alcohol en zwangerschap!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juudje, 18 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi hoi,

    wat vinden jullie? Een glaasje alcohol op zijn tijd kan best of kan absoluut niet. Niet dat ik perse wil drinken ofzo, maar een wijntje op zijn tijd (lees eens in de twee weken) kan best. Mijn ouders zeggen dat dat best kan, alleen moet je de sterke drank laten staan, maar een wijntje of een biertje........!

    Wat vinden jullie.

    Knuf Juud
     
  2. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik heb met speciale gelegenheden het afgelopen jaar, Trouwerij en oud en nieuw, een glaasje wijn gedronken. Maar hoe je het ook went of keert het is niet goed. je kindje krijgt het even grote hoeveelheid alcohol binnen als jij en dat is voor zo'n ukkie niet goed. net als roken, daar gaan sommige vrouwen ook mee door, het is een eigen keuze.
    Of het kwaad kan; ja. Maar als jou gevoel vindt dat je af en toe een glaasje kunt drinken is dat jou eigen keuze. Weet alleen wat je doet!!
     
  3. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij kan af en toe best wel. Een klein glaasje en het dan gewoon bij 1 houden. Ik ken genoeg mensen die tijdens de zwangerschap wel eens een glaasje wijn hebben gedronken en een gezond kind op de wereld hebben gezet.
    Heb wel eens gehoord dat ze in Frankrijk tijdens de zwangerschap ook drinken (ze nemen daar uitgebreide lunch vaak met wijn).
    groetjes Senseemillia
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb ervoor gekozen om gewoon helemaal geen alcohol te
    drinken tijdens mijn zwangerschap. Misschien kan het geen kwaad
    af en toe een glaasje, maar goed zal het ook niet zijn.
    Helemaal geen alcohol lijkt mij in ieder geval beter. :)
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Normaal drink ik al helemaal geen alcohol, vind het gewoon niet lekker. Maar ik heb van de week wel een keer kersen bonbons aangeboden gekregen. Niet te eten die dingen maar er zit ook alcohol in. Dat besefte ik later dus... :rolleyes: Maar goed dat is niet zoveel, dus kan geen kwaat lijkt mij....... Heb er een gegeten...... :x
     
  6. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik kies er ook voor om geen alcohol te drinken, goed is het in ieder geval niet voor je kindje.
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb gehoort dat alcohol nog slechter is dan roken.. maar dat zal voor echte alcoholisten opgaan..
    Ik drink zelf helemaal niet.. maar het is vreemd.. nu ik zwanger ben (en het niet mag) heb ik zo'n zin in een glaasje wijn.. stom hé..

    Ik heb al jaren geen druppel meer aangeraakt.. en nu.. heb ik er zin in..
    Heb het nog niet gedaan..

    Groetjes Kalush
     
  8. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    De verloskundige heeft mij verteld dat ze tegenwoordig helemaal geen alcohol adviseren!
    Maar ik hoefde me niet schuldig te voelen over dat glas wijn met kerst en het halve glas champagne met oud & nieuw :)
     
  9. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Het komt ook allemaal bij je kind ook een glaasje wijn of een biertje.
    Tegenwoordig word alle alcoholgebruik tijdens de zwangerschap afgeraden.
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik drink sowieso niet vanwege mijn geloof, maar als ik wel zou drinken zou ik het nu tijdens de zwangerschap echt niet doen! Het idee alleen al dat je kind dus evenveel alcohol binnenkrijgt als jijzelf, dan kun je toch niet meer genieten van je glaasje alcohol??
     
  11. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Ik drink ook echt helemaal geen alcohol ik weet dat een wijntje best wel mag in je zwangerschap maar toch wil ik liever geen risico lopen

    groetjes joella
     
  12. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik drink zelf al helemaal niets, dus is nt echt een probleem voor mij om het dan te laten !
     
  13. Niet meer actief

    ik heb alleen gedronken met speciale gelegenheden, kerst en oud en nieuw en mn verjaardag maar dan ook maar 1 glaasje!!!

    xxx
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik drink graag een wijntje, maar dat laat ik nu staan. Vind het wel ongezellig af en toe, maar ja.

    Pim
     
  15. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind dat je het risico niet moet nemen. Je kiest er voor om zwanger te raken. Jouw kindje kiest er niet voor om alcohol binnen te krijgen.
     
  16. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Als we uitgaan drink ik wel wat minder nu, maar om het helemaal te laten staan als je het nog niet weet vind ik lastig. Wel is het zo dat ik er na mijn ei nog meer rekening mee hou, want stel dat, dan zou ik me erg schuldig voelen denk ik.
    maar ja, je krijgt wel vragen van mensen...
    Hoe lossen anderen dat op??
     
  17. Niet meer actief

    Ik drink zelf nou helemaal geen alcohol meer...voel me er niet meer goed bij...maar als ze vragen waarom ik geen alcohol drink zeg ik gewoon dat ik medicijnen heb waarbij je geen alcohol mag drinken...
     
  18. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik drink alleen bij gelegenheden nog wat, met carnaval heb ik 1 glas bier gemengd met spa rood gedronken dus er zat maar heel weinig bier in en met valentijnsdag heb ik 1 glas wijn gedronken.
    verder als we eens een keer uit keer uit eten gaan wat zelden voorkomt, wil ik ook wel eens 1 wijntje nemen.
    ik weet dat het niet goed is maar soms heb ik er gewoon zin in en het is soms ook wel gezellig.

    gr. cindy
     
  19. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik drink nu heel af en toe eens een glaasje wijn, maar als ik zwanger zou zijn, zou ik geen alcohol meer drinken...
     
  20. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik drink absoluut geen alcohol meer...

    Liefs, misspuma
     

Deel Deze Pagina