk een of meer doden
Klopt bij de sporthal in de vredehofstraat in Hoorn. Hoorde al helikopter en allemaal sirene's. Ben blij dat er geen bekenden van mij tussen de gewonden zitten.
Mijn vriend belde net... hij was erbij Ik weet de details nog niet, want hij is nog niet thuis, maar hij vertelde dat hij net de wc uit kwam, op het punt waar twee vechtende groepen op elkaar afkwamen. Hij ging meteen terug de wc in, en hoorde vervolgens schoten. Als hij was doorgelopen had hij er midden tussen gezeten. Ik ben er helemaal ondersteboven van!!
Jeetje Mikki wat erg zeg! Gelukkig mankeert hij niets! Het klopt dat het 2 groepen waren. Tenminste dat is wat ik gehoord heb
Vreselijk! Mikki, oh wat eng !!! Gelukkig heeft je vriend niks! Er zijn nog 2 andere schietpartijen gemeld!! : Dode en gewonden na schietincidenten politie | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl En: Dode en gewonden schietincident politie | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Je wordt er toch helemaal niet goed van, al die schietpartijen? Heb ik wat gemist en is t ineens 'in' om een pistool op zak te hebben ofzo?
Mikke @ Dat meen je niet dat je vriend er bij was /is weet je al meer? Is het in tegenwoordig pff je word er niet goed van .
Hij is nog niet thuis, nog onderweg...zal zo wel meer horen. Hij doet er nu heel laconiek over, maar ik denk dat hij er morgen wel anders over denkt.
He bah Mikki, wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig is hij ongedeerd. Hoe is hij er nu onder? Maar uhm, ik vraag me wel af wat kinderen in vredesnaam op zo'n avond te zoeken hebben. En wat betreft schietpartijen: die vinden zo vaak plaats hoor. Maar ze kwamen voorheen eigenlijk nooit in de media. Hier in stadsdeel zuidoost (Amsterdam) vinden ze wekelijks plaats, al jaren. Het voorbeeld van Tamale is vermoed ik zo'n typisch gevalletje, waarbij criminelen (of in dit geval een agent, maar zelfde principe) elkaar afschieten. Tsja, ze doen maar, kan ik niet zo mee zitten. Maar doe het dan niet tijdens een openbaar evenement, want onschuldige mensen zouden er niet bij betrokken moeten zijn.
Natuurlijk komen schietpartijen altijd al voor, maar ik vind een criminele afrekening toch wel even wat anders dan iemand die gaat schieten bij een publiek evenement of in een winkelcentrum.
Ben ik het met je eens. Al vind ik dit incident wel heel anders dan wat er laatst in dat winkelcentrum is gebeurd.
niemand is omgekomen door de schietpartij, er is wel geschoten maar het was een vechtpartij staat op nu.nl: Gewonde vechtgala Hoorn op intensive care | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Goed...wel een beetje stil en hij is doodmoe. Op internet werd gisteravond gemeld dat er niet zou zijn geschoten, maar hij heeft echt duidelijk pistoolschoten gehoord, dus ik vind het vreemd dat ze melden dat dat niet gebeurd is. Ik snap ook niet dat je met je kinderen naar zoiets gaat. Sowieso kickboxen...daar zou ik mijn kind helemaal niet bij willen hebben. Mijn vriend vertelde ook dat er gewoon minderjarige kinderen in de ring stonden en elkaar knock-out sloegen. Daar kreeg hij al een naar gevoel bij (en toen moest die vecht/schietpartij nog komen). Ik snap niet dat je je kind op zo'n sport doet, maar goed. Afijn, er zijn gelukkig geen doden gevallen...
Mijn beste vriendin was er bij. Zij en haar vriend stonden op dat moment in de ring omdat een jongen van hun aan het vechten was. Gelukkig zijn ze ongedeerd.
Die vriendin van mij (zie boven) vertelde ook dat ze binnen schoten hoorde en toen ze naar buiten was gevlucht hoorde ze er nog 3, waarna ze achter een auto is gaan liggen. Zij meost vandaag weer naar een gala. Er zijn wel vaker kinderen bij zo´n gala. Vaders die moeten of broer en of zussen. Die komen ze dan aanmoedigen.
Blijf het belachelijk vinden. Het trekt toch oa een bepaalde groep mensen die ik echt niet met mijn kinderen in 1 ruimte wil hebben. Zeker niet in de avond, wanneer er gedronken wordt en al helemaal niet bij een vechtsport.
Ik ook niet hoor, haha! Ik ga soms heen, maar dan is het een gala die die vriendin die er gister ook bij was met haar vriend organiseerd, maar dan help ik vaak in de catering! (heerlijk eens even helemaal wat anders dan mijn baan in de hulpverlening, haha) Maar mij verbaasde het ook in het begin dat die kinderen daar rondliepen, maar mijn ervaring is dat die kinderen niet tot heel laat begrepen. Gister was er een groep 4, want hun hadden blijkbaar binding met iemand die moest boksen. Ik vind dat ook echt te jong om daar een hele avond rond te lopen. Het scheen dat er gister sowieso al een rotsfeer heersde. De pauze hadden ze ingekort, alles om zo snel mogelijk klaar te zijn. Wat ik niet begrijp van de organisatie, als ze zelf al voelen dat het niet goed voelt ze de beveiliging aanscherpen en de mensen die de eerdere opstootjes veroorzaakte er niet uit gezet hebben. (maar goed dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk)