Dochter ziek, hoeveel drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vica86, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter van 23 maand is ziek. Ze klaagt over buikpijn en heeft flinke koorts.
    Eten doet ze weinig en heeft vandaag bijna 400cc gedronken.
    Hoeveel moeten ze eigenlijk drinken op deze leeftijd??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een dag wat minder is niet erg. Rond de 500cc is volgens mij een beetje t minimum.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, ja ik ga haar straks toch nog even extra tempen om te kijken of ze nog een pcm nodig heeft (had 40,3 koorts om 16.00 uur) dus dan neem ik nog wel een bekertje mee zodat ze wat kan drinken. Ze had ook een lege luier net.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hou de plasluiers iig goed in de gaten. Misschien een idee om ors bij te geven?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik probeer eerst even gewoon met wat drinken. Ik verwacht wel dat ze nog gaat plassen hoor. Ga nu zo even kijken en schone luier geven.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zelf geef niet zo gauw ors, tenzij ze echt veels te weinig vocht binnen krijgen,

maar zoals jou meisje nu met 400 cc, zou ik overdag zo nu en dan een waterijsje ofzo erbij geven, zo krijgen ze ook vocht binnen.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze heeft een klein beetje geplast. Nu zit ze lekker op schoot met een beker ranja dus komt vandaag in ieder geval wel goed met de hoeveelheid vocht.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ors is om uitdroging ten gevolge van diarree te voorkomen.
    Heeft bij een ziek kind wat gewoon niet lekker is volgens mij niet zo veel zin.
    400 cc is nog aardig wat.
    Mijn dochter dronk gewoon niets. Ik kreeg er vocht in door babyfruithapjes en pap.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet wat het minimum is, als ze nog maar plassen. Maar een keertje 400c is prima, op een normale dag krijgt Eva hier ook maar zo'n 600c binnen, is gewoon niet zo'n grote drinker.

Maar over de buikpijn, grote kans dat het niets met haar buik te maken heeft, kinderen klagen bij pijn vaak over pijn in hun buik. Eva laatst ook en die had een flinke oorontsteking terwijl ze het helemaal niet over haar oor had gehad ;) (ja, een paar dagen voor ze ziek werd)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik denk dat het echt buikpijn was. Ze heeft inmiddels flink gespuugd en nu is de buikpijn 'klaar' volgens haar en ze is weer een stuk vrolijker.

400 cc is voor haar ook helemaal niet slecht eigenlijk, ze is altijd een kleine drinker geweest maar de laatste tijd drinkt ze wat meer.
    Maar omdat ze ook niet at moet ze natuurlijk genoeg vocht binnen krijgen. Maar ik ga ervan uit dat ze nu op gaat knappen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hoop het voor jullie! Kan natuurlijk ook prima dat het wel echt buikpijn was, maar ik denk ik zeg het even. Eva spuugde trouwens ook toen ze een oorontsteking had en toen ik ze vroeger had (vaak!) ook altijd. Je kan er ook flink misselijk van worden.

Deel Deze Pagina