Hey mama's Nick krijgt borstvoeding, dit gaat prima. Nu vraag ik me af of hij met dit warme weer niet meer dorst krijgt, wij drinken immers ook extra op warme dagen. Vanmiddag was hij erg onrustig en heb ik hem extra aangelegd. Dan dronk hij wel wat, maar niet zoals hij een normale voeding drinkt. Ik denk dat de warmte hem wat onrustig maakte. Nu ligt hij gelukkig alweer bijna 2 uur te pitten.. Groetjes
Baby's zweten een stuk minder volgens mij en hebben daardoor niet evenveel dorst als wij hebben. Denk ik hoor. Maar een keertje extra aanleggen kan geen kwaad. Kan best zijn dat als hij kort dronk, hij alleen maar dorst had.
Nou mijn dochter zweet sinds ze geboren is al erg en heeft ook meer dorst,dus het zou inderdaad wel kunnen dat je kindje dorst heeft! Je kan ook gewoon water extra geven,dat deed ik ook in het begin,nu krijgt ze gewoon siroop. En natuurlijk als kindjes het warm hebben,hebben ze extra vocht nodig.Niet heel veel extra maar wel wat!
Als je borstvoeding geeft hoef je geen ander vocht (in de zin van: water/sapje/kv) bij te geven. Jouw melk past zich automatisch aan als het warm weer is. Een keer extra aanleggen kan geen kwaad. Op www.borstvoeding.com is er een heel artikel over.
Ik zou zeggen, gewoon extra aanleggen als hij aangeeft honger te hebben. Zou niet met water gaan beginnen, die melk is veel belangrijker dan water (en ook vocht). Hij is natuurlijk pas 2 weekjes dus zou hem gewoon lekker aanleggen om zijn dorst te lessen, en dan daarna weer gewoon voor een echte voeding tegen de honger..
Ik las net iets moois in 'Wij jonge Ouders'! Borstvoeding past zich automatisch aan als het warm weer is. Het wordt dan wateriger! Echt fantastisch !
Wat grappig, hier wilde meneer ook ineens een keertje extra drinken. Van de tuitbeker met water werd hij gefrustreerd, dus lekker aangelegd en hij heeft toen lekker gedronken.
Dat is het mooie van borstvoeding, het past zich aan, aan de omstandigheden. Extra aanleggen kan nooit geen kwaad, dan merk je vanzelf of er behoefte is.