Ok lig in het ziekenhuis ivm vroegtijdig gebroken vliezen,harde buiken en (eenmalig) bloedverlies. Nu heb ik 2 injecties gekregen voor de longrijping van ons kindje,dit zou na 48 uur goed moeten werken. Nu las ik dat het maar 7 dagen zou werken? Moet het dan opnieuw gegeven worden? Ik probeer het morgen aan de gyn te vragen maar misschien weet iemand anders hier een antwoord op?
Hoe ik het bij mij toen begrepen heb, is het na 24 optimaal en geeft het de longen een boost van 2 weken. Dus in jouw geval naar 36 weken. Als je dan 36 weken zwanger bent, rijpen de longen weer verder. Ze geven de rijping maar een keer en in sommige gevallen 2 keer. Maar niet vaker, omdat het schadelijk kan zijn voor de nieren van de baby. Ik heb de shots 2 keer gehad (24+28 weken) toen mijn vliezen met 30 weken braken, kreeg ik ze niet nog een keer. Dus het is eigenlijk bedoelt om de baby zo goed mogelijke kansen te geven, mocht hij nu geboren worden. Sterkte!
ik heb ze vorige week ook gekregen en ze hebben mij ook gezegd dat het in principe niet wordt herhaalt.