Keelpijn en zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by umpalumpa, Oct 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. umpalumpa

umpalumpa Lid

Aug 24, 2010
    58
    0
    0
    Hallo,
    wat doen julie als julie snip verkouden zijn en keelpijn hebben? Is er iets dat je veilig kunt nemen of is het beter van helemaal niks te nemen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt in elk geval kamillethee met honing nemen. Dat werkt ontsmettend en ook verzachtend voor je keel. Voor je keel kun je ook iets van een zuurtje of dropje nemen en dat opzuigen.
    Voor verkoudheid kun je wel neusspray nemen met zoutoplossing of homeopathisch. En misschien kan vaporub ook (kun je wat beter ademen), maar dan moet je even op het potje kijken :).

Sterkte, het heerst echt als een gek op dit moment! Hoop dat je er snel vanaf bent.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb op het moment precies hetzelfde. Verkouden en keelpijn. Ik neem veel kamille thee met honing en verder voor het slapen gaan gewoon een volwassen neusspray. Niet homeopathisch. Daarvan kan ik echt helemaal niet slapen dus ik gebruik lekker Otrivin voor de nacht. Volgens mijn gyn kon dat trouwens helemaal geen kwaad. Verder spoel ik 2 x per dag mijn holtes met zout water. Spuitje en zout water kun je bij de apotheek kopen.
    Beterschap!

4. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Vaporub mag. Die heb ik toevallig van de week gekocht. En heb sterke keelpastilles. Maar geen Strepsils, gewoon van die Vicks Blue achtige.
    En veel waterijsjes werkt verzachtend als je een rauwe keel hebt. Beterschap!

5. umpalumpa

umpalumpa Lid

Aug 24, 2010
    58
    0
    0
    Bedankt voor de tips, begin me al wat beter te voelen.
    Waterijsjes als medicament, heel lekker!

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    2 weken geleden was ik ook snipverkouden en had ik keelpijn. niks aan bah

warme melk met honing
    dropjes
    vicks scherpe snoepjes
    dampo
    en waterijsjes