Alarmmatjes uit pakket | Volg het nieuws terwijl het gebeurt Zo ziet een babymatje eruit | Volg het nieuws terwijl het gebeurt Vond het eigenlijk al apart dat die dingen vergoed werden.. Nu nog eens een goed onderzoek naar aerosleep. Die zorgt net zo goed voor schijnveiligheid.
Heb het ook altijd raar gevonden,ga liever wat vaker kijken,en ja dat doe ik nog steeds ook al slaapt ze op onze kamer.
Hmm tja ieder zijn ding. Ik heb er wel een en ben er erg blij mee. Het wordt toch alleen vergoed vanuit de aanvullende verzekering? Daar kiest een verzekeraar toch zelf voor?
Wij hebben er ook één, van angelcare. Eigenlijk alleen maar vals alarm gehad als we het ding vergaten uit te zetten. En daarnaast heb ik een cursus kinder EHBO gehad, dus weet ik ook wat te doen totdat de ambulance komt. Mijn schoonzusje is dood in haar wieg gevonden en ik wil het idee hebben er alles aan gedaan te hebben om herhaling in de familie te voorkomen.
Dat denk ik al jaren, net zoals de aerosleep en een babyfoon met camera. Wiegendood kun je gewoon weg niet helemaal voorkomen. Als ouder proberen zo alert mogelijk te zijn zonder "hysterisch" te worden met bv een camera babyfoon.
Ik was heel blij mijn mijn camera babyfoon...... en ik had toch niet echt de indruk hysterisch te zijn hoor!
Ik zet hysterisch tussen haakjes wat duidelijk maakt dat het niet letterlijk bedoeld is, als in de zin van....gillend als een kip zonder kop door je huis rennen. Ik bedoel ermee dat ouders met dit soort hulpmiddelen denken dat hun kindje veiliGER is en dat is absoluut niet zo. Een kindje wat een babyfoon met camera heeft, of een nannycare matje of een aerosleep is niet veiliger in bed dan een kindje dat niks van dat heeft. Maar mensen denken van wel en dat zorgt voor de schijnveiligheid.
Ja, maar ze gingen er vanuit dat die dingen wiegendood zouden voorkomen. Als zelfs .die stichting die dingen afraad en de verzekeringen aanraad ze niet meer te vergoeden.... Zegt genoeg lijkt me. Mooi iets om in te bezuinigen. Als iets toch niet bewezen velig is, waatom dan nog vergoeden? . Mensen hebben teveel vertrouwen in die dingen. Met als gevolg dat het mis gaat als dat ding het niet doet. Ze gaan minder bij kind kijken "want, de alarmbellen gaan wel af als kind het niet meer doet". In het andere artikel een kinderarts die verteld dat die matjes ook nog eens schadelijk zijn. Toch iets waar ik over na zou gaan denken...
Integendeel denk ik zelfs..ik heb alleen een gewone babyfoon, dus als ik iets geks hoor moet ik wel naar boven om te gaan kijken omdat ik dus geen hulpmiddelen of alarmen heb
Ik heb ook zo een ding en heb het na een jaar uit bed gehaald omdat ons zoontje ernaast lag! Hij werd er niet wakker van en ik ben blij dat ik hem had want hij is toch zeker twee keer niet voor niets afgegaan!