Hallo allemaal, Ik gebruik sinds woensdag methyldopa voor mijn te hoge bloeddruk. Gisteren wakker geworden met barstende hoofdpijn die ik nog steeds heb. Word er soms misselijk van. De gynaecoloog had wel gezegt dat je er een tijdje niet lekker van kon voelen. Weet misschien een van jullie of dit erbij hoort?? Alvast bedankt
Ik heb gebeld en mag vanmiddag langs komen. Was ook benieuwd of hier iemand was die die medicatie ook gebruikte. Bedoel trouwens dinsdag begonnen met de medicatie. Woensdag begon de hoofdpijn klachten
Ja hoort erbij! Heb mij 6 weken broerd gevoeld door die tabletten. Vorige week ophoging gehad en nu hetzelfde verhaal Maar natuurlijk moet je klachten als hoofdpijn wel serieus nemen. Heb weleens 2 weken non stop hoofdpijn gehad. Spiegel met paracetamol opbouwen was het advies.
3 keer per dag 500mg! Maar denk dat het weer opgehoogd moet worden... Weet niet of ik me tot de normale mensen mag rekenen die er zolang last van hebben maar heb ook regelmatig in het ziekenhuis gezeten ook omdat ik vorige zwangerschap PE heb gehad
O ja die optie hadden ze me ook aangeboden maar dat wilde ik niet. Hopelijk heb je minder last. Mijn bloeddruk was nog steeds te hoog vandaag. Morgen nieuwe controle
Let op dat je je in het begin bij Labetalol een beetje grieperig kunt gaan voelen. Althans dat had ik wel.
Hij was nu 140/90 vind ik zelf wel netjes! Haha maar is grens gebied. Uhm ja ... je kan max naar 3 keer 1000mg. Dus heb nog even te gaan. Weet niet of ze in mijn geval zover ivm andere complicatie’s maar dat is weer een ander verhaal. Hopelijk slaan jou pillen en beetje aan en blijft je bloeddruk netjes
Ja dat is netjes, maarja met al die medicatie zal die eigenlijk lager moeten zijn. Met joun voorgeschiedenis denk ik ook niet dat ze het gaan doen. Ookal zeggen ze dat de kans op herhaling van PE nihil is bij een tweede zwangerschap mits het kindje dezelfde vader heeft.
De vk vertelde mij dat als je bij de eerste zwangerschap PE hebt gehad kans bij tweede zwangerschap klein is omdat de lichaam iets opgebouwd zou hebben. Maar dat gelde volgens haar alleen als beide kindjes de zelfde vader hebben.
Is mij niet verteld! Bij mij doen ze juist extra spastisch. Maar mijn kindje heeft ook een groeiachterstand door waarschijnlijk dit alles dus moet om het minste geringste bellen. Zit enorm veel in het ziekenhuis
Dit is ook wat ik van de vk heb gehoord. Ik zit nu sinds deze week onder controle van de gyn. En moet zeggen dat die veel voorzichtiger zijn. Die laten je bij elk dingetje komen voor controle. Ben de afgelopen dagen al 4x in het ziekenhuis geweest voor extra controle’s en echo’s Terwijl de vk mij naar huis wilde laten gaan met een bloeddruk van 135/94.
Ja beter teveel dan 1 keer te weinig dan maar. Bij elk moment van twijfel over iets gewoon bellen hoor. Ik deed dat in het begin ook niet maar heb een paar keer op mijn kop gehad met duidelijk vermeld wat evt de consequenties zijn. Vorige week nog... nu bel ik elke keer als ik wat heb. Succes hopelijk alleen hoge bloeddruk voor jou zonder verdere complicaties. En dan de pilletjes maar hun werk mogen doen
Ik hoop ook dat het met de medicatie goed blijft gaan. Voor jou ook succes vandaag hoop dat de bloeddruk niet veder stijgt!