Dorst, dorst en nog eens dorsssst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartt, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ooh de titel zegt het al... Ik heb sinds een week echt onstopbare dorst!

Had dit ook in het begin van mijn zwangerschap, maar het is weer terug.
    Ín de nacht er 3 tot 4 keer uit om te drinken, vervolgens weer om te plassen.
    Net 2 grote glazen water op, en kan er wel weer 2 op.

Pies me suf ;).

herkenbaar?

2. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ja ik wordt er gek van! Heb normaal nooit echt dorst en moet mezelf altijd 'dwingen' te drinken, maar de laatste tijd gaan er liters in en ik zoek nog steeds iets wat de dorst lest want heb het idee dat ik van drinken nog meer dorst krijg! Of klinkt dat niet logisch :D

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Jaaaaaaaaaaaaa!!! Ik had dit idd ook in het begin van mn zwangerschap. Dan ging ik liters drinken, bergen fruit opeten en dozen waterijsjes verorberen! Sinds twee weken is dit er opnieuw. Gek he! Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met dit zwangerschapskwaaltje :D

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hoi Maartt,

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook enorm veel dorst. De verloskundige heeft toen bloedgeprikt om te kijken of ik geen zwangerschapssuiker had, enorme dorst kan namelijk een symptoom zijn van zwangerschapssuiker. Ik had dat gelukkig niet, maar voor de zekerheid zou ik het even overleggen met je verloskundige.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik heb dit ook en ben er sinds 14 weken zwangerschap achter dat ik suikerziekte type 2 hebt. Ik spuit nu 5 keer per dag insuline,helaas is de suiker nog niet onder controle.dus word elke week opgehoogt met insuline. Als je de klachten voorlegt aan vk of gyn prikken ze je op suiker.

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb het nu vooral, ik kan bergen fruitsap drinken

7. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    ik zou het zeker eens voorleggen aan je vk. Dit is inderdaad een teken van zwangerschapssuiker.

Succes!

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Haha jaaa herkenbaar:D Vooral 's nachts, ga ik eruit om te plassen en daarna drink ik water, daarna weer plassen weer water drinken en ga zo maar door:cool: Overdag drink ik meer sap enzo dus daar moet ik gelukkig wat minder van plassen dan van water:p

9. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Kan idd teken zijn van zwangerschapssuiker, laat je er dus zeker op testen. Maar maak je ook niet te ongerust want hier dacht de vk ook onmiddellijk aan zwangerschapssuiker maar dat was dus het geval niet.

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook één!

Begon in de eerste weken van de zwangerschap,tot een week of 10 ofzo. Toen heel lang weg en de laatste paar weken weer erger. Vooral 's avonds na het eten en 's nachts ook inderdaad. Eruit om te plassen, dan weer glas achterover tikken en dan twee uur later weer opnieuw :p.

Hoor vaak dat je 's avonds minder moet drinken, maar ik vind het zelf niet fijn om dat te doen, mijn lichaam vraagt er vast niet voor niks om. Maar zo ga ik om met alles, als ik ineens onbedwingbare trek in melk heb, of in een gebakken eitje, dan neem ik dat omdat ik geloof dat je lichaam dus aangeeft wat nodig is, in dit geval water.

Suiker zou kunnen, maar dan zou je volgens mij ook een groter kindje moeten hebben, heb je dat TS?

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heel erg herkenbaar!!! Volgens mijn vk hoort het gewoon bij de zw!!

Deel Deze Pagina