Dordtse mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pugga, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hihi dat had de zoon van pleak ook. Hij gaf de eerste keer toen die van mij iets van hem gooide zelfs een klein gilletje en ging het snel halen. De laatste keer ging hij meegooien en hard lachen dus mag nu vast niet meer komen :D

Ik wist wel dat ze bij az nu ook natuurlijke keizersnee doen helaas bij mij nog niet dus mocht er ooit een tweede komen en weer een ks dan hoop ik dat het kan

Morgen lekker thuis zondag heel de dag op stap dus weer druk genoeg ;)

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hihi ja M. was echt helemaal ontzet, haha.
    Tuuuurlijk mag hij nog gewoon komen spelen hoor.. we zijn hartstikke dol op hem ;) Als ik zeg dat hij komt spelen, gaat er hier een klein jongetje helemaal stralen, ondanks dat zijn speelgoed soms een beetje hardhandig 'verplaatst' wordt ;)

3. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Verplaatst wat zeg je dat netjes. :D

Maar jullie hebben dus een leuke speeltuin in de buurt? Nu hopen dat het mooi weer word

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Stomstomstom

net een heeel verhaal getyped op mn tablet, gaat er iets niet goed, ben ik alles kwijt :$ :x :x

Herkansing :(

@Cowgirl; heb je het niet druk met kraamvisite nu dan? (nooit echt mijn favoriete onderdeel van de kraamperiode :))
    Leuk zeg dat je al in de kraamsuite bent bevallen. Vond het wel jammer dat ze in augustus nog niet open waren, maar goed, nu bevallen in de zelfde kraamkamer als van mijnzoontje.. ook best bijzonder. ;)

4 kg joh, da's al een flinke! Fijn dat je al weer op de been bent! Niet te snel té veel willen he. Heb ik ook gedaan na mijn laatste bevalling.. poeh, later toch een beetje spijt van.. Maar goed, de bevalling viel ook een klein beetje tegen, plus ik wou te snel te veel voor 't kleine peutertje dat hier rond loopt. ;)
    Lastig he om dan leuke uitstapjes te bedenken. Ik ben erg blij met Pugga en zoontje.. dan hebben de kindjes iemand om te spelen en ik iemand om te kletsen ;)
    Ik kom wel eens bij het speeltuintje bij het koeienveld, ik loop er regelmatig voorbij als ik naar het andere winkelcentrum loop.
    Bieb kom ik ook regelmatig, ook wel leuk he en idd warm :)

Ik ben ook thuisblijfmoeder. Wel gewerkt op een kinderdagverblijf, maar na het verlof van de zwangerschap van mijn zoontje, was het kindaantal zo terug gelopen, dat er geen werk meer voor mij was.
    Mijn zoontje had nogal wat opstart probleempjes het eerst jaar, dus eigenlijk kwam het wel 'goed' uit en na een tijdje tevergeefs solliciteren ben ik er mee gestopt en heb ik besloten om een tijde thuis-blijf-mama te worden.
    Maar soms mis ik mijn werk wel hoor.
    Mijn zoontje gaat sinds deze week voor het eerst naar de psz, hij vind het super. (en ik super spannend ;))
    Ik heb 2 dagen mee gelopen, maar dan merk ik ook gelijk hoe erg ik het werk mis. Heb gewoon overal mee mee geholpen en toen ze vroeg of ik missch af en toe op donderdag mee wil helpen met gymmen wist ik niet hoe snel ik ja moest zeggen'.
    :)( toen nog in de veronderstelling dat mijn schoonmoeder vast wel een (paar) uurtje(s) op zou willen passen, maar die wil dat dus niet want dan spreekt ze altijd met haar vriendin af.. :( opzoek naar een andere oplossing)

Wat voor werk doe jij? Leuk dat je man ook een dag in de week thuis is!

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hihi ja goed he :D ;) strikt genomen doet hij dat toch?

We hebben ook een grote speeltuin in de wijk (Speeltuin Stadspolders Dordrecht), of is die ook te ver voor jou cowgirl? Die bij het koeienveld is ook wel leuk. die andere is echt groot.

Hihi M. was van de week van de glijbaan afgerold ;) zo met zijn hoofdje eerst naar beneden.. plof in het zand. ik schoot in de lach. echt je had dat beledigde koppie van hem moeten zien.. hihi

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    wat zielig! Die van mij was dinsdag avond begonnen, woensdag super zielig, maar in de loop van de dag weer opgeknapt. Donderdag nog naar de psz geweest en toen savonds weer helemaal mis. Vandaag was hij ook echt super ziek, 's avonds al weer een beetje praatjes.
    Maar de juf op de psz zei ook al dat het echt heerst.
    Zo zielig he die zieke kleintjes! Is je zoontje nu weer opgeknapt?

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hallo dames
    zo, de bieb is geplunderd en nu de treinbaan maar even opgezet en is hij daarmee lief aan het spelen. Niet meer gespuugd, maar wel een bloedneus vannacht, dus weeer snachts bed verschonen :(

Nou de kraamvisite is hier nogal verspreid.. naaste familie is al geweest en verder gaat alles in de weekends komen…. en vooral vrienden met kleine kinderen die overal in het land wonen, die komen niet voor een uurtje op-en-neer maar wachten wat langer zodat ze een hele middag kunnen blijven.

Speeltuin stadspolders zijn wij nog nooit geweest, ik had gehoord dat het vooral leuk was voor grotere kindjes? Of klopt dat niet?
    Pleak, heb je gewerkt in de stadspolders op de kinderopvang? Ja het kindaantal is enorm teruggelopen overal. Het aantal groepen bij ons is gehalveerd zo'n beetje. Maar wie weet als ze die bezuinigingen een beetje terugdraaien dat er weer meer kindjes bij komen. In elk geval 1 kindje komt erbij over een paar maandjes ;)

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    #28 Pleak, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
    Wat vervelend van de bloedneus van je zoontje! Hoe is het nu met hem? Hier is mijn boefje eindelijk weer een beetje de oude aan het worden. Hij krijgt eindelijk weer eens praatjes.

Van het weekend zijn mijn man en ik ook super ziek geweest, zelfs zoontje even naar opa en oma gestuurd.. alleen nu is opa ook ziek :( aangestoken dus.

Hoe gaat het met je kleine boefje? wel lekker dat de kraamvisite vooral in het weekend komt, of vind jij dat niet?

Ik weet eigenlijk niet of stadspolders ook leuk is voor de allerkleinsten, goed punt ;) iK kwam er altijd met de BSO, wat grotere kinderen dus ja.. zal als ik er weer eens langs loop op letten wat ze voor kleintjes hebben.

iK heb niet in stadspolders gewerkt maar in crabbehof. Maar de opvang waar ik heb gewerkt is inmiddels gesloten. Jammer he dat door al die bezuinigingen de kindaantallen zo terug lopen in de kinderopvang, Het is echt knokken voor de kinderdagverblijf's om het hoofd boven water te houden! Hopelijk komt er snel weer een regeling die alles weer een beetje recht trekt idd ;)

Ik wou vragen of je al was wezen wandelen, maar vast niet, twas niet echt lekker weer he.

Alles goed bij jou Pugga? nog biggetjes geaaid? :) Ik ben dus nog steeds niet geweest, buikgriep gooit steeds roet in het eten ;)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier iemand uit Crabbehof. Kom eigenlijk nooit in Stadspolders, ben wel veel bij de kinderboerderij en speeltuin te vinden.

10. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik kwam ook nooit in stadspoders tot ik pleak leerde kennen.
    Maar wow umm zwanger van e vierde kindje. Heerlijk lijkt me dat zo'n groot gezin.

Ik ga ook vaak naar de kinderboerderij. Misschien morgen weer. Ligt aan het weer

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hi Umm ;)
    wat leuk dat je weer zwanger bent! Dat had ik gemist, wat leuk!! Welkom!

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hier ook een Dordtenaar! Ik woon in Sterrenburg. Mijn zoon is 9 en mijn dochtertje bijna 4.

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Gezellig, welkom :)

14. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Gezellig! Ik woon ook in sterrenburg!

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ik was vandaag heel eventjes in de kinderboerderij. We hebben een geitje geboren zien worden, zo lief en zo klein!

16. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik kom eigenlijk niet zo vaak bij de kinderboerderij. 'S morgens ben ik vaak bezig met boodschappen en huishouden en 's middags vind ik de tijd te kort. Heb dan net een uur en een drie kwartier terwijl mijn zoon op school zit. Zou het eigenlijk wel weer een keer moeten doen. Baby geitjes en biggetjes zijn wel heel schattig.

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik moet wel zeggen dat ik de kinderboerderij een stuk leuker vond voor hij werd verbouwd. Toen de geitjes gewoon los liepen. Alles was toen wat minder "opgesloten".

18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vind dit juist leuker! Voor hij werd verbouwd kwam ik er ook regelmatig met mijn werk, werkte toen nog op een dreumes groep, maar het nadeel was dat de kinderen die bang waren verplicht tussen de geitjes in moesten lopen. ;) soms was ik echt blauw van de knijpende handjes in mijn benen. ;) Ik weet nog dat ik als kind echt moord en brand gilde als de ezel in mijn buurt kwam, haha held op sokken die ik was :)
    Nu kan je kiezen of je bij de geitjes wil lopen over niet.

Ik ga altijd maar heel eventjes, meestal 's ochtends, maar mijn zoontje is het ook redelijk snel weer zat. Ben er vaak maar een kwartiertje en dan heeft hij het wel weer een beetje gezien en wil hij naar de glijbaan ;)

De babybiggetjes zijn idd heel schattig! Ze lopen binnen in de schuur los en je kan ze aaien (als ze niet slapen) echt super lief. :D

19. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Haha, ja , zo had ik het nog niet bekeken! Ik hou er juist zelf erg van dat ze lekker los rondlopen. Mijn zoontje vond het ook nooit ent, dus heb er helemaal niet bij stil gestaan!

Eventjes naar de kinderboerderij gaat er bij mijn meisje niet in. Die krijg ik er echt niet snel weg. Ze wil ook al die kassen in bij begin, dat water pompen, over het dijkje lopen, fietsen zodat die bal valt, even naar de speeltuin etc. Ben er zo ruim anderhalf uur bezig!

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    oh dat komt hier vast ook nog. ;) die van mij is nog een stukje kleiner en nog iets meer te sturen ;) ik kom altijd met de trein vanuit stadspolders met de duowagen en hij mag lopen nadat we uit de lift komen. Dus we lopen alleen langs de speeltuin en dan zo de kinderboerderij in. Dus de kassen enzo ziet hij nooit. Ik vond als kind die dijk ook altijd zo geweldig!
    die fiets ken ik eigenlijk helemaal niet, waar staat die?

Vroeger had de kinderboerderij trouwens toch ook een papegaai?

M'n zoontje is trouwens ook helemaal niet bang van de dieren hoor, rent er vol enthousiasme op af, hij zou de oude boerderij ook best leuk hebben gevonden ;) :) ik vind het (nog) best fijn dat het ezeltje achter een hek staat :p

Deel Deze Pagina