Where's my personal shopper?

Discussie in 'De lounge' gestart door botervliegje, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb een nieuwe baan! Jeee! Ik word executive assistant bij een groot bedrijf met een redelijk informele werkcultuur. Alleen 'moet' ik razendsnel een garderobe aanschaffen, want ik begin in februari al.
    Qua stijl graag iets chiquer dan een spijkerbroek, maar hele saaie mantelpakjes hoeven ook niet. Ik ben 1.75 en redelijk slank gebouwd. Donkerblauw staat mij goed, maar sta open voor alle kleuren (ik koop bijna alles zwart...). Ik ben eigenlijk van de koopjes :). Maar als er mooie dingen tussen zitten dan wil ik ook wel iets meer betalen voor kwaliteit.
    Wie wil mij helpen met wat suggesties...?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Als je niet teveel geld wilt uitgeven dan hebben ze prima broekpakken bij de H&M, WE en Esprit. Gewoon mooi getailleerde jasjes en strakke broeken. Superstoer, netjes en toch nog vrouwelijk.
    Kun je naar hartelust combineren met shirtjes en bloesjes, en laarsjes en pumps. Afhankelijk van de look die je wil uitstralen.
    En het voordeel van daar kopen is dat je niet het hele jaar in 2 pakken hoeft te lopen omdat ze prima te betalen zijn.

Gefeliciteerd trouwens en succes! :)

3. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
  4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Een donkere spijkerbroek met net jasje en laarsjes met hak, een shirt eronder en een sjaal erbij bijv.

Hier een voorbeeld
    Essie Fashion: September 2010

5. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Jurkjes! Door je accessoires kan je het stoer (vest, laarzen) of chique (jasje, pumps, sieraden) maken.

Succes!

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Wat volgens mij niet mag ontbreken:

- zwart jurkje
    Netjes met een pump, nette ketting en jasje
    Stoer met hoge hak laarzen, leren jasje en flinke sjaal/ketting
    - goede pantalon (bijv bij steps)
    Te combineren met stoer bloesje met stoere ketting (superstar)
    Of met zwart bloesje/jasje en bijv een rode pump en rode tas
    - goede legging/skinny te combineren met tuniekjes/nette wijde truien/of basisshort en blazer
    - zwarte blazer
    - (lekkere opvallende) pump
    - zwarte enkellaarsjes
    - hoge laarzen

Ik shop graag voor het nette gedeelte bij Steps en daarna ga ik vaak met die kleren maar superstar en vraag ik wat ik erop/bij kan dragen om t stoerder te maken :)

Vooral nu gaan shoppen (uitverkoop) en liefst op een rustigere dag (word je beter geholpen vind ik altijd.

Leuk hoor! Have fun!!

7. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks voor de reacties!!

Sarax, bleef op die site al even hangen bij de jas, die is trouwens ook gaaf! Heb zoeits nog nooit gehad, geen idee of het staat, maar wel tof. Maar inderdaad, ik kan op mijn werk denk ik ook een nette spijkerbroek aan en daar is best wat mee te verzinnen.

Droppie en Mary, thanks voor de tips voor Steps. Toevallig net wat leuke jurkjes gekocht :D. Ze staan alleen al niet meer op de site!
    Ze vallen allebei een beetje hetzelfde. Ik heb een beetje brede schouders, dus ze vallen een beetje strak en soms valt de bovenkant een beetje gek als ik mijn armen bij elkaar doe. En heb in verhouding korte benen, dus vind ze misschien nét te kort. Denk dat die jurkjes 'netter' vallen bij lengte van 1.65. Maar verder zo gaaf en mooie kwaliteit, dus gewoon gedaan :D. Misschien kunnen ze juist wel net :p

Mary:
    Goede leggings en hoge laarzen heb ik. De rest ga ik zoeken!
    Heb je misschien nog een idee voor een ketting? Ik vind kettingen er vaak een beetje goedkoop uit zien (en zijn ze ook), maar denk dat ik niet goed zoek. Ik kan volgens mij ook wel wat kettingen gebruiken, fleurt zwart inderdaad op, goede suggestie!

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Hi botervliegje,

Ik koop kettingen altijd bij een bloesje of shirt gewoon in de winkel en vraag de verkoper wat het leukst staat. Dan is het misschien wel goedkoop maar lijkt het niet zo omdat het zo goed matcht.

Een alternatief is sjaals. Dat maakt t vaak wat voller en lijkt misschien wat chiquer/minder goedkoop?

Volgens mij ken ik het model jurkje wel (en heb ik ze zelf ook :)). Maar met een donkere legging eronder en een (enkel)laars is het gewoon heel keurig denk ik. Ik zag laatst iemand met dezelfde jurk als ik en die droeg het met een pump (ze was veel langer dan ik (ik ben 1.72) en de jurk kwam boven haar knie (bij mij net erop/eronder) met een net gouden kettinkje en kleine oorbellen en een jasje. Ook superleuk!

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Oja, ik ben laatst met mijn standaard zwarte stepsjurkje (had ik aan) naar een winkel gegaan en gevraagd of ze iets hadden om t een beetje te pimpen.

Kwam ze aan met een superleuk harig overslagvestje, een hele aparte riem en bijpassende lange ketting met roze medallion. Ik was voor 50,- klaar en was zoooo blij, had ik zelf niet kunnen bedenken maar is echt zoooo leuk.

10. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Een nette broek met simpel shirt (in kleur) en daarop een blazer. Kan ook met een blouse. Of rok. En dan nette hakken eronder.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Bij WE kan je een afspraak plannen voor een Style Advisor (gratis)
    Style Advisor

Misschien is dat een idee?

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mary: Ja, handig inderdaad, gewoon zwart jurkje en lekker veel verschillende accessoires kopen voor de afwisseling!

Eenkadootje: Bedankt voor de tip! Ga ik misschien wel doen.

xBloempje: Goede suggesties! Heb je misschien nog een suggestie voor leuk shirt? Ik ben alleen wel een koukleum, dus draag graag lange mouwen.

13. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een kokerrok? Een donkerblauwe jeansbroek kan ook altijd stijlvol zijn met een mooie blazer!

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Kokerrok, check :D. Heb 'm een keer aangehad, maar vind het nog wel een beetje wennen.
    Emlilo, wat zou je bij een kokerrok aanraden? Ik zie vaak van die ingestopte blousejes, maar bij mij staat dat een beetje raar, of misschien nog wennen...

15. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Iemand anders nog tips voor een kokerrok toevallig...?

Deel Deze Pagina