Goede wandelschoenen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ivm een hardnekkige blessure heb ik tijden niet kunnen en mogen sporten.
    Nu wil ik langzaam aan mijn conditie weer op gaan bouwen.Intensief sporten is verleden tijd ivm een probleem met mijn meniscus en daardoor een knie die regelmatig op slot komt te staan.
    Nu wil ik gaan wandelen.Heb ik in het verleden ook veel gedaan maar ik heb alleen geen goede schoenen hiervoor.
    Hebben jullie tips voor goede wandelschoenen voor egale paden.Het is dus niet voor hardlopen.
    Ik zie op internet zoveel staan maar wil ook niet 100 euro neerleggen voor een paar schoenen maar het moet wel comfortabel voelen.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had eerst Meindl's en nu Lowa's. Allebij super, ik vind de Lowa's fijner. Ik wandel wel in t bos (met de hond). Dus mijne moesten stevig en waterdicht (goretex) zijn. Ze waren wel duurder dan 100 euro, geloof zelfs over de 200. Maar goed de Meindl's heb ik 7 jaar gedragen, de Lowa's nu 2 maar gaan hopelijk nog een tijd mee. Misschien anders op Marktplaats kijken?

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zowiezo niet op internet kopen, goede schoenen moet je echt aanpassen. Ik heb goede wandelschoenen van lowe, maar dan zit je wel over die 100 euro. Als je echt veel gaat wandelen, zou ik toch naar een goede buitensporzaak gaan (bijv bever) voor advies. Zeker als je al klachten aan je knie hebt, want ook wandelen belast (niet zo als hardlopen natuurlijk).
    Voor goedkopere wandelschoenen kun je ook bij een perry sport kijken trouwens, die hebben vaak ook veel buitensport spullen, en ook wat goedkopere merken. Ikzelf heb heel lastige voeten, dus schoenen zijn eigenlijk de enige artikelen waarbij ik niet echt naar de prijs kijk, goedkoop is vaak duurkoop hier, maar soms kan ik ook weleens geluk hebben in de uitverkoop.

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Bij de Scapino hebben ze Mountain Peaks, voor zo'n 50-60 euro misschien. Hebben wij gekocht voor onze vakanties naar de Alpen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een paar schoenen hahaha. Ik heb van die beige schoenen met paarse veters. Zitten heerlijk en lekker stevig.

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Echt goede wandelschoenen zijn inderdaad Meindl en Lowa, maar die zijn niet goedkoop. Ik wandel sinds 1997 en ben nu bezig met mijn 2e paar Meindl's.

Je kunt het beste de schoenen kopen in een speciaalzaak. Daar kunnen ze je helpen met het kiezen van de juiste schoen met de juiste pasvorm.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de tips.
    Misschien toch wat dieper in mijn zak tasten en vooral wanneer ik hoor hoe lang jullie met een paar doen.
    Ik ga komende weekend eens orienteren.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb hier splinternieuwe meindls staan... dik 300€ voor betaald en ze waren toch echt een maat te klein :( heeft me dikke blaren gekost voor ik het opgaf.
    het paar ervoor ook meindl en was echt top!

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    heb zelf lowa`s echt super schoenen heb ze al 6 jaar en nog niet versleten
    maar ze zijn idd erg aan de prijs

9. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ik woonde vroeger heel dichtbij Batavia Stad (Lelystad) en daar hebben ze regelmatig aanbiedingen voor Merrell's. Die hebben daar ook een zaak zitten. Ik heb daar hele fijne schoenen vandaan, die een beetje tussen bergschoenen en normale schoenen in zitten. Maar ja, dat ligt helaas niet bij jou om de hoek.

Ik weet dat Lowa's hele goede schoenen zijn, maar is dat niet een beetje overkill voor egale paden? Wij (mijn vriend en ik) dragen onze bergschoenen echt alleen als we door de bossen en bergen klauteren, maar in de stad vind ik die dingen helemaal niet zo fijn zitten om eerlijk te zijn. Of heeft Lowa ook normale wandelschoenen?

Overigens zou ik er ook even aan denken wanneer je van plan bent om te gaan wandelen. Door weer en wind of alleen met mooi weer? Want in hartje zomer wil je bijvoorbeeld echt niet van die lompe kisten aan je voeten, dan kan je beter goede sandalen kopen. ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb goedkope.. maar mijn man loopt op Lowa's, gaan jaaaaaren mee...
    Die van mijn man zijn nu jaar of 4 oud en zien er nog ontzettend goed uit, 2x per jaar smeert hij ze in omdat we op dit moment niet zo gek veel lopen.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb salomon wandelschoenen en die lopen echt heerlijk.
    In de aanbieding gekocht bij de intersport voor iets van 50 euro. Was wel een paar jaar geleden.

12. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik wou net zeggen Salomon!

Zijn ook erg mooi om te zien.

Ik kan dus echt niet lopen op stugge harde halfhoge begschoenen, krijg dan echt last van mijn scheenbenen en ik wikkep mijn voet niet goed af en vind ze te hard.

Ik loop op lage Salomons en ik heb winterlaarzen van Merrell (ik heb een brede voet).

Kijk maar eens op de site van Salomon. Volgens mij verkopen ze ze ook bij zalando.

En als jij lekker loopt op Nike Air, koop je die toch? Het hoeven geen speciale 'berg'wandelschoenej te zijn, want je gaat die berg niet op.;)

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ook lowa's, heb ze al 8 jaar nu. Lopen écht perfect! Top schoenen. Waterdicht, blijven mooi, nooit blaren oid.
    Een iets betaalbare variant is Hanwag. Dit is ook een heel goed merk, het zijn letterlijk broers van elkaar --> LOrenz WAgner: lowa dus) en HANs WAGner (Hanwag dus)

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb dus de iets betaalbaarder Hanwags , ook m'n tweede paar, heel tevreden. Maar voor egale paden misschien een beetje overkill.

Je hebt verschillende letters die aanduiden voor welk terrein een schoen is. Voor Nederland heb je genoeg aan type A , lage soepele wandelschoenen. B is voor heuvels, C voor bergen en D is om je steigijzers onder te binden in het hooggebergte.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    I love hanwag!
    Nog nooit een blaar op gelopen.
    Nee ik lieg: bij de vierdaagse van Nijmegen had ik er 1.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik loop al een jaar of 7 iedere dag op schoenen van meindle. Wel van oktober tot april ongeveer (de "wintermaanden)
    Ze zijn nu behoorlijk aan het slijten dus wordt tijd voor nieuwe.

o ja, ze waren toentertijd 55 euro bij aktiesport. Kwam volgende dag op mn werk en toen hoorde ik dus dat meindle een supergoed en duur merk is :D

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook Lowa, ik heb categorie A voor gewoon wandelen en C voor het ruigere werk. Prima schoenen en gaan tig jaar mee. Ik zou idd niet bezuinigen op goed schoeisel, is zó ontzettend belangrijk. Ga naar Bever of Zwerfkei en probeer verschillende modellen van de verschillende merken en loop uitgebreid over het 'wandelpad' in de winkel. :)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb zelf gri-sport schoenen. Erg fijn!

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het moeten echt schoenen voor egale paden zijn dus geen grovere modellen.
    De Salomon spreken me wel aan qua structuur en uiterlijk.
    Ik probeer morgen te kijken in de winkel.Ik ga wel passen want heb niet heel makkelijke voeten.
    Ik krijg er wel zin in om straks heerlijk op goede schoenen te wandelen.

20. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zoals gezegd, ga goed passen voordat je tot aankoop overgaat. En goed advies is ook handig. Meindl, Millet, Hanwag, Lowa, Salomon hebben allemaal een andere pasvorm (brede voeten, smalle voeten, hoge wreef etc). Zelf ben ik gelukkige eigenaar van Lowa categorie C/D (alpin) en Millet (categorie D) bergschoenen. Ik ben fan van het franse merk Millet, die hebben zulke fijne spullen, niet kapot te krijgen!!!

Deel Deze Pagina